The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Shobeiry, Maria
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/13858
Resumo: This study aimed at investigating the effect of employing intensive reading (IR) authentic tasks as supplementary materials on reading comprehension development of Academic IELTS test takers within the framework of schema theory and three instructional models of reading strategies suggested by Pearson and Duke (2009). Participants of this study consist of 81 individuals comprising 41 male and 40 female language learners at pre-advanced level of English proficiency with the age range of 25 to 37 among which 42  were categorized as the experimental group which received IR treatment and the rest of 39 ,who are considered as control group, that did not receive IR treatment. The experimental group was further divided into two subgroups which each received the same IR authentic tasks with different instructional methods to teaching reading strategies.  The results of an ANCOVA analysis illustrated a significant positive influence of authentic IR treatments on the development of participants' reading comprehension skills. However, an independent one-way t-test revealed that Pearson's and Duke's (2009) various instructional methods were not significantly influential on participants' final reading proficiency development.
id UFS-3_9b2e3bdea544564cf66e99609e55434f
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/13858
network_acronym_str UFS-3
network_name_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository_id_str
spelling The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takersEl efecto de las tareas intensivas de lectura auténtica en el rendimiento de lectura de los examinados académicos ieltsO efeito de tarefas intensivas de leitura autêntica no desempenho de leitura dos participantes do teste ielts acadêmicoIntensive reading; Authentic materials; Schema theory; Reading comprehension instructional strategiesLectura intensiva; ateriales auténticos; teToría del esquema; Estrategias de instrucción de comprensión lectora.Leitura intensiva; Materiais autênticos; Teoria de esquema; Estratégias instrucionais de compreensão de leitura.This study aimed at investigating the effect of employing intensive reading (IR) authentic tasks as supplementary materials on reading comprehension development of Academic IELTS test takers within the framework of schema theory and three instructional models of reading strategies suggested by Pearson and Duke (2009). Participants of this study consist of 81 individuals comprising 41 male and 40 female language learners at pre-advanced level of English proficiency with the age range of 25 to 37 among which 42  were categorized as the experimental group which received IR treatment and the rest of 39 ,who are considered as control group, that did not receive IR treatment. The experimental group was further divided into two subgroups which each received the same IR authentic tasks with different instructional methods to teaching reading strategies.  The results of an ANCOVA analysis illustrated a significant positive influence of authentic IR treatments on the development of participants' reading comprehension skills. However, an independent one-way t-test revealed that Pearson's and Duke's (2009) various instructional methods were not significantly influential on participants' final reading proficiency development.Este estudo teve como objetivo investigar o efeito do emprego de tarefas autênticas de leitura intensiva (RI) como materiais suplementares no desenvolvimento da compreensão de leitura dos participantes do teste IELTS acadêmico no âmbito da teoria de esquemas e três modelos instrucionais de estratégias de leitura sugeridos por Pearson e Duke (2009). Os participantes deste estudo consistem em 81 indivíduos, compreendendo 41 alunos do sexo masculino e 40 do sexo feminino, com nível pré-avançado de proficiência em inglês, com faixa etária de 25 a 37, entre os quais 42 foram classificados como o grupo experimental que recebeu tratamento de IR e o restante dos 39 , considerados como grupo controle, que não receberam tratamento por IR. O grupo experimental foi dividido em dois subgrupos, que receberam as mesmas tarefas autênticas de RI com diferentes métodos instrucionais para ensinar estratégias de leitura. Os resultados de uma análise ANCOVA ilustraram uma influência positiva significativa de tratamentos de RI autênticos no desenvolvimento das habilidades de compreensão de leitura dos participantes. No entanto, um teste t unidirecional independente revelou que os vários métodos instrucionais de Pearson e Duke (2009) não influenciaram significativamente o desenvolvimento final da proficiência em leitura dos participantes.Este estudio tuvo como objetivo investigar el efecto de emplear tareas auténticas de lectura intensiva (IR) como materiales complementarios en el desarrollo de la comprensión lectora de los examinados IELTS académicos en el marco de la teoría de esquemas y tres modelos de estrategias de lectura sugeridos por Pearson y Duke (2009). Los participantes de este estudio constan de 81 individuos que comprenden 41 estudiantes de idiomas masculinos y 40 femeninos en un nivel de dominio del inglés pre-avanzado con un rango de edad de 25 a 37 entre los cuales 42 fueron categorizados como el grupo experimental que recibió tratamiento con IR y el resto de 39 , que se consideran como grupo control, que no recibieron tratamiento con IR. El grupo experimental se dividió además en dos subgrupos que recibieron cada uno las mismas tareas auténticas de IR con diferentes métodos de instrucción para enseñar estrategias de lectura. Los resultados de un análisis ANCOVA ilustraron una influencia positiva significativa de los tratamientos auténticos de IR en el desarrollo de las habilidades de comprensión lectora de los participantes. Sin embargo, una prueba t unidireccional independiente reveló que los diversos métodos de instrucción de Pearson y Duke (2009) no influyeron significativamente en el desarrollo de la competencia final en lectura de los participantes.Revista Tempos e Espaços em Educação2020-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1385810.20952/revtee.v13i32.13858Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 Núm. