Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jansson, André
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Intexto (Porto Alegre)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383
Resumo: The aim of the essay is twofold: First, through a literary exposé, André Jansson tries to come to terms with the meaning of cultural identity. How shall the concept be theoretically defined? And how shall it be distinguished from the general concept of identity, and from more particular (and often very recklessly used) types, such as collective identity or social identity? Second, he makes an analysis of how the concept of cultural identity is related to media use. What does the interaction look like? And how shall the concept of cultural identity be approached within audience studies?
id UFRGS-6_736cefc138f42ee120f69ff1d45c9262
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/3383
network_acronym_str UFRGS-6
network_name_str Intexto (Porto Alegre)
repository_id_str
spelling Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural IdentitySignificados contestados: estudos de público e o conceito de identidade culturalIdentidade cultural. Habitus. Globalização. Estudos de audiência. Paradigma das gratificações.Cultural identity. Habitus. Globalization. Audience studies. Gratifications paradigm.The aim of the essay is twofold: First, through a literary exposé, André Jansson tries to come to terms with the meaning of cultural identity. How shall the concept be theoretically defined? And how shall it be distinguished from the general concept of identity, and from more particular (and often very recklessly used) types, such as collective identity or social identity? Second, he makes an analysis of how the concept of cultural identity is related to media use. What does the interaction look like? And how shall the concept of cultural identity be approached within audience studies?O objetivo do ensaio é duplo: primeiro, por meio de uma exposição literária, André Jansson tenta definir o significado de identidade cultural. Como o conceito deve ser definido teoricamente? E como ele deve ser diferenciado do conceito geral de identidade e de tipos mais específicos (e frequentemente usados de forma irresponsável), como identidade coletiva ou identidade social? Em segundo lugar, ele faz uma análise de como o conceito de identidade cultural está relacionado ao uso da mídia. Qual é a aparência da interação? E como o conceito de identidade cultural deve ser abordado nos estudos de audiência?Universidade Federal do Rio Grande do Sul2008-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383Intexto; No. 5 (1999); 34-65Intexto; Núm. 5 (1999); 34-65Intexto; No. 5 (1999); 34-65Intexto; N. 5 (1999); 34-65Intexto; n. 5 (1999); 34-651807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383/4290Jansson, Andréinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-25T18:17:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/3383Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2021-11-25T18:17:52Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
Significados contestados: estudos de público e o conceito de identidade cultural
title Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
spellingShingle Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
Jansson, André
Identidade cultural. Habitus. Globalização. Estudos de audiência. Paradigma das gratificações.
Cultural identity. Habitus. Globalization. Audience studies. Gratifications paradigm.
title_short Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
title_full Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
title_fullStr Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
title_full_unstemmed Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
title_sort Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
author Jansson, André
author_facet Jansson, André
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jansson, André
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade cultural. Habitus. Globalização. Estudos de audiência. Paradigma das gratificações.
Cultural identity. Habitus. Globalization. Audience studies. Gratifications paradigm.
topic Identidade cultural. Habitus. Globalização. Estudos de audiência. Paradigma das gratificações.
Cultural identity. Habitus. Globalization. Audience studies. Gratifications paradigm.
description The aim of the essay is twofold: First, through a literary exposé, André Jansson tries to come to terms with the meaning of cultural identity. How shall the concept be theoretically defined? And how shall it be distinguished from the general concept of identity, and from more particular (and often very recklessly used) types, such as collective identity or social identity? Second, he makes an analysis of how the concept of cultural identity is related to media use. What does the interaction look like? And how shall the concept of cultural identity be approached within audience studies?
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383
url https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383/4290
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Intexto; No. 5 (1999); 34-65
Intexto; Núm. 5 (1999); 34-65
Intexto; No. 5 (1999); 34-65
Intexto; N. 5 (1999); 34-65
Intexto; n. 5 (1999); 34-65
1807-8583
reponame:Intexto (Porto Alegre)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Intexto (Porto Alegre)
collection Intexto (Porto Alegre)
repository.name.fl_str_mv Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||intexto@ufrgs.br
_version_ 1799766107473575936