O LAR COMO ESPAÇO DE APRENDER EM TEMPOS DE PANDEMIA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Espacialidades |
Texto Completo: | https://periodicos.ufrn.br/espacialidades/article/view/28218 |
Resumo: | As of 2019, more precisely on December 31, 2019, the World Health Organization (WHO) has been alerted to several cases of pneumonia in wuhan city, Hubei province, people's republic of China. On March 11, 2020, due to the expansion of COVID-19 disease worldwide rapidly, a pandemic was decreed by who. And consequently there was the need for changes that involved a whole spatial dynamics of movement of people in the world. Some procedures were proposed to control deaths and hospitalizations. Among them the closure of school institutions. School educational spaces had to be re-meant in the home. This article aims to show how Michel Foucault's thinking from the terms Biopolitics and Biopower can contribute reflexively to help think about the two modalities of emergency education both in the remote model, as in the hybrid and understand them as safety devices. |
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O LAR COMO ESPAÇO DE APRENDER EM TEMPOS DE PANDEMIA As of 2019, more precisely on December 31, 2019, the World Health Organization (WHO) has been alerted to several cases of pneumonia in wuhan city, Hubei province, people's republic of China. On March 11, 2020, due to the expansion of COVID-19 disease worldwide rapidly, a pandemic was decreed by who. And consequently there was the need for changes that involved a whole spatial dynamics of movement of people in the world. Some procedures were proposed to control deaths and hospitalizations. Among them the closure of school institutions. School educational spaces had to be re-meant in the home. This article aims to show how Michel Foucault's thinking from the terms Biopolitics and Biopower can contribute reflexively to help think about the two modalities of emergency education both in the remote model, as in the hybrid and understand them as safety devices.A partir de 2019, más precisamente el 31 de diciembre de 2019, la Organización Mundial de la Salud (OMS) ha sido alertada de varios casos de neumonía en la ciudad de Wuhan, provincia de Hubei, república popular china. El 11 de marzo de 2020, debido a la expansión de la enfermedad COVID-19 en todo el mundo rápidamente, una pandemia fue decretada por quién. Y, en consecuencia, existía la necesidad de cambios que implicaran toda una dinámica espacial de movimiento de personas en el mundo. Se propusieron algunos procedimientos para controlar las muertes y las hospitalizaciones. Entre ellos el cierre de instituciones escolares. Los espacios educativos escolares tuvieron que ser rediseñados en el hogar. Este artículo tiene como objetivo mostrar cómo el pensamiento de Michel Foucault a partir de los términos Biopolítica y Biopoder puede contribuir reflexivamente a ayudar a pensar sobre las dos modalidades de educación de emergencia tanto en el modelo remoto, como en el híbrido y entenderlos como dispositivos de seguridad.A partir do ano de 2019, mais precisamente em 31 de dezembro de 2019, a organização mundial de saúde (OMS) foi alertada sobre vários casos de pneumonia na cidade de Wuhan, província de Hubei, na República Popular da China. Em 11 de março de 2020, devido a expansão da doença COVID-19 em todo mundo rapidamente, foi decretada pela OMS uma pandemia. E, consequentemente houve a necessidade de mudanças que envolveram toda uma dinâmica espacial de circulação das pessoas no mundo. Foram propostos alguns procedimentos para controlar as mortes e internações. Dentre eles o fechamento das instituições escolares. Os espaços educativos escolares tiveram que ser ressignificados no lar. Este artigo tem como objetivo mostrar como o pensamento de Michel Foucault a partir dos termos Biopolítica e Biopoder pode contribuir de forma reflexiva para ajudar a pensar as duas modalidades de ensino emergencial tanto no modelo remoto , como no híbrido e compreendê-las como dispositivos de segurança.Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN2022-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufrn.br/espacialidades/article/view/2821810.21680/1984-817X.2022v18n1ID28218Espacialidades Journal; Vol. 18 No. 1 (2022): Espaços do Educar: conhecimento histórico e Ensino de História; 121-134Revista Espacialidades; Vol. 18 Núm. 1 (2022): Espaços do Educar: conhecimento histórico e Ensino de História; 121-134Revue Espacialidades; Vol. 18 No. 1 (2022): Espaços do Educar: conhecimento histórico e Ensino de História; 121-134Revista Espacialidades; v. 18 n. 1 (2022): Espaços do Educar: conhecimento histórico e Ensino de História; 121-1341984-817X10.21680/1984-817X.2022v18n1reponame:Espacialidadesinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)instacron:UFRNporhttps://periodicos.ufrn.br/espacialidades/article/view/28218/15581Copyright (c) 2022 Revista Espacialidadesinfo:eu-repo/semantics/openAccessRanzatti, Raquel Magnólia Ferreira2022-04-18T21:32:00Zoai:periodicos.ufrn.br:article/28218Revistahttps://periodicos.ufrn.br/espacialidades/indexPUBhttps://periodicos.ufrn.br/espacialidades/oaiespacialidades@gmail.com||1984-817X1984-817Xopendoar:2022-04-18T21:32Espacialidades - Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)false |
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