Accessibility Policy: what people with visual impairment say

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bruno, Marilda Moraes Garcia
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Nascimento, Ricardo Augusto Lins do
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848
Resumo: This study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion.
id UFRGS-9_93745277f7d809d962f2291dde237f3a
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/84848
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Accessibility Policy: what people with visual impairment sayPolítica de Acessibilidade: o que dizem as pessoas com deficiência visualEducação InclusivaTecnologia AssistivaDeficiência VisualInclusive EducationAssistive TechnologyVisual ImpairmentThis study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion.O propósito deste estudo foi discutir a política nacional de inclusão digital e o impacto da Tecnologia Assistiva (TA) para a educação e a inclusão de pessoas com Deficiência Visual. As análises ancoradas nos Estudos Culturais e na opinião de pessoas com baixa visão e cegueira indicaram avanços e desafios para melhoria dos recursos e adaptação de aplicativos de TA para que se efetivem o acesso ao conhecimento, o domínio e o uso funcional dos recursos, de forma que garantam o direito à educação e à qualidade da inclusão escolar e social.FACED - UFRGS2019-03-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 44 No. 1 (2019)Educação & Realidade; v. 44 n. 1 (2019)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52197https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52198Copyright (c) 2019 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessBruno, Marilda Moraes GarciaNascimento, Ricardo Augusto Lins do2019-04-19T16:27:17Zoai:seer.ufrgs.br:article/84848Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2019-04-19T16:27:17Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Accessibility Policy: what people with visual impairment say
Política de Acessibilidade: o que dizem as pessoas com deficiência visual
title Accessibility Policy: what people with visual impairment say
spellingShingle Accessibility Policy: what people with visual impairment say
Bruno, Marilda Moraes Garcia
Educação Inclusiva
Tecnologia Assistiva
Deficiência Visual
Inclusive Education
Assistive Technology
Visual Impairment
title_short Accessibility Policy: what people with visual impairment say
title_full Accessibility Policy: what people with visual impairment say
title_fullStr Accessibility Policy: what people with visual impairment say
title_full_unstemmed Accessibility Policy: what people with visual impairment say
title_sort Accessibility Policy: what people with visual impairment say
author Bruno, Marilda Moraes Garcia
author_facet Bruno, Marilda Moraes Garcia
Nascimento, Ricardo Augusto Lins do
author_role author
author2 Nascimento, Ricardo Augusto Lins do
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bruno, Marilda Moraes Garcia
Nascimento, Ricardo Augusto Lins do
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Inclusiva
Tecnologia Assistiva
Deficiência Visual
Inclusive Education
Assistive Technology
Visual Impairment
topic Educação Inclusiva
Tecnologia Assistiva
Deficiência Visual
Inclusive Education
Assistive Technology
Visual Impairment
description This study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52197
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52198
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 44 No. 1 (2019)
Educação & Realidade; v. 44 n. 1 (2019)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766988201918464