Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Corazza, Sandra Mara
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199
Resumo: Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves.
id UFRGS-9_da2c29297c76cdf4e8a839c11d07725e
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/58199
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticismCurrículo e Didática da Tradução: vontade, criação e críticaCurriculum. Didactics. Translation. Research. Difference.Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença.Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves.Em meio à categoria profissional dos professores, o texto interroga o que nos leva a educar e a prosseguir educando; qual é o motor político e a alegria subjetiva da nossa profissão; qual é a força de trabalho que traz vitalidade às nossas existências? Desde a filosofia da diferença, e como resultado de uma pesquisa de teor ensaístico-factual, posiciona-se na perspectiva nietzschiana da vontade de potência, constituída por problemáticas acerca da especificidade da disposição e do impulso de uma docência afirmativa, autoral e criadora. Com o método do jogo de dados, mostra, em suas relações, um currículo tradutor e uma didática da tradução, como processos transcriadores da civilização, das culturas e de nós próprios.FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48195https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48196Corazza, Sandra Marainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T21:04:50Zoai:seer.ufrgs.br:article/58199Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-17T21:04:50Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
Currículo e Didática da Tradução: vontade, criação e crítica
title Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
spellingShingle Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
Corazza, Sandra Mara
Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference.
Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença.
title_short Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
title_full Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
title_fullStr Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
title_full_unstemmed Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
title_sort Translational Curriculum and Didactics: will, creation, and criticism
author Corazza, Sandra Mara
author_facet Corazza, Sandra Mara
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Corazza, Sandra Mara
dc.subject.por.fl_str_mv Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference.
Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença.
topic Curriculum. Didactics. Translation. Research. Difference.
Currículo. Didática. Tradução. Pesquisa. Diferença.
description Amid the professors’ professional category, the text questions what leads us to educate and to continue educating; what is the political motor and the subjective joy of our profession; what is the work energy that brings vitality to our existences? From the philosophy of difference, and as a result of a research of essayistic-factual content, it is positioned in a Nietzschean perspective of the will to power, consisting of problems about the specificity of the disposition and the impulse of an affirmative, authorial and creative teaching. With the dice game method, it shows, in its relations, a translating curriculum and a didactics of translation, as processes for transcreating civilization, cultures, and ourselves.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48195
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/58199/48196
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)
Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986668900352