The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721 |
Resumo: | This article describes some of the history of the Center for Education Sciences at Universidade Federal de Santa Catarina (CED/UFSC), in an attempt to reveal its role in teacher training. It is thus inscribed in the history of education field. The paper discusses the function of the first normal schools, as teacher’s colleges were known, referring to the creation of the Escola Normal Catharinense and the Faculdade Catarinense de Filosofia [The Santa Catarina College of Philosophy], and their relation with the later founding of Universidade Federal de Santa Catarina. It comments on the development of the Center for Education Sciences over the past fifty years, affirming its role as the main locus for the training of education professionals in Santa Catarina state. |
id |
UFRGS-9_bccc9262cac156d49ed495faa397d936 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/68721 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectoryO Centro de Ciências da Educação da UFSC: relatos de uma trajetóriaHistória da Educação. Formação de Professores. Centro de Educação.History of Education. Teacher Training. Education Center.This article describes some of the history of the Center for Education Sciences at Universidade Federal de Santa Catarina (CED/UFSC), in an attempt to reveal its role in teacher training. It is thus inscribed in the history of education field. The paper discusses the function of the first normal schools, as teacher’s colleges were known, referring to the creation of the Escola Normal Catharinense and the Faculdade Catarinense de Filosofia [The Santa Catarina College of Philosophy], and their relation with the later founding of Universidade Federal de Santa Catarina. It comments on the development of the Center for Education Sciences over the past fifty years, affirming its role as the main locus for the training of education professionals in Santa Catarina state.Este artigo descreve parte da história do Centro de Ciências da Educação da Universidade Federal de Santa Catarina – CED/UFSC, numa tentativa de revelar seu papel na formação de professores. Inscreve-se, portanto, no campo de estudos da História da Educação. Discute a função das primeiras escolas normais, referindo se à criação da Escola Normal Catharinense e da Faculdade Catarinense de Filosofia, relacionando-as com a posterior fundação da Universidade Federal de Santa Catarina. Comenta o desenvolvimento do CED/UFSC ao longo dos últimos cinquenta anos, afirmando-o como o principal locus de formação de quadros para a educação no Estado de Santa Catarina.FACED - UFRGS2016-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 (2016): EspecialEducação & Realidade; v. 41 (2016): Especial2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721/48248Copyright (c) 2016 Leda Scheibe, Vera Lúcia Bazzoinfo:eu-repo/semantics/openAccessScheibe, LedaBazzo, Vera Lúcia2018-05-24T18:08:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/68721Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-24T18:08:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory O Centro de Ciências da Educação da UFSC: relatos de uma trajetória |
title |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
spellingShingle |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory Scheibe, Leda História da Educação. Formação de Professores. Centro de Educação. History of Education. Teacher Training. Education Center. |
title_short |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
title_full |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
title_fullStr |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
title_full_unstemmed |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
title_sort |
The Center for Education Sciences of UFSC: accounts of a trajectory |
author |
Scheibe, Leda |
author_facet |
Scheibe, Leda Bazzo, Vera Lúcia |
author_role |
author |
author2 |
Bazzo, Vera Lúcia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scheibe, Leda Bazzo, Vera Lúcia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
História da Educação. Formação de Professores. Centro de Educação. History of Education. Teacher Training. Education Center. |
topic |
História da Educação. Formação de Professores. Centro de Educação. History of Education. Teacher Training. Education Center. |
description |
This article describes some of the history of the Center for Education Sciences at Universidade Federal de Santa Catarina (CED/UFSC), in an attempt to reveal its role in teacher training. It is thus inscribed in the history of education field. The paper discusses the function of the first normal schools, as teacher’s colleges were known, referring to the creation of the Escola Normal Catharinense and the Faculdade Catarinense de Filosofia [The Santa Catarina College of Philosophy], and their relation with the later founding of Universidade Federal de Santa Catarina. It comments on the development of the Center for Education Sciences over the past fifty years, affirming its role as the main locus for the training of education professionals in Santa Catarina state. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/68721/48248 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Leda Scheibe, Vera Lúcia Bazzo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Leda Scheibe, Vera Lúcia Bazzo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 (2016): Especial Educação & Realidade; v. 41 (2016): Especial 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987168022528 |