Project-collective management as a development factor of the school staff
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619 |
Resumo: | The article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations. |
id |
UFS-3_9e596b532347fc7958eba35c419fa724 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15619 |
network_acronym_str |
UFS-3 |
network_name_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Project-collective management as a development factor of the school staffLa gestión colectiva de proyectos como factor de desarrollo del equipo escolarGestão de projeto coletivos como fator de desenvolvimento da equipe escolarCollectivityProject-collective managementDevelopment of the school staffSocial partnershipDevelopment of individualityColectividadProyecto-gestión colectivaDesarrollo del personal escolarColaboración socialDesarrollo de la individualidadColetividadeGestão de projetos coletivosDesenvolvimento do pessoal da escolaParceria socialDesenvolvimento da individualidadeThe article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations.El artículo trata de la organización de las actividades del proyecto colectivo en la escuela. Los proyectos líderes, descritos en el artículo, encajan en el programa para el desarrollo del trabajo extraescolar. Destacamos la importancia de la colaboración social, la interacción con los gremios creativos de la ciudad, asociaciones públicas, sociedades deportivas, etc. Se propone un nuevo modelo eficaz de interacción entre sujetos de la actividad educativa en el marco de la ejecución de proyectos de largo plazo con orientación social, que contiene potencial educativo, cultural y de desarrollo. Como efecto adicional, notamos el desarrollo de habilidades de liderazgo de los participantes en las relaciones educativas.O artigo trata da organização das atividades do projeto coletivo na escola. Os projetos líderes, descritos no artigo, enquadram-se no programa de desenvolvimento do trabalho extracurricular. Enfatizamos a importância da parceria social, interação com sindicatos criativos da cidade, associações públicas, sociedades desportivas, etc. Um novo modelo eficaz de interação entre os sujeitos da atividade educacional é proposto no âmbito da implementação de projetos de longo prazo de orientação social, contendo potencial educacional, cultural e de desenvolvimento. Como efeito adicional, notamos o desenvolvimento das habilidades de liderança dos participantes nas relações educacionais.Revista Tempos e Espaços em Educação2021-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/1561910.20952/revtee.v14i33.15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e156192358-1425reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSenghttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/11686https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/13289Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamenskiy, Alexey MikhalovichKariagin, Sergey Nikolaevich2022-12-14T23:29:17Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/15619Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/oairevtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com2358-14251983-6597opendoar:2022-12-14T23:29:17Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Project-collective management as a development factor of the school staff La gestión colectiva de proyectos como factor de desarrollo del equipo escolar Gestão de projeto coletivos como fator de desenvolvimento da equipe escolar |
title |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
spellingShingle |
Project-collective management as a development factor of the school staff Kamenskiy, Alexey Mikhalovich Collectivity Project-collective management Development of the school staff Social partnership Development of individuality Colectividad Proyecto-gestión colectiva Desarrollo del personal escolar Colaboración social Desarrollo de la individualidad Coletividade Gestão de projetos coletivos Desenvolvimento do pessoal da escola Parceria social Desenvolvimento da individualidade |
title_short |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
title_full |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
title_fullStr |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
title_full_unstemmed |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
title_sort |
Project-collective management as a development factor of the school staff |
author |
Kamenskiy, Alexey Mikhalovich |
author_facet |
Kamenskiy, Alexey Mikhalovich Kariagin, Sergey Nikolaevich |
author_role |
author |
author2 |
Kariagin, Sergey Nikolaevich |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kamenskiy, Alexey Mikhalovich Kariagin, Sergey Nikolaevich |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Collectivity Project-collective management Development of the school staff Social partnership Development of individuality Colectividad Proyecto-gestión colectiva Desarrollo del personal escolar Colaboración social Desarrollo de la individualidad Coletividade Gestão de projetos coletivos Desenvolvimento do pessoal da escola Parceria social Desenvolvimento da individualidade |
topic |
Collectivity Project-collective management Development of the school staff Social partnership Development of individuality Colectividad Proyecto-gestión colectiva Desarrollo del personal escolar Colaboración social Desarrollo de la individualidad Coletividade Gestão de projetos coletivos Desenvolvimento do pessoal da escola Parceria social Desenvolvimento da individualidade |
description |
The article deals with the organization of the collective project activities at school. Leading projects, described in the article, fit into the program for the extracurricular work development. We emphasized the importance of social partnership, interaction with creative unions of the city, public associations, sports societies, etc. A new effective model of interaction between subjects of educational activity is proposed in the framework of the long-term socially-oriented projects implementation, containing educational, cultural and developmental potential. As an additional effect, we noted the development of leadership abilities of participants in educational relations. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619 10.20952/revtee.v14i33.15619 |
url |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619 |
identifier_str_mv |
10.20952/revtee.v14i33.15619 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/11686 https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/15619/13289 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Tempos e Espaços em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 Núm. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No 33 (2021): Publicação Contínua; e15619 Revista Tempos e Espaços em Educação; v. 14 n. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619 Revista Tempos e Espaços em Educação; Vol. 14 No. 33 (2021): Publicação Contínua; e15619 2358-1425 reponame:Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
collection |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Tempos e Espaços em Educação (Online) - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revtee.ppged@gmail.com||diasalfrancio@hotmail.com||diasalfrancio@gmail.com |
_version_ |
1799875183896428544 |