Emotions come into play in teaching of Physical Education
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/102091 |
Resumo: | This article is an excerpt from the doctoral thesis which investigates the “place” of emotion in teaching of Physical Education in Brazil. Thus, this article offers theoretical reflections about this concept based on the ideals of Andrea Scarantino, a scholar in the field of Philosophy of Emotions, with the aim of discussing the contributions of the Motivational Theory of Emotion for the understanding of teaching in Physical Education at schools. |
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Emotions come into play in teaching of Physical EducationLas emociones entran en juego en la enseñanza en Educación FísicaAs emoções entram em jogo na docência em Educação FísicaPhysical educationTeachingEmotionsEducación físicaDocênciaEmocionesEducação físicaDocênciaEmoçõesThis article is an excerpt from the doctoral thesis which investigates the “place” of emotion in teaching of Physical Education in Brazil. Thus, this article offers theoretical reflections about this concept based on the ideals of Andrea Scarantino, a scholar in the field of Philosophy of Emotions, with the aim of discussing the contributions of the Motivational Theory of Emotion for the understanding of teaching in Physical Education at schools. Este artículo es un extracto de la tesis doctoral que investiga el “lugar” de la emoción en la enseñanza de la Educación Física en Brasil. Por lo tanto, se ofrece una reflexión teórica sobre el concepto a partir de las proposiciones de Andrea Scarantino, estudioso en el campo de la Filosofía de las Emociones, con el objetivo de discutir los aportes de su teoría motivacional de las emociones a la comprensión de la enseñanza en la Educación Física escolar.Este artigo é um recorte da tese de doutorado que investiga o “lugar” da emoção na docência em Educação Física no Brasil. Parte-se do pressuposto de que as emoções influenciam na intervenção pedagógica, na forma como os professores se relacionam com o ambiente, com os estudantes e, consequentemente, na construção da identidade profissional. Oferece, para tanto, uma reflexão teórica sobre o conceito a partir das proposições de Andrea Scarantino, um estudioso do campo da Filosofia das Emoções, com o intuito de discutir as contribuições de sua teoria motivacional das emoções para a compreensão da docência na Educação Física escolar. Universidade Federal de Santa Catarina2024-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/10209110.5007/2175-8042.2024.e102091Motrivivência; v. 36 n. 67 (2024); 1-202175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/102091/57995Copyright (c) 2024 Motrivivênciahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Mauro Sérgio daMartínez Álvarez, LucioAlmeida, Felipe Quintão2024-11-18T20:42:52Zoai:periodicos.ufsc.br:article/102091Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2024-11-18T20:42:52Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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