Botany up to date
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paubrasilia |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74 |
Resumo: | The present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of knowledge have for life, in its various forms. |
id |
UFSB_bf22232106b0cf71e51a7eb9b746a0bb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.200.128.32.23:article/74 |
network_acronym_str |
UFSB |
network_name_str |
Paubrasilia |
repository_id_str |
|
spelling |
Botany up to dateBotánica al díaBotânica em diabotânica geralensino de botânicaeducação básicageneral botanyteaching botanyelementary educationbotánica generalenseñanza de la botánicaeducación básicaThe present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of knowledge have for life, in its various forms.El presente material es una fuente de consulta para profesores de Ciencias y Biología, cuya intención sea la de trabajar la botánica en la sala de clases de manera precisa y dinámica. Se espera que esta área de la Biología no continúe siendo considerada como difícil o compleja de ser tratada. Seleccionamos, inicialmente, contenidos de Anatomía y Morfología Vegetal, para una visión general de estas áreas de conocimiento. Posteriormente, la Fisiología Vegetal es abordada a partir del proceso de fotosíntesis, junto con elementos como pigmentos y organelos. Adicionalmente, son indicadas las etapas de la fotosíntesis y algunas plantas con mecanismos C3, C4 y, finalmente CAM. Tenemos la expectativa de que el uso de esta herramienta didáctica sea útil en las clases de Botánica, sirviendo de estímulo también para mostrar, cuando sea necesario, el real significado y la importancia que las plantas y esta área del conocimiento poseen para la vida, en sus diversas formas. O presente material é uma fonte de consulta para professores de Ciências e Biologia, cujo intuito seja trabalhar a Botânica em sala de aula de maneira precisa e dinâmica. Espera-se que essa área da Biologia não seja mais vista como difícil ou complexa de ser tratada. Selecionamos, primeiramente, conteúdos de Anatomia e Morfologia Vegetal, para uma visão geral dessa área do conhecimento. Logo depois, a Fisiologia Vegetal é abordada a partir do processo de fotossíntese, junto a elementos como pigmentos e organelas. Além disso, são indicadas as etapas da fotossíntese e algumas plantas com mecanismos C3, C4 e, finalmente, CAM. Temos a expectativa de que o uso desta ferramenta didática seja útil nas aulas de Botânica, servindo de estímulo também para mostrar, quando necessário, o real significado e a importância que as plantas e essa área de conhecimento possuem para a vida, nas suas diversas formas.Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia2021-05-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisión por paresPeer évaluéAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/7410.33447/paubrasilia.2021s.e0041sPaubrasilia; Vol. 4 No. Supl (2021): Supplementary edition; e0041sPaubrasilia; Vol. 4 Núm. Supl (2021): Edición suplementaria; e0041sPaubrasilia; Vol. 4 No Supl (2021): Edição suplementar; e0041sPaubrasilia; v. 4 n. Supl (2021): Edição suplementar; e0041s2595-675210.33447/paubrasilia.2021sreponame:Paubrasiliainstname:Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)instacron:UFSBporhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74/39Copyright (c) 2021 Simone Alves Damasceno, Elizamar Ciríaco da Silva, Marla Ibrahim Uehbe de Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDamasceno, Simone AlvesSilva, Elizamar Ciríaco daOliveira, Marla Ibrahim Uehbe de2021-09-20T14:19:54Zoai:ojs.200.128.32.23:article/74Revistahttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasiliaPUBhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/oaipaubrasilia@ufsb.edu.br2595-67522595-6752opendoar:2021-09-20T14:19:54Paubrasilia - Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Botany up to date Botánica al día Botânica em dia |
title |
Botany up to date |
spellingShingle |
Botany up to date Damasceno, Simone Alves botânica geral ensino de botânica educação básica general botany teaching botany elementary education botánica general enseñanza de la botánica educación básica |
title_short |
Botany up to date |
title_full |
Botany up to date |
title_fullStr |
Botany up to date |
title_full_unstemmed |
Botany up to date |
title_sort |
Botany up to date |
author |
Damasceno, Simone Alves |
author_facet |
Damasceno, Simone Alves Silva, Elizamar Ciríaco da Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Elizamar Ciríaco da Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Damasceno, Simone Alves Silva, Elizamar Ciríaco da Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
botânica geral ensino de botânica educação básica general botany teaching botany elementary education botánica general enseñanza de la botánica educación básica |
topic |
botânica geral ensino de botânica educação básica general botany teaching botany elementary education botánica general enseñanza de la botánica educación básica |
description |
The present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of knowledge have for life, in its various forms. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Revisión por pares Peer évalué Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74 10.33447/paubrasilia.2021s.e0041s |
url |
https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74 |
identifier_str_mv |
10.33447/paubrasilia.2021s.e0041s |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74/39 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Paubrasilia; Vol. 4 No. Supl (2021): Supplementary edition; e0041s Paubrasilia; Vol. 4 Núm. Supl (2021): Edición suplementaria; e0041s Paubrasilia; Vol. 4 No Supl (2021): Edição suplementar; e0041s Paubrasilia; v. 4 n. Supl (2021): Edição suplementar; e0041s 2595-6752 10.33447/paubrasilia.2021s reponame:Paubrasilia instname:Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB) instacron:UFSB |
instname_str |
Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB) |
instacron_str |
UFSB |
institution |
UFSB |
reponame_str |
Paubrasilia |
collection |
Paubrasilia |
repository.name.fl_str_mv |
Paubrasilia - Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB) |
repository.mail.fl_str_mv |
paubrasilia@ufsb.edu.br |
_version_ |
1797067901246636032 |