THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Azevedo, Lucas da Silva
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Silva, Luiz Henrique da, Passos, Ana Paula Pereira dos, Dutra, Joel Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105
Resumo: We seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties.
id UFRGS-22_5452315c1b46620b6cc2e888f2de1641
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/136105
network_acronym_str UFRGS-22
network_name_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository_id_str
spelling THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONSEL DIRECTOR ESCOLAR EN LA TRANSICIÓN DE LA PANDEMIA A LA POSPANDEMIA: RETOS Y TRANSFORMACIONESO GESTOR ESCOLAR NA TRANSIÇÃO DA PANDEMIA PARA O PÓS-PANDEMIA: DESAFIOS E TRANSFORMAÇÕESGestão EscolarGestor EscolarPandemiaPós-pandemiaGestão EscolarPandemiaSchool managementSchool managerPandemicPost-pandemicGestión escolarDirector de escuelaPandemiaPospandemiaWe seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties.Buscamos comprender los retos y transformaciones que enfrentan los gestores escolares durante la transición de la pandemia a la pospandemia en la red docente de educación básica privada. Realizamos entrevistas a 10 directivos de un grupo de educación privada, cuyos datos fueron analizados mediante análisis de contenido. Los resultados revelaron problemas de salud, riesgo de perder a seres queridos, problemas financieros, incertidumbre sobre la permanencia de los estudiantes, dificultades de adaptación a clases remotas, problemas tecnológicos, falta de interacción social y dificultades de aprendizaje.Buscamos compreender os desafios e transformações enfrentados pelos gestores escolares durante a transição da pandemia para o pós-pandemia na rede privada de ensino de educação básica. Realizamos entrevistas com 10 gestores de um grupo privado de educação, cujos dados foram analisados por meio de análise de conteúdo. Os resultados revelaram preocupações com a saúde, o risco de perda de entes queridos, as questões financeiras, as incertezas em relação à permanência dos alunos, as dificuldades de adaptação às aulas remotas, os problemas tecnológicos, a falta de convivência social e as dificuldades no aprendizado.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2024-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/13610510.21573/vol40n12024.136105REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 40 No. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 40 Núm. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 40 n. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105/91567Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAzevedo, Lucas da SilvaSilva, Luiz Henrique daPassos, Ana Paula Pereira dosDutra, Joel Souza2024-03-15T19:49:02Zoai:seer.ufrgs.br:article/136105Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2024-03-15T19:49:02Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false
dc.title.none.fl_str_mv THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
EL DIRECTOR ESCOLAR EN LA TRANSICIÓN DE LA PANDEMIA A LA POSPANDEMIA: RETOS Y TRANSFORMACIONES
O GESTOR ESCOLAR NA TRANSIÇÃO DA PANDEMIA PARA O PÓS-PANDEMIA: DESAFIOS E TRANSFORMAÇÕES
title THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
spellingShingle THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
Azevedo, Lucas da Silva
Gestão Escolar
Gestor Escolar
Pandemia
Pós-pandemia
Gestão Escolar
Pandemia
School management
School manager
Pandemic
Post-pandemic
Gestión escolar
Director de escuela
Pandemia
Pospandemia
title_short THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
title_full THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
title_fullStr THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
title_full_unstemmed THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
title_sort THE SCHOOL MANAGER IN THE TRANSITION FROM PANDEMIC TO POST-PANDEMIC: CHALLENGES AND TRANSFORMATIONS
author Azevedo, Lucas da Silva
author_facet Azevedo, Lucas da Silva
Silva, Luiz Henrique da
Passos, Ana Paula Pereira dos
Dutra, Joel Souza
author_role author
author2 Silva, Luiz Henrique da
Passos, Ana Paula Pereira dos
Dutra, Joel Souza
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Azevedo, Lucas da Silva
Silva, Luiz Henrique da
Passos, Ana Paula Pereira dos
Dutra, Joel Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão Escolar
Gestor Escolar
Pandemia
Pós-pandemia
Gestão Escolar
Pandemia
School management
School manager
Pandemic
Post-pandemic
Gestión escolar
Director de escuela
Pandemia
Pospandemia
topic Gestão Escolar
Gestor Escolar
Pandemia
Pós-pandemia
Gestão Escolar
Pandemia
School management
School manager
Pandemic
Post-pandemic
Gestión escolar
Director de escuela
Pandemia
Pospandemia
description We seek to understand the challenges and transformations faced by school managers during the transition from the pandemic to the post-pandemic in the private basic education network. We carried out interviews with 10 managers from a private education group, whose data were analyzed using content analysis. The results revealed health concerns, risk of losing loved ones, financial issues, uncertainty regarding students' permanence, difficulties adapting to remote classes, technological problems, lack of social interaction, and learning difficulties.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-03-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105
10.21573/vol40n12024.136105
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105
identifier_str_mv 10.21573/vol40n12024.136105
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/136105/91567
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 40 No. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 40 Núm. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 40 n. 1 (2024): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
2447-4193
1678-166X
reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron:UFRGS
instname_str Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
repository.mail.fl_str_mv anpaerevista@anpae.org.br
_version_ 1799766369644838912