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 No 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 13 n. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 No. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-172358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/13858/10628Copyright (c) 2020 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessShobeiry, Maria 2022-02-13T19:01:58Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/13858Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2022-02-13T19:01:58Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
El efecto de las tareas intensivas de lectura auténtica en el rendimiento de lectura de los examinados académicos ielts
O efeito de tarefas intensivas de leitura autêntica no desempenho de leitura dos participantes do teste ielts acadêmico
title The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
spellingShingle The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
Shobeiry, Maria
Intensive reading; Authentic materials; Schema theory; Reading comprehension instructional strategies
Lectura intensiva; ateriales auténticos; teToría del esquema; Estrategias de instrucción de comprensión lectora.
Leitura intensiva; Materiais autênticos; Teoria de esquema; Estratégias instrucionais de compreensão de leitura.
title_short The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
title_full The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
title_fullStr The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
title_full_unstemmed The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
title_sort The effect of intensive authentic reading tasks on reading performance of academic ielts test takers
author Shobeiry, Maria
author_facet Shobeiry, Maria
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Shobeiry, Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Intensive reading; Authentic materials; Schema theory; Reading comprehension instructional strategies
Lectura intensiva; ateriales auténticos; teToría del esquema; Estrategias de instrucción de comprensión lectora.
Leitura intensiva; Materiais autênticos; Teoria de esquema; Estratégias instrucionais de compreensão de leitura.
topic Intensive reading; Authentic materials; Schema theory; Reading comprehension instructional strategies
Lectura intensiva; ateriales auténticos; teToría del esquema; Estrategias de instrucción de comprensión lectora.
Leitura intensiva; Materiais autênticos; Teoria de esquema; Estratégias instrucionais de compreensão de leitura.
description This study aimed at investigating the effect of employing intensive reading (IR) authentic tasks as supplementary materials on reading comprehension development of Academic IELTS test takers within the framework of schema theory and three instructional models of reading strategies suggested by Pearson and Duke (2009). Participants of this study consist of 81 individuals comprising 41 male and 40 female language learners at pre-advanced level of English proficiency with the age range of 25 to 37 among which 42  were categorized as the experimental group which received IR treatment and the rest of 39 ,who are considered as control group, that did not receive IR treatment. The experimental group was further divided into two subgroups which each received the same IR authentic tasks with different instructional methods to teaching reading strategies.  The results of an ANCOVA analysis illustrated a significant positive influence of authentic IR treatments on the development of participants' reading comprehension skills. However, an independent one-way t-test revealed that Pearson's and Duke's (2009) various instructional methods were not significantly influential on participants' final reading proficiency development.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/13858
10.20952/revtee.v13i32.13858
url https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/13858
identifier_str_mv 10.20952/revtee.v13i32.13858
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/13858/10628
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Tempos e Espaços em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Tempos e Espaços em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 Núm. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 No 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17
Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 13 n. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 13 No. 32 (2020): Publicação Contínua; 1-17
2358-1425
reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
collection Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com
_version_ 1799875182909718528