THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185 |
Resumo: | The act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemic |
id |
UFRGS-22_60aabe9dede44b2fa5568e0aa2c89636 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/122185 |
network_acronym_str |
UFRGS-22 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIMESITUACIÓN DE LA JUVENTUD EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN EN TIEMPOS DE PANDEMIASITUAÇÃO JUVENIL NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIAJuventudePandemia EducaçãoYouthPandemicEducationJuventud PandemiaCalidad de la educaciónThe act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemicEl hecho de estudiar durante la pandemia trajo grandes y pequeños contrastes, dependiendo de la clase social, del género, del color y del lugar donde reside cada joven. En este trabajo, buscamos presentar los resultados de una investigación con estudiantes de la secundaria. Desde el punto de vista metodológico, aplicamos una encuesta mixta, on-line, a un muestreo no probabilístico de 394 jóvenes, además de realizar 9 entrevistas semiestructuradas. Los resultados indican la realidad de la enseñanza remota, los desafíos y estrategias establecidas para estudiar durante la pandemia.O ato de estudar durante a pandemia mostrou maiores e menores contrastes, a depender da classe social, do gênero, da cor e da localidade onde o jovem reside. Neste trabalho, procuramos apresentar os resultados de uma investigação com estudantes de Ensino médio. Do ponto de vista metodológico, aplicamos um questionário misto, on-line, a uma amostra não probabilística de 394 jovens, além da realização de 09 entrevistas semiestruturadas. Os resultados traduzem a realidade do ensino remoto e os desafios, e estratégias estabelecidas para estudar durante a pandemia.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12218510.21573/vol39n12023.122185REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185/88134Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Tarcisio Augusto Alves daPereira, Lucas Péricles de FrançaSarinho, Bárbara Santos2023-12-25T13:36:22Zoai:seer.ufrgs.br:article/122185Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:22Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME SITUACIÓN DE LA JUVENTUD EN EL CONTEXTO DE LA EDUCACIÓN EN TIEMPOS DE PANDEMIA SITUAÇÃO JUVENIL NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA |
title |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
spellingShingle |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME Silva, Tarcisio Augusto Alves da Juventude Pandemia Educação Youth Pandemic Education Juventud Pandemia Calidad de la educación |
title_short |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
title_full |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
title_fullStr |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
title_full_unstemmed |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
title_sort |
THE SITUATION OF YOUTH IN THE CONTEXT OF EDUCATION IN PANDEMIC TIME |
author |
Silva, Tarcisio Augusto Alves da |
author_facet |
Silva, Tarcisio Augusto Alves da Pereira, Lucas Péricles de França Sarinho, Bárbara Santos |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Lucas Péricles de França Sarinho, Bárbara Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Tarcisio Augusto Alves da Pereira, Lucas Péricles de França Sarinho, Bárbara Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Juventude Pandemia Educação Youth Pandemic Education Juventud Pandemia Calidad de la educación |
topic |
Juventude Pandemia Educação Youth Pandemic Education Juventud Pandemia Calidad de la educación |
description |
The act of studying during the pandemic exposed greater and lesser degrees of contrast in terms of social class, gender, race, and place of residence for the youth population. In this article, we present the results of an investigation of high school students in Brazil. The method used in the study consisted of an online mixed questionnaire, a non-probabilistic sample of 394 young individuals in addition to 9 semi-structured interviews. The results translate the reality of remote education as well as the challenges and strategies developed to study during the pandemic |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185 10.21573/vol39n12023.122185 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185 |
identifier_str_mv |
10.21573/vol39n12023.122185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122185/88134 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 2447-4193 1678-166X reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) instacron:UFRGS |
instname_str |
Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
anpaerevista@anpae.org.br |
_version_ |
1799766372969873408 |