THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Tarcisio Augusto Alves da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Pereira, Lucas Péricles de França, Sarinho, Bárbara Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185
Resumo: The act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemic
id UFRGS-22_60aabe9dede44b2fa5568e0aa2c89636
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/122185
network_acronym_str UFRGS-22
network_name_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository_id_str
spelling THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIMESITUACIÓN DE LA JUVENTUD EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN EN TIEMPOS DE PANDEMIASITUAÇÃO JUVENIL NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIAJuventudePandemia EducaçãoYouthPandemicEducationJuventud PandemiaCalidad de la educaciónThe act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemicEl hecho de estudiar durante la pandemia trajo grandes y pequeños contrastes, dependiendo de la clase social, del género, del color y del lugar donde reside cada joven. En este trabajo, buscamos presentar los resultados de una investigación con estudiantes de la secundaria. Desde el punto de vista metodológico, aplicamos una encuesta mixta, on-line, a un muestreo no probabilístico de 394 jóvenes, además de realizar 9 entrevistas semiestructuradas. Los resultados indican la realidad de la enseñanza remota, los desafíos y estrategias establecidas para estudiar durante la pandemia.O ato de estudar durante a pandemia mostrou maiores e menores contrastes, a depender da classe social, do gênero, da cor e da localidade onde o jovem reside. Neste trabalho, procuramos apresentar os resultados de uma investigação com estudantes de Ensino médio. Do ponto de vista metodológico, aplicamos um questionário misto, on-line, a uma amostra não probabilística de 394 jovens, além da realização de 09 entrevistas semiestruturadas. Os resultados traduzem a realidade do ensino remoto e os desafios, e estratégias estabelecidas para estudar durante a pandemia.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12218510.21573/vol39n12023.122185REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185/88134Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Tarcisio Augusto Alves daPereira, Lucas Péricles de FrançaSarinho, Bárbara Santos2023-12-25T13:36:22Zoai:seer.ufrgs.br:article/122185Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:22Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false
dc.title.none.fl_str_mv THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
SITUACIÓN DE LA JUVENTUD EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN EN TIEMPOS DE PANDEMIA
SITUAÇÃO JUVENIL NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
spellingShingle THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
Silva, Tarcisio Augusto Alves da
Juventude
Pandemia
Educação
Youth
Pandemic
Education
Juventud
Pandemia
Calidad de la educación
title_short THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
title_full THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
title_fullStr THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
title_full_unstemmed THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
title_sort THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
author Silva, Tarcisio Augusto Alves da
author_facet Silva, Tarcisio Augusto Alves da
Pereira, Lucas Péricles de França
Sarinho, Bárbara Santos
author_role author
author2 Pereira, Lucas Péricles de França
Sarinho, Bárbara Santos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Tarcisio Augusto Alves da
Pereira, Lucas Péricles de França
Sarinho, Bárbara Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Juventude
Pandemia
Educação
Youth
Pandemic
Education
Juventud
Pandemia
Calidad de la educación
topic Juventude
Pandemia
Educação
Youth
Pandemic
Education
Juventud
Pandemia
Calidad de la educación
description The act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemic
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185
10.21573/vol39n12023.122185
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185
identifier_str_mv 10.21573/vol39n12023.122185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185/88134
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
2447-4193
1678-166X
reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron:UFRGS
instname_str Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
repository.mail.fl_str_mv anpaerevista@anpae.org.br
_version_ 1799766372969873408