Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/71069 |
Resumo: | Considering the need to engage and motivate English language students within the context of the Language without Borders (LwB) program at the Federal University of Sergipe (UFS), gamification or the use of game thinking and mechanics in real life contexts was applied in a class from a 48-hour course. In this paper, this gamified class is analyzed and compared to a non-gamified one. We also investigate how students perceive the experience in comparison to the regular classes. The methodology employed is a qualitative teacher-research based on action research. Finally, we conclude that even though 100% of the students think that the gamified class is better, they feel just as motivated in non-gamified ones. |
id |
UFSC-24_9a39e08fecb34c670c7a8101aef3763a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/71069 |
network_acronym_str |
UFSC-24 |
network_name_str |
Fórum Linguístico |
repository_id_str |
|
spelling |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS contextGamificación en clases de lengua inglesa: un estudio comparativo en el contexto ISF-UFSGamificação em aulas de língua inglesa: um estudo comparativo no contexto do ISF-UFSConsidering the need to engage and motivate English language students within the context of the Language without Borders (LwB) program at the Federal University of Sergipe (UFS), gamification or the use of game thinking and mechanics in real life contexts was applied in a class from a 48-hour course. In this paper, this gamified class is analyzed and compared to a non-gamified one. We also investigate how students perceive the experience in comparison to the regular classes. The methodology employed is a qualitative teacher-research based on action research. Finally, we conclude that even though 100% of the students think that the gamified class is better, they feel just as motivated in non-gamified ones.Teniendo en cuenta la necesidad de involucrar y motivar a los estudiantes de inglés en el contexto de Idiomas sin Fronteras (IsF) en la Universidad Federal de Sergipe (UFS), se aplicó la gamificación o el uso de técnicas y pensamiento orientado al juego a una clase de un curso de 48 horas. En este artículo, esta clase gamificada se analiza y se compara con una clase no gamificada. También investigamos cómo los estudiantes perciben la experiencia en comparación con las clases regulares del programa. La metodología utilizada es cualitativa, caracterizada como investigación docente, basada en la investigación-acción. Finalmente, encontramos que, aunque con el 100% de los estudiantes calificando la clase gamificada como mejor, se sienten igual de motivados que en las clases no gamificadas.Considerando a necessidade de engajar e motivar os alunos de língua inglesa no contexto do Idiomas sem Fronteiras (IsF) na Universidade Federal de Sergipe (UFS), a gamificação, ou uso de mecânicas e pensamento orientado a jogo (game thinking), foi aplicada em uma aula de um curso de 48 horas. Neste artigo, essa aula gamificada é analisada e comparada a uma aula não gamificada. Também investigamos como alunos percebem a experiência em comparação a aulas regulares do programa. A metodologia empregada é qualitativa, caracterizada como pesquisa docente, baseada na pesquisa-ação. Por fim, concluímos que, mesmo com 100% dos alunos classificando a aula gamificada como melhor, eles se sentem tão motivados nela quanto em aulas não gamificadas.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2021-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Qualitativa; Pesquisa-açãoavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/7106910.5007/1984-8412.2021.e71069Fórum Linguístico; Vol. 18 No. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-5732Fórum Linguístico; Vol. 18 Núm. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-5732Fórum Linguístico; v. 18 n. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-57321984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCenghttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/71069/45894Copyright (c) 2021 Fórum Linguísticohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Nayara Stefanie MandarinoSantos, Elaine Maria2021-04-06T16:57:13Zoai:periodicos.ufsc.br:article/71069Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-01-12T16:40:39.042333Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context Gamificación en clases de lengua inglesa: un estudio comparativo en el contexto ISF-UFS Gamificação em aulas de língua inglesa: um estudo comparativo no contexto do ISF-UFS |
title |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
spellingShingle |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context Silva, Nayara Stefanie Mandarino |
title_short |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
title_full |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
title_fullStr |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
title_full_unstemmed |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
title_sort |
Gamification in English language classes: a comparative study within the LWB-UFS context |
author |
Silva, Nayara Stefanie Mandarino |
author_facet |
Silva, Nayara Stefanie Mandarino Santos, Elaine Maria |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Elaine Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Nayara Stefanie Mandarino Santos, Elaine Maria |
description |
Considering the need to engage and motivate English language students within the context of the Language without Borders (LwB) program at the Federal University of Sergipe (UFS), gamification or the use of game thinking and mechanics in real life contexts was applied in a class from a 48-hour course. In this paper, this gamified class is analyzed and compared to a non-gamified one. We also investigate how students perceive the experience in comparison to the regular classes. The methodology employed is a qualitative teacher-research based on action research. Finally, we conclude that even though 100% of the students think that the gamified class is better, they feel just as motivated in non-gamified ones. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Qualitativa; Pesquisa-ação avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/71069 10.5007/1984-8412.2021.e71069 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/71069 |
identifier_str_mv |
10.5007/1984-8412.2021.e71069 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/71069/45894 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Fórum Linguístico http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Fórum Linguístico http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Fórum Linguístico; Vol. 18 No. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-5732 Fórum Linguístico; Vol. 18 Núm. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-5732 Fórum Linguístico; v. 18 n. 1 (2021): Internacionalização no Ensino Superior; 5719-5732 1984-8412 1415-8698 reponame:Fórum Linguístico instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Fórum Linguístico |
collection |
Fórum Linguístico |
repository.name.fl_str_mv |
Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br |
_version_ |
1797051420513402880 |