THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105 |
Resumo: | We seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties. |
id |
UFRGS-22_5452315c1b46620b6cc2e888f2de1641 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/136105 |
network_acronym_str |
UFRGS-22 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONSEL DIRECTOR ESCOLAR EN LA TRANSICIÓN DE LA PANDEMIA A LA POSPANDEMIA: RETOS Y TRANSFORMACIONESO GESTOR ESCOLAR NA TRANSIÇÃO DA PANDEMIA PARA O PÓS-PANDEMIA: DESAFIOS E TRANSFORMAÇÕESGestão EscolarGestor EscolarPandemiaPós-pandemiaGestão EscolarPandemiaSchool managementSchool managerPandemicPost-pandemicGestión escolarDirector de escuelaPandemiaPospandemiaWe seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties.Buscamos comprender los retos y transformaciones que enfrentan los gestores escolares durante la transición de la pandemia a la pospandemia en la red docente de educación básica privada. Realizamos entrevistas a 10 directivos de un grupo de educación privada, cuyos datos fueron analizados mediante análisis de contenido. Los resultados revelaron problemas de salud, riesgo de perder a seres queridos, problemas financieros, incertidumbre sobre la permanencia de los estudiantes, dificultades de adaptación a clases remotas, problemas tecnológicos, falta de interacción social y dificultades de aprendizaje.Buscamos compreender os desafios e transformações enfrentados pelos gestores escolares durante a transição da pandemia para o pós-pandemia na rede privada de ensino de educação básica. Realizamos entrevistas com 10 gestores de um grupo privado de educação, cujos dados foram analisados por meio de análise de conteúdo. Os resultados revelaram preocupações com a saúde, o risco de perda de entes queridos, as questões financeiras, as incertezas em relação à permanência dos alunos, as dificuldades de adaptação às aulas remotas, os problemas tecnológicos, a falta de convivência social e as dificuldades no aprendizado.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2024-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/13610510.21573/vol40n12024.136105REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 40 No. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 40 Núm. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 40 n. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105/91567Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAzevedo, Lucas da SilvaSilva, Luiz Henrique daPassos, Ana Paula Pereira dosDutra, Joel Souza2024-03-15T19:49:02Zoai:seer.ufrgs.br:article/136105Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2024-03-15T19:49:02Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS EL DIRECTOR ESCOLAR EN LA TRANSICIÓN DE LA PANDEMIA A LA POSPANDEMIA: RETOS Y TRANSFORMACIONES O GESTOR ESCOLAR NA TRANSIÇÃO DA PANDEMIA PARA O PÓS-PANDEMIA: DESAFIOS E TRANSFORMAÇÕES |
title |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
spellingShingle |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS Azevedo, Lucas da Silva Gestão Escolar Gestor Escolar Pandemia Pós-pandemia Gestão Escolar Pandemia School management School manager Pandemic Post-pandemic Gestión escolar Director de escuela Pandemia Pospandemia |
title_short |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
title_full |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
title_fullStr |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
title_full_unstemmed |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
title_sort |
THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS |
author |
Azevedo, Lucas da Silva |
author_facet |
Azevedo, Lucas da Silva Silva, Luiz Henrique da Passos, Ana Paula Pereira dos Dutra, Joel Souza |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Luiz Henrique da Passos, Ana Paula Pereira dos Dutra, Joel Souza |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Azevedo, Lucas da Silva Silva, Luiz Henrique da Passos, Ana Paula Pereira dos Dutra, Joel Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão Escolar Gestor Escolar Pandemia Pós-pandemia Gestão Escolar Pandemia School management School manager Pandemic Post-pandemic Gestión escolar Director de escuela Pandemia Pospandemia |
topic |
Gestão Escolar Gestor Escolar Pandemia Pós-pandemia Gestão Escolar Pandemia School management School manager Pandemic Post-pandemic Gestión escolar Director de escuela Pandemia Pospandemia |
description |
We seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105 10.21573/vol40n12024.136105 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105 |
identifier_str_mv |
10.21573/vol40n12024.136105 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105/91567 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 40 No. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 40 Núm. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 40 n. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 2447-4193 1678-166X reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) instacron:UFRGS |
instname_str |
Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
anpaerevista@anpae.org.br |
_version_ |
1799766369644838912 |