Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580 |
Resumo: | The general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring. |
id |
UFSC-15_a7b7143ddc30090a4b922a96f78dfefc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/61580 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorialAnálise de maturidade da gestão do conhecimento em uma tutoria de cursos de graduação a distânciaThe general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring.O objetivo geral deste artigo foi de realizar um diagnóstico do grau de maturidade em Gestão do Conhecimento (GC) na Tutoria dos Cursos de Graduação a distância do Departamento de Ciências da Administração da UFSC. Este trabalho é decorrente de um estudo de caso com abordagem quantitativa e qualitativa, caracterizando-se como uma pesquisa descritiva e aplicada, baseada em uma estrutura teórica e conceitual pertinente ao tema. Para a identificação da maturidade em GC, adotaram-se sete critérios baseados no modelo de Batista (2012). A análise das respostas demonstrou que a maioria dos critérios está com o nível baixo de maturidade em GC, com exceção do critério da tecnologia. Os resultados da pesquisa quantitativa mostram um diagnóstico sobre a maturidade em Gestão do Conhecimento, apontando os pontos fortes e oportunidades de melhorias, proporcionado uma orientação quanto às ações e iniciativas para o desenvolvimento de um futuro Modelo de GC para a Tutoria.Universidade Federal de Santa Catarina2020-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/6158010.5007/2175-8077.2019v21n55p69Revista de Ciências da Administração; v. 21 n. 55 (2019); 69-852175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580/pdfCopyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSabino, Mileide Marlete Ferreira LealTodescat, MarildaSantos, Neri dosCosta, Alexandre Marino2020-11-05T19:02:05Zoai:periodicos.ufsc.br:article/61580Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2020-11-05T19:02:05Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial Análise de maturidade da gestão do conhecimento em uma tutoria de cursos de graduação a distância |
title |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
spellingShingle |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal |
title_short |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
title_full |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
title_fullStr |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
title_full_unstemmed |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
title_sort |
Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial |
author |
Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal |
author_facet |
Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal Todescat, Marilda Santos, Neri dos Costa, Alexandre Marino |
author_role |
author |
author2 |
Todescat, Marilda Santos, Neri dos Costa, Alexandre Marino |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal Todescat, Marilda Santos, Neri dos Costa, Alexandre Marino |
description |
The general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580 10.5007/2175-8077.2019v21n55p69 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8077.2019v21n55p69 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administração info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administração |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; v. 21 n. 55 (2019); 69-85 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435142998065152 |