Botany up to date

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Damasceno, Simone Alves
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Elizamar Ciríaco da, Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Paubrasilia
Texto Completo: https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74
Resumo: The present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of ​​Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of ​​knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of ​​knowledge have for life, in its various forms.
id UFSB_bf22232106b0cf71e51a7eb9b746a0bb
oai_identifier_str oai:ojs.200.128.32.23:article/74
network_acronym_str UFSB
network_name_str Paubrasilia
repository_id_str
spelling Botany up to dateBotánica al díaBotânica em diabotânica geralensino de botânicaeducação básicageneral botanyteaching botanyelementary educationbotánica generalenseñanza de la botánicaeducación básicaThe present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of ​​Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of ​​knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of ​​knowledge have for life, in its various forms.El presente material es una fuente de consulta para profesores de Ciencias y Biología, cuya intención sea la de trabajar la botánica en la sala de clases de manera precisa y dinámica. Se espera que esta área de la Biología no continúe siendo considerada como difícil o compleja de ser tratada. Seleccionamos, inicialmente, contenidos de Anatomía y Morfología Vegetal, para una visión general de estas áreas de conocimiento. Posteriormente, la Fisiología Vegetal es abordada a partir del proceso de fotosíntesis, junto con elementos como pigmentos y organelos. Adicionalmente, son indicadas las etapas de la fotosíntesis y algunas plantas con mecanismos C3, C4 y, finalmente CAM. Tenemos la expectativa de que el uso de esta herramienta didáctica sea útil en las clases de Botánica, sirviendo de estímulo también para mostrar, cuando sea necesario, el real significado y la importancia que las plantas y esta área del conocimiento poseen para la vida, en sus diversas formas. O presente material é uma fonte de consulta para professores de Ciências e Biologia, cujo intuito seja trabalhar a Botânica em sala de aula de maneira precisa e dinâmica. Espera-se que essa área da Biologia não seja mais vista como difícil ou complexa de ser tratada. Selecionamos, primeiramente, conteúdos de Anatomia e Morfologia Vegetal, para uma visão geral dessa área do conhecimento. Logo depois, a Fisiologia Vegetal é abordada a partir do processo de fotossíntese, junto a elementos como pigmentos e organelas. Além disso, são indicadas as etapas da fotossíntese e algumas plantas com mecanismos C3, C4 e, finalmente, CAM. Temos a expectativa de que o uso desta ferramenta didática seja útil nas aulas de Botânica, servindo de estímulo também para mostrar, quando necessário, o real significado e a importância que as plantas e essa área de conhecimento possuem para a vida, nas suas diversas formas.Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia2021-05-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisión por paresPeer évaluéAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/7410.33447/paubrasilia.2021s.e0041sPaubrasilia; Vol. 4 No. Supl (2021): Supplementary edition; e0041sPaubrasilia; Vol. 4 Núm. Supl (2021): Edición suplementaria; e0041sPaubrasilia; Vol. 4 No Supl (2021): Edição suplementar; e0041sPaubrasilia; v. 4 n. Supl (2021): Edição suplementar; e0041s2595-675210.33447/paubrasilia.2021sreponame:Paubrasiliainstname:Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)instacron:UFSBporhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74/39Copyright (c) 2021 Simone Alves Damasceno, Elizamar Ciríaco da Silva, Marla Ibrahim Uehbe de Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDamasceno, Simone AlvesSilva, Elizamar Ciríaco daOliveira, Marla Ibrahim Uehbe de2021-09-20T14:19:54Zoai:ojs.200.128.32.23:article/74Revistahttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasiliaPUBhttps://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/oaipaubrasilia@ufsb.edu.br2595-67522595-6752opendoar:2021-09-20T14:19:54Paubrasilia - Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)false
dc.title.none.fl_str_mv Botany up to date
Botánica al día
Botânica em dia
title Botany up to date
spellingShingle Botany up to date
Damasceno, Simone Alves
botânica geral
ensino de botânica
educação básica
general botany
teaching botany
elementary education
botánica general
enseñanza de la botánica
educación básica
title_short Botany up to date
title_full Botany up to date
title_fullStr Botany up to date
title_full_unstemmed Botany up to date
title_sort Botany up to date
author Damasceno, Simone Alves
author_facet Damasceno, Simone Alves
Silva, Elizamar Ciríaco da
Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de
author_role author
author2 Silva, Elizamar Ciríaco da
Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Damasceno, Simone Alves
Silva, Elizamar Ciríaco da
Oliveira, Marla Ibrahim Uehbe de
dc.subject.por.fl_str_mv botânica geral
ensino de botânica
educação básica
general botany
teaching botany
elementary education
botánica general
enseñanza de la botánica
educación básica
topic botânica geral
ensino de botânica
educação básica
general botany
teaching botany
elementary education
botánica general
enseñanza de la botánica
educación básica
description The present material is a reference source for Science and Biology teachers, whose purpose is to address Botany in the classroom in a precise and dynamic way. It is expected that this area of ​​Biology will no longer be seen as difficult or complex to be treated. First, we selected contents of Plant Anatomy and Morphology, for an overview of this area of ​​knowledge. Next, Plant Physiology is addressed from the photosynthesis process, along with elements such as pigments and organelles. In addition, the stages of photosynthesis and some plants with mechanisms C3, C4 and, finally, CAM are indicated. We expect that the use of this didactic tool will be useful in Botany classes, serving as a stimulus to show, when necessary, the real meaning and importance that plants and this area of ​​knowledge have for life, in its various forms.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Revisión por pares
Peer évalué
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74
10.33447/paubrasilia.2021s.e0041s
url https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74
identifier_str_mv 10.33447/paubrasilia.2021s.e0041s
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsb.edu.br/index.php/paubrasilia/article/view/74/39
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Jardim Botânico FLORAS - Universidade Federal do Sul da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Paubrasilia; Vol. 4 No. Supl (2021): Supplementary edition; e0041s
Paubrasilia; Vol. 4 Núm. Supl (2021): Edición suplementaria; e0041s
Paubrasilia; Vol. 4 No Supl (2021): Edição suplementar; e0041s
Paubrasilia; v. 4 n. Supl (2021): Edição suplementar; e0041s
2595-6752
10.33447/paubrasilia.2021s
reponame:Paubrasilia
instname:Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)
instacron:UFSB
instname_str Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)
instacron_str UFSB
institution UFSB
reponame_str Paubrasilia
collection Paubrasilia
repository.name.fl_str_mv Paubrasilia - Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB)
repository.mail.fl_str_mv paubrasilia@ufsb.edu.br
_version_ 1797067901246636032