Communication as media: medias, technology, society and language
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/6480 |
Resumo: | It’s possible to say that the domain of communication studies, already perfectly set up, it keeps discussing it's area knowledge's nature. Also, it’s reasonable to assert that a knowlodge field must have especifications wich assures as an autonomous studying area. Considering these premises, this article intends to debate, in a briefly way, a possible delimitation concerning the communication study. As an alternative, it conceives communication as a process shaped by mass media. Therefore, it recognizes the medias’ fundamental position, here understood as mass communication electro-technological devices, wich allow a plural and simultaneous access to the messages that produces. From than on, the variable relations between language and society wich it makes possible. |
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Communication as media: medias, technology, society and languageComunicación como mediatización: los medios entre la tecnología, sociedad, lengua, y viceversaComunicação como midiatização: os meios em meio à tecnologia, sociedade, linguagem, e vice-versaCommunicationMediatizationMediasTechnologySocietyLanguageComunicación. Mediatización. Medios. Tecnología. Sociedad. Lengua.ComunicaçãoMidiatizaçãoMeiosTecnologiaSociedadeLinguagemMidiatizaçãoIt’s possible to say that the domain of communication studies, already perfectly set up, it keeps discussing it's area knowledge's nature. Also, it’s reasonable to assert that a knowlodge field must have especifications wich assures as an autonomous studying area. Considering these premises, this article intends to debate, in a briefly way, a possible delimitation concerning the communication study. As an alternative, it conceives communication as a process shaped by mass media. Therefore, it recognizes the medias’ fundamental position, here understood as mass communication electro-technological devices, wich allow a plural and simultaneous access to the messages that produces. From than on, the variable relations between language and society wich it makes possible.Es posible decir que el campo de los estudios de la comunicación, instituidos ya perfectamente, sigue siendo de discusión de la naturaleza del conocimiento de su área. También es razonable afirmar que un campo del conocimiento debe poseer los especificidades que lo garantizan como campo independiente de estudios. El irse de estas premisas, este artículo se prepone discutir de forma introductoria una señal posible para el estudio de la comunicación. Como alternativa, asume la comunicación como proceso del mediatización. Para esto, considera la posición básica de los medios, entendida como medios electro-tecnoló- gicos aquí de la comunicación en masa, que permiten el acceso plural y simultáneo a los mensajes que producen. De entonces encendido, las relaciones entre la lengua y sociedad que hacen posibles.É possível dizer que o campo de estudos da comunicação, já perfeitamente instituído, permanece discutindo a natureza do conhecimento da sua área. Também é razoável afirmar que um campo de conhecimento deve possuir especificidades que o garantam como campo autônomo de estudos. Partindo destas premissas, este artigo pretende discutir de forma introdutória uma demarcação possível para o estudo da comunicação. Como alternativa, supõe a comunicação como um processo de midiatização. Para isso, considera a posição fundamental dos meios, aqui entendidos como meios eletro-tecnológicos de comunicação de massa, que permitem o acesso plural e simultâneo às mensagens que produz. A partir daí, as relações entre linguagem e sociedade que possibilitam. Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2009-03-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdftext/htmlhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/6480Em Questão; Vol. 14 No. 2 (2008); 247-259Em Questão; Vol. 14 Núm. 2 (2008); 247-259Em Questão; v. 14 n. 2 (2008); 247-2591808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/6480/4734https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/6480/4872Copyright (c) 2009 André Dornelles Pareshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPares, André Dornelles2023-11-20T15:04:26Zoai:seer.ufrgs.br:article/6480Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-20T15:04:26Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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