Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199 |
Resumo: | Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves. |
id |
UFRGS-9_da2c29297c76cdf4e8a839c11d07725e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/58199 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticismCurrículo e Didática da Tradução: vontade, criação e críticaCurriculum. Didactics. Translation. Research. Difference.Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença.Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves.Em meio à categoria profissional dos professores, o texto interroga o que nos leva a educar e a prosseguir educando; qual é o motor político e a alegria subjetiva da nossa profissão; qual é a força de trabalho que traz vitalidade às nossas existências? Desde a filosofia da diferença, e como resultado de uma pesquisa de teor ensaístico-factual, posiciona-se na perspectiva nietzschiana da vontade de potência, constituída por problemáticas acerca da especificidade da disposição e do impulso de uma docência afirmativa, autoral e criadora. Com o método do jogo de dados, mostra, em suas relações, um currículo tradutor e uma didática da tradução, como processos transcriadores da civilização, das culturas e de nós próprios.FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48195https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48196Corazza, Sandra Marainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T21:04:50Zoai:seer.ufrgs.br:article/58199Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-17T21:04:50Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism Currículo e Didática da Tradução: vontade, criação e crítica |
title |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
spellingShingle |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism Corazza, Sandra Mara Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference. Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença. |
title_short |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
title_full |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
title_fullStr |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
title_full_unstemmed |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
title_sort |
Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism |
author |
Corazza, Sandra Mara |
author_facet |
Corazza, Sandra Mara |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Corazza, Sandra Mara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference. Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença. |
topic |
Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference. Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença. |
description |
Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48195 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48196 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016) Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986668900352 |