Accessibility Policy: what people with visual impairment say
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848 |
Resumo: | This study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion. |
id |
UFRGS-9_93745277f7d809d962f2291dde237f3a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/84848 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Accessibility Policy: what people with visual impairment sayPolítica de Acessibilidade: o que dizem as pessoas com deficiência visualEducação InclusivaTecnologia AssistivaDeficiência VisualInclusive EducationAssistive TechnologyVisual ImpairmentThis study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion.O propósito deste estudo foi discutir a política nacional de inclusão digital e o impacto da Tecnologia Assistiva (TA) para a educação e a inclusão de pessoas com Deficiência Visual. As análises ancoradas nos Estudos Culturais e na opinião de pessoas com baixa visão e cegueira indicaram avanços e desafios para melhoria dos recursos e adaptação de aplicativos de TA para que se efetivem o acesso ao conhecimento, o domínio e o uso funcional dos recursos, de forma que garantam o direito à educação e à qualidade da inclusão escolar e social.FACED - UFRGS2019-03-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 44 No. 1 (2019)Educação & Realidade; v. 44 n. 1 (2019)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52197https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52198Copyright (c) 2019 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessBruno, Marilda Moraes GarciaNascimento, Ricardo Augusto Lins do2019-04-19T16:27:17Zoai:seer.ufrgs.br:article/84848Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2019-04-19T16:27:17Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say Política de Acessibilidade: o que dizem as pessoas com deficiência visual |
title |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
spellingShingle |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say Bruno, Marilda Moraes Garcia Educação Inclusiva Tecnologia Assistiva Deficiência Visual Inclusive Education Assistive Technology Visual Impairment |
title_short |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
title_full |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
title_fullStr |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
title_full_unstemmed |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
title_sort |
Accessibility Policy: what people with visual impairment say |
author |
Bruno, Marilda Moraes Garcia |
author_facet |
Bruno, Marilda Moraes Garcia Nascimento, Ricardo Augusto Lins do |
author_role |
author |
author2 |
Nascimento, Ricardo Augusto Lins do |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bruno, Marilda Moraes Garcia Nascimento, Ricardo Augusto Lins do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Inclusiva Tecnologia Assistiva Deficiência Visual Inclusive Education Assistive Technology Visual Impairment |
topic |
Educação Inclusiva Tecnologia Assistiva Deficiência Visual Inclusive Education Assistive Technology Visual Impairment |
description |
This study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-03-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52197 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848/52198 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 44 No. 1 (2019) Educação & Realidade; v. 44 n. 1 (2019) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988201918464 |