Project-collective management as a development factor of the school staff

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kamenskiy, Alexey Mikhalovich
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Kariagin, Sergey Nikolaevich
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619
Resumo: The article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations.
id UFS-3_9e596b532347fc7958eba35c419fa724
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15619
network_acronym_str UFS-3
network_name_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Project-collective management as a development factor of the school staffLa gestión colectiva de proyectos como factor de desarrollo del equipo escolarGestão de projeto coletivos como fator de desenvolvimento da equipe escolarCollectivityProject-collective managementDevelopment of the school staffSocial partnershipDevelopment of individualityColectividadProyecto-gestión colectivaDesarrollo del personal escolarColaboración socialDesarrollo de la individualidadColetividadeGestão de projetos coletivosDesenvolvimento do pessoal da escolaParceria socialDesenvolvimento da individualidadeThe article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations.El artículo trata de la organización de las actividades del proyecto colectivo en la escuela. Los proyectos líderes, descritos en el artículo, encajan en el programa para el desarrollo del trabajo extraescolar. Destacamos la importancia de la colaboración social, la interacción con los gremios creativos de la ciudad, asociaciones públicas, sociedades deportivas, etc. Se propone un nuevo modelo eficaz de interacción entre sujetos de la actividad educativa en el marco de la ejecución de proyectos de largo plazo con orientación social, que contiene potencial educativo, cultural y de desarrollo. Como efecto adicional, notamos el desarrollo de habilidades de liderazgo de los participantes en las relaciones educativas.O artigo trata da organização das atividades do projeto coletivo na escola. Os projetos líderes, descritos no artigo, enquadram-se no programa de desenvolvimento do trabalho extracurricular. Enfatizamos a importância da parceria social, interação com sindicatos criativos da cidade, associações públicas, sociedades desportivas, etc. Um novo modelo eficaz de interação entre os sujeitos da atividade educacional é proposto no âmbito da implementação de projetos de longo prazo de orientação social, contendo potencial educacional, cultural e de desenvolvimento. Como efeito adicional, notamos o desenvolvimento das habilidades de liderança dos participantes nas relações educacionais.Revista Tempos e Espaços em Educação2021-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1561910.20952/revtee.v14i33.15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e156192358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/11686https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/13289Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamenskiy, Alexey MikhalovichKariagin, Sergey Nikolaevich2022-12-14T23:29:17Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15619Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2022-12-14T23:29:17Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv Project-collective management as a development factor of the school staff
La gestión colectiva de proyectos como factor de desarrollo del equipo escolar
Gestão de projeto coletivos como fator de desenvolvimento da equipe escolar
title Project-collective management as a development factor of the school staff
spellingShingle Project-collective management as a development factor of the school staff
Kamenskiy, Alexey Mikhalovich
Collectivity
Project-collective management
Development of the school staff
Social partnership
Development of individuality
Colectividad
Proyecto-gestión colectiva
Desarrollo del personal escolar
Colaboración social
Desarrollo de la individualidad
Coletividade
Gestão de projetos coletivos
Desenvolvimento do pessoal da escola
Parceria social
Desenvolvimento da individualidade
title_short Project-collective management as a development factor of the school staff
title_full Project-collective management as a development factor of the school staff
title_fullStr Project-collective management as a development factor of the school staff
title_full_unstemmed Project-collective management as a development factor of the school staff
title_sort Project-collective management as a development factor of the school staff
author Kamenskiy, Alexey Mikhalovich
author_facet Kamenskiy, Alexey Mikhalovich
Kariagin, Sergey Nikolaevich
author_role author
author2 Kariagin, Sergey Nikolaevich
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kamenskiy, Alexey Mikhalovich
Kariagin, Sergey Nikolaevich
dc.subject.por.fl_str_mv Collectivity
Project-collective management
Development of the school staff
Social partnership
Development of individuality
Colectividad
Proyecto-gestión colectiva
Desarrollo del personal escolar
Colaboración social
Desarrollo de la individualidad
Coletividade
Gestão de projetos coletivos
Desenvolvimento do pessoal da escola
Parceria social
Desenvolvimento da individualidade
topic Collectivity
Project-collective management
Development of the school staff
Social partnership
Development of individuality
Colectividad
Proyecto-gestión colectiva
Desarrollo del personal escolar
Colaboración social
Desarrollo de la individualidad
Coletividade
Gestão de projetos coletivos
Desenvolvimento do pessoal da escola
Parceria social
Desenvolvimento da individualidade
description The article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619
10.20952/revtee.v14i33.15619
url https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619
identifier_str_mv 10.20952/revtee.v14i33.15619
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/11686
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/13289
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
publisher.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15619
Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619
2358-1425
reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
collection Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com
_version_ 1799875183896428544