For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Takara, Samilo
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Teruya, Teresa Kazuko
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035
Resumo: This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers.
id UFRGS-9_1ce370a4fa0e3fc5f9a4da90a927e251
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/46035
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 educationPor uma Didática Não-Fascista: problematizando a formação docente à educação básicaEducation. Media. Didactics. Teacher Training.Educação. Mídias. Didática. Formação Docente.This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers.O presente artigo trata de como a didática na educação básica pode ser pensada por meio da noção de vida não-fascista discutida por Michel Foucault (1991) tratando dos modos de viver na sociedade contemporânea. Em Anti-Édipo: Introdução à vida não-fascista, prefácio à versão norte-americana da obra de Deleuze e Guattari, o autor apresenta uma época de instabilidades e mudanças sociais, culturais e políticas. Nossa questão norteadora é: de que modo utilizamos a didática na contemporaneidade? Interessados/as em pensar a educação escolar propomos a desestruturação de um projeto moderno de didática no intuito de pensar outras possibilidades na atuação de professores/as.FACED - UFRGS2015-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 4 (2015)Educação & Realidade; v. 40 n. 4 (2015)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035/47772Takara, SamiloTeruya, Teresa Kazukoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-03-28T14:46:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/46035Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-03-28T14:46:54Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
Por uma Didática Não-Fascista: problematizando a formação docente à educação básica
title For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
spellingShingle For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
Takara, Samilo
Education. Media. Didactics. Teacher Training.
Educação. Mídias. Didática. Formação Docente.
title_short For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
title_full For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
title_fullStr For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
title_full_unstemmed For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
title_sort For a Non-Fascist Didactics: questioning the training of teachers for the K-12 education
author Takara, Samilo
author_facet Takara, Samilo
Teruya, Teresa Kazuko
author_role author
author2 Teruya, Teresa Kazuko
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Takara, Samilo
Teruya, Teresa Kazuko
dc.subject.por.fl_str_mv Education. Media. Didactics. Teacher Training.
Educação. Mídias. Didática. Formação Docente.
topic Education. Media. Didactics. Teacher Training.
Educação. Mídias. Didática. Formação Docente.
description This article is about how the didactics in K-12 education can be thought through the notion of non-fascist life discussed by Michel Foucault (1991) when discussing the ways of life in the contemporary society. In Anti-Oedipus: Introduction to Non-Fascist Life, preface to the North American version of the work of Deleuze and Guattari, the author presents a time of instability and social, cultural and political changes. Our guiding question is: How can we use the didactics in contemporary times? Interested in thinking about education, we suggest the disintegration of a modern project of didactics in order to think about other possibilities in the work of teachers.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/46035/47772
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 40 No. 4 (2015)
Educação & Realidade; v. 40 n. 4 (2015)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766985722036224