Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural Identity
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383 |
Resumo: | The aim of the essay is twofold: First, through a literary exposé, André Jansson tries to come to terms with the meaning of cultural identity. How shall the concept be theoretically defined? And how shall it be distinguished from the general concept of identity, and from more particular (and often very recklessly used) types, such as collective identity or social identity? Second, he makes an analysis of how the concept of cultural identity is related to media use. What does the interaction look like? And how shall the concept of cultural identity be approached within audience studies? |
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Contested Meanings: Audience Studies and the Concept of Cultural IdentitySignificados contestados: estudos de público e o conceito de identidade culturalIdentidade cultural. Habitus. Globalização. Estudos de audiência. Paradigma das gratificações.Cultural identity. Habitus. Globalization. Audience studies. Gratifications paradigm.The aim of the essay is twofold: First, through a literary exposé, André Jansson tries to come to terms with the meaning of cultural identity. How shall the concept be theoretically defined? And how shall it be distinguished from the general concept of identity, and from more particular (and often very recklessly used) types, such as collective identity or social identity? Second, he makes an analysis of how the concept of cultural identity is related to media use. What does the interaction look like? And how shall the concept of cultural identity be approached within audience studies?O objetivo do ensaio é duplo: primeiro, por meio de uma exposição literária, André Jansson tenta definir o significado de identidade cultural. Como o conceito deve ser definido teoricamente? E como ele deve ser diferenciado do conceito geral de identidade e de tipos mais específicos (e frequentemente usados de forma irresponsável), como identidade coletiva ou identidade social? Em segundo lugar, ele faz uma análise de como o conceito de identidade cultural está relacionado ao uso da mídia. Qual é a aparência da interação? E como o conceito de identidade cultural deve ser abordado nos estudos de audiência?Universidade Federal do Rio Grande do Sul2008-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383Intexto; No. 5 (1999); 34-65Intexto; Núm. 5 (1999); 34-65Intexto; No. 5 (1999); 34-65Intexto; N. 5 (1999); 34-65Intexto; n. 5 (1999); 34-651807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/3383/4290Jansson, Andréinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-25T18:17:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/3383Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2021-11-25T18:17:52Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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