TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Saberes Plurais: Educação na saúde |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115 |
Resumo: | To be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators. |
id |
UFRGS-32_236b697f93d3df214cb7f4036a0ff103 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/128115 |
network_acronym_str |
UFRGS-32 |
network_name_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHERSER PROFESSOR É SER PESQUISADORProfessor PesquisadorEpistemologia GenéticaPsicologia GenéticaDesenvolvimento CognitivoAprendizagemProfessor ResearcherGenetic EpistemologyGenetic PsychologyCognitive DevelopmentLearningTo be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators.Ser professor é ser pesquisador é um livro escrito com o intuito de pensar práticas docentes embasadas na ideia de que a pesquisa, além de produzir novidades para a humanidade, também pode ser uma metodologia de ensino com a qual o docente pode ajudar seu estudante a construir novidades para si. Os textos baseiam-se nos princípios piagetianos, especialmente, na ação como ponto fundamental para a aprendizagem. A obra, organizada por Fernando Becker e Tania Beatriz Iwaszko Marques, tem 10 capítulos escritos por 12 educadores.Editora da UFRGS2023-01-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/12811510.54909/sp.v6i2.128115Saberes Plurais; Vol. 6 No. 2 (2022): Saberes Plur.Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 6 Núm. 2 (2022): Saberes Plur.Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 6 n. 2 (2022): Saberes Plur.2525-507X10.54909/sp.v6i2reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115/87725http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBecker, FernandoMarques, Tania Beatriz Iwaszko2023-07-26T15:45:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/128115Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2023-07-26T15:45:23Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER SER PROFESSOR É SER PESQUISADOR |
title |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
spellingShingle |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER Becker, Fernando Professor Pesquisador Epistemologia Genética Psicologia Genética Desenvolvimento Cognitivo Aprendizagem Professor Researcher Genetic Epistemology Genetic Psychology Cognitive Development Learning |
title_short |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
title_full |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
title_fullStr |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
title_full_unstemmed |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
title_sort |
TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER |
author |
Becker, Fernando |
author_facet |
Becker, Fernando Marques, Tania Beatriz Iwaszko |
author_role |
author |
author2 |
Marques, Tania Beatriz Iwaszko |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Becker, Fernando Marques, Tania Beatriz Iwaszko |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professor Pesquisador Epistemologia Genética Psicologia Genética Desenvolvimento Cognitivo Aprendizagem Professor Researcher Genetic Epistemology Genetic Psychology Cognitive Development Learning |
topic |
Professor Pesquisador Epistemologia Genética Psicologia Genética Desenvolvimento Cognitivo Aprendizagem Professor Researcher Genetic Epistemology Genetic Psychology Cognitive Development Learning |
description |
To be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115 10.54909/sp.v6i2.128115 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115 |
identifier_str_mv |
10.54909/sp.v6i2.128115 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115/87725 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Saberes Plurais; Vol. 6 No. 2 (2022): Saberes Plur. Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 6 Núm. 2 (2022): Saberes Plur. Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 6 n. 2 (2022): Saberes Plur. 2525-507X 10.54909/sp.v6i2 reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
collection |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
saberesplurais@ufrgs.br |
_version_ |
1803388522428628992 |