Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349 |
Resumo: | The aim of this paper in to discuss in the ethical and creative dimension, the use of digital resources in the manipulation of images in advertising communication. In order to do this, we observed the roles of the different actors in the context of production and the specifics of the advertising language through cases of photographic manipulation registered by the press. |
id |
UFRGS-6_d860efc44aeeed1c1bed333ba772e5fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/41349 |
network_acronym_str |
UFRGS-6 |
network_name_str |
Intexto (Porto Alegre) |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e éticaManipulación digital en la fotografía publicitaria: creatividad y ética: criatividade e éticaManipulação digital na fotografia publicitária: criatividade e éticaAdvertising Photography. Digital Manipulation. Ethics.Fotografía Publicitaria. Manipulación Digital. Ética.Fotografia Publicitária. Manipulação Digital. Ética.The aim of this paper in to discuss in the ethical and creative dimension, the use of digital resources in the manipulation of images in advertising communication. In order to do this, we observed the roles of the different actors in the context of production and the specifics of the advertising language through cases of photographic manipulation registered by the press.El objetivo de este trabajo es debatir en la dimensión ética y creativa, el uso de los recursos digitales en la manipulación de las imágenes en la comunicación publicitaria. Con el fin de hacer esto, observamos los roles de los diferentes actores en el contexto de la producción y las características específicas del lenguaje publicitario a través de casos de manipulación fotográfica registrado por la prensa.O presente texto objetiva discutir, nas dimensões ética e criativa, o uso de recursos digitais na manipulação de imagens na comunicação publicitária. Para isso, são observados os papeis dos diferentes atores no contexto de produção e as especificidades da linguagem publicitária através de casos de manipulação fotográfica registrados pela imprensa.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349Intexto; No. 29 (2013); 159-177Intexto; Núm. 29 (2013); 159-177Intexto; No. 29 (2013); 159-177Intexto; N. 29 (2013); 159-177Intexto; n. 29 (2013); 159-1771807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349/27821Copyright (c) 2013 João B. F. Cardosohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, João B. F.2023-11-24T16:50:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/41349Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T16:50:52Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética Manipulación digital en la fotografía publicitaria: creatividad y ética: criatividade e ética Manipulação digital na fotografia publicitária: criatividade e ética |
title |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
spellingShingle |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética Cardoso, João B. F. Advertising Photography. Digital Manipulation. Ethics. Fotografía Publicitaria. Manipulación Digital. Ética. Fotografia Publicitária. Manipulação Digital. Ética. |
title_short |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
title_full |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
title_fullStr |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
title_full_unstemmed |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
title_sort |
Digital manipulation in the advertising photography: creativity and ethics: criatividade e ética |
author |
Cardoso, João B. F. |
author_facet |
Cardoso, João B. F. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso, João B. F. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising Photography. Digital Manipulation. Ethics. Fotografía Publicitaria. Manipulación Digital. Ética. Fotografia Publicitária. Manipulação Digital. Ética. |
topic |
Advertising Photography. Digital Manipulation. Ethics. Fotografía Publicitaria. Manipulación Digital. Ética. Fotografia Publicitária. Manipulação Digital. Ética. |
description |
The aim of this paper in to discuss in the ethical and creative dimension, the use of digital resources in the manipulation of images in advertising communication. In order to do this, we observed the roles of the different actors in the context of production and the specifics of the advertising language through cases of photographic manipulation registered by the press. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão de Literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/41349/27821 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2013 João B. F. Cardoso https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2013 João B. F. Cardoso https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Intexto; No. 29 (2013); 159-177 Intexto; Núm. 29 (2013); 159-177 Intexto; No. 29 (2013); 159-177 Intexto; N. 29 (2013); 159-177 Intexto; n. 29 (2013); 159-177 1807-8583 reponame:Intexto (Porto Alegre) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Intexto (Porto Alegre) |
collection |
Intexto (Porto Alegre) |
repository.name.fl_str_mv |
Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||intexto@ufrgs.br |
_version_ |
1799766108932145152 |