Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Todescat, Marilda, Santos, Neri dos, Costa, Alexandre Marino
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580
Resumo: The general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring.
id UFSC-15_a7b7143ddc30090a4b922a96f78dfefc
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/61580
network_acronym_str UFSC-15
network_name_str Revista de Ciências da Administração
repository_id_str
spelling Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorialAnálise de maturidade da gestão do conhecimento em uma tutoria de cursos de graduação a distânciaThe general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring.O objetivo geral deste artigo foi de realizar um diagnóstico do grau de maturidade em Gestão do Conhecimento (GC) na Tutoria dos Cursos de Graduação a distância do Departamento de Ciências da Administração da UFSC. Este trabalho é decorrente de um estudo de caso com abordagem quantitativa e qualitativa, caracterizando-se como uma pesquisa descritiva e aplicada, baseada em uma estrutura teórica e conceitual pertinente ao tema. Para a identificação da maturidade em GC, adotaram-se sete critérios baseados no modelo de Batista (2012). A análise das respostas demonstrou que a maioria dos critérios está com o nível baixo de maturidade em GC, com exceção do critério da tecnologia. Os resultados da pesquisa quantitativa mostram um diagnóstico sobre a maturidade em Gestão do Conhecimento, apontando os pontos fortes e oportunidades de melhorias, proporcionado uma orientação quanto às ações e iniciativas para o desenvolvimento de um futuro Modelo de GC para a Tutoria.Universidade Federal de Santa Catarina2020-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/6158010.5007/2175-8077.2019v21n55p69Revista de Ciências da Administração; v. 21 n. 55 (2019); 69-852175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580/pdfCopyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSabino, Mileide Marlete Ferreira LealTodescat, MarildaSantos, Neri dosCosta, Alexandre Marino2020-11-05T19:02:05Zoai:periodicos.ufsc.br:article/61580Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2020-11-05T19:02:05Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
Análise de maturidade da gestão do conhecimento em uma tutoria de cursos de graduação a distância
title Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
spellingShingle Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal
title_short Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
title_full Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
title_fullStr Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
title_full_unstemmed Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
title_sort Knowledge management maturity analysis in a distance graduation course tutorial
author Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal
author_facet Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal
Todescat, Marilda
Santos, Neri dos
Costa, Alexandre Marino
author_role author
author2 Todescat, Marilda
Santos, Neri dos
Costa, Alexandre Marino
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sabino, Mileide Marlete Ferreira Leal
Todescat, Marilda
Santos, Neri dos
Costa, Alexandre Marino
description The general objective of this article was to make a diagnosis of the degree of maturity in Knowledge Management - (GC) in the tutoring of distance courses of graduation at the Department of Administration Sciences at UFSC. This work is the result of a case study with a quantitative approach, characterized as a descriptive, documentary and applied research, based on a theoretical and conceptual structure relevant to the theme. To identify maturity in CG, seven criteria were adopted based on Batista’s model (2012). The analysis of the answers showed that most of the criteria have a low level of maturity in GC, with the exception of the technology criterion. The results of the quantitative research show a diagnosis on the maturity in Knowledge Management, pointing out the strengths and opportunities for improvement, providing guidance on the actions and initiatives for the development of a future KM Model for Mentoring.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580
10.5007/2175-8077.2019v21n55p69
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580
identifier_str_mv 10.5007/2175-8077.2019v21n55p69
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/61580/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administração
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Ciências da Administração
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração; v. 21 n. 55 (2019); 69-85
2175-8077
1516-3865
reponame:Revista de Ciências da Administração
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Revista de Ciências da Administração
collection Revista de Ciências da Administração
repository.name.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br
_version_ 1789435142998065152