For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035 |
Resumo: | This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers. |
id |
UFRGS-9_1ce370a4fa0e3fc5f9a4da90a927e251 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/46035 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 educationPor uma Didática Não-Fascista: problematizando a formação docente à educação básicaEducation. Media. Didactics. Teacher Training.Educação. Mídias. Didática. Formação Docente.This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers.O presente artigo trata de como a didática na educação básica pode ser pensada por meio da noção de vida não-fascista discutida por Michel Foucault (1991) tratando dos modos de viver na sociedade contemporânea. Em Anti-Édipo: Introdução à vida não-fascista, prefácio à versão norte-americana da obra de Deleuze e Guattari, o autor apresenta uma época de instabilidades e mudanças sociais, culturais e políticas. Nossa questão norteadora é: de que modo utilizamos a didática na contemporaneidade? Interessados/as em pensar a educação escolar propomos a desestruturação de um projeto moderno de didática no intuito de pensar outras possibilidades na atuação de professores/as.FACED - UFRGS2015-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 4 (2015)Educação & Realidade; v. 40 n. 4 (2015)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035/47772Takara, SamiloTeruya, Teresa Kazukoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-03-28T14:46:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/46035Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-03-28T14:46:54Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education Por uma Didática Não-Fascista: problematizando a formação docente à educação básica |
title |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
spellingShingle |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education Takara, Samilo Education. Media. Didactics. Teacher Training. Educação. Mídias. Didática. Formação Docente. |
title_short |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
title_full |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
title_fullStr |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
title_full_unstemmed |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
title_sort |
For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education |
author |
Takara, Samilo |
author_facet |
Takara, Samilo Teruya, Teresa Kazuko |
author_role |
author |
author2 |
Teruya, Teresa Kazuko |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Takara, Samilo Teruya, Teresa Kazuko |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education. Media. Didactics. Teacher Training. Educação. Mídias. Didática. Formação Docente. |
topic |
Education. Media. Didactics. Teacher Training. Educação. Mídias. Didática. Formação Docente. |
description |
This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035/47772 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 4 (2015) Educação & Realidade; v. 40 n. 4 (2015) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766985722036224 |