TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Becker, Fernando
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Marques, Tania Beatriz Iwaszko
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Saberes Plurais: Educação na saúde
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115
Resumo: To be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators.
id UFRGS-32_236b697f93d3df214cb7f4036a0ff103
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/128115
network_acronym_str UFRGS-32
network_name_str Saberes Plurais: Educação na saúde
repository_id_str
spelling TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHERSER PROFESSOR É SER PESQUISADORProfessor PesquisadorEpistemologia GenéticaPsicologia GenéticaDesenvolvimento CognitivoAprendizagemProfessor ResearcherGenetic EpistemologyGenetic PsychologyCognitive DevelopmentLearningTo be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators.Ser professor é ser pesquisador é um livro escrito com o intuito de pensar práticas docentes embasadas na ideia de que a pesquisa, além de produzir novidades para a humanidade, também pode ser uma metodologia de ensino com a qual o docente pode ajudar seu estudante a construir novidades para si. Os textos baseiam-se nos princípios piagetianos, especialmente, na ação como ponto fundamental para a aprendizagem. A obra, organizada por Fernando Becker e Tania Beatriz Iwaszko Marques, tem 10 capítulos escritos por 12 educadores.Editora da UFRGS2023-01-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/12811510.54909/sp.v6i2.128115Saberes Plurais; Vol. 6 No. 2 (2022): Saberes Plur.Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 6 Núm. 2 (2022): Saberes Plur.Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 6 n. 2 (2022): Saberes Plur.2525-507X10.54909/sp.v6i2reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115/87725http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBecker, FernandoMarques, Tania Beatriz Iwaszko2023-07-26T15:45:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/128115Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2023-07-26T15:45:23Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
SER PROFESSOR É SER PESQUISADOR
title TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
spellingShingle TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
Becker, Fernando
Professor Pesquisador
Epistemologia Genética
Psicologia Genética
Desenvolvimento Cognitivo
Aprendizagem
Professor Researcher
Genetic Epistemology
Genetic Psychology
Cognitive Development
Learning
title_short TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
title_full TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
title_fullStr TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
title_full_unstemmed TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
title_sort TO BE A TEACHER IS TO BE A RESEARCHER
author Becker, Fernando
author_facet Becker, Fernando
Marques, Tania Beatriz Iwaszko
author_role author
author2 Marques, Tania Beatriz Iwaszko
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Becker, Fernando
Marques, Tania Beatriz Iwaszko
dc.subject.por.fl_str_mv Professor Pesquisador
Epistemologia Genética
Psicologia Genética
Desenvolvimento Cognitivo
Aprendizagem
Professor Researcher
Genetic Epistemology
Genetic Psychology
Cognitive Development
Learning
topic Professor Pesquisador
Epistemologia Genética
Psicologia Genética
Desenvolvimento Cognitivo
Aprendizagem
Professor Researcher
Genetic Epistemology
Genetic Psychology
Cognitive Development
Learning
description To be a teacher is to be a researcher is a book written with the aim of thinking about teaching practices based on the idea that research, in addition to producing news for humanity, can also be a teaching methodology with which teachers can help their students to build news for themselves. The texts are based on Piagetian principles, especially on action as a fundamental point for learning. The work, organized by Fernando Becker and Tania Beatriz Iwaszko Marques, has 10 chapters written by 12 educators.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-01-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115
10.54909/sp.v6i2.128115
url https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115
identifier_str_mv 10.54909/sp.v6i2.128115
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/128115/87725
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Saberes Plurais; Vol. 6 No. 2 (2022): Saberes Plur.
Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 6 Núm. 2 (2022): Saberes Plur.
Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 6 n. 2 (2022): Saberes Plur.
2525-507X
10.54909/sp.v6i2
reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Saberes Plurais: Educação na saúde
collection Saberes Plurais: Educação na saúde
repository.name.fl_str_mv Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv saberesplurais@ufrgs.br
_version_ 1803388522428628992