IT & EMOTIONS IN EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Iranzo, Rosa Maria Gil
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365
Resumo: We are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard.
id UFT-8_3c9081b4651ff662dbdb5b127e0ed184
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4365
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling IT & EMOTIONS IN EDUCATIONTI, EMOCIONES EM LA EDUCACIÓNTI, EMOÇÕES NA EDUCAÇÃOITemotionseducationtechnologyITemotionseducationtechnologyTIemocioneseducacióntecnologíaTIemicioneseducacíontecnologíaTIemoçõeseducaçãotecnologiaTIemoçõeseducaçãotecnologiaWe are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard.Nos hayamos en una tesitura educativa donde las clases magistrales no se soportan como la única forma de enseñanza-aprendizaje. En las últimas décadas ha experimentado una revolución no solamente en cuanto a metodologías de aprendizaje sino también a la inclusión de las nuevas tecnologías. Numerosas aplicaciones que van desde Entornos Virtuales de Aprendizaje o hasta dispositivos de ‘feedback’ tales como botones que devuelven respuestas simples a preguntas en clase, sin olvidar todas las aplicaciones gamificadas para aumentar la motivación de los alumnos en dicho proceso. No obstante, la calidad de la interacción mejora y la dirección principal es devolver al usuario una experiencia personalizada donde el sistema sea capaz de reaccionar antes las emociones del usuario. Este artículo pretende ser una revisión en este sentido.Estamos em um campo educacional onde as aulas de mestrado não são suportadas como a única forma de ensino-aprendizagem. Nas últimas décadas, experimentou uma revolução não só em termos de metodologias de aprendizagem, mas também na inclusão de novas tecnologias. Numerosas aplicações que vão desde ambientes de aprendizagem virtuais ou mesmo dispositivos de feedback, como botões que retornam respostas simples a perguntas em aula, sem esquecer todas as aplicações gamificadas para aumentar a motivação dos alunos nesse processo. No entanto, a qualidade da interação melhora e a direção principal é dar ao usuário uma experiência personalizada onde o sistema pode reagir antes das emoções do usuário. Este artigo pretende ser uma revisão a este respeito.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/octet-streamapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/436510.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-4342447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13073https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13564https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13580https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13596https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13127https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13140Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessIranzo, Rosa Maria Gil2022-03-04T13:11:59Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4365Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:59Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv IT & EMOTIONS IN EDUCATION
TI, EMOCIONES EM LA EDUCACIÓN
TI, EMOÇÕES NA EDUCAÇÃO
title IT & EMOTIONS IN EDUCATION
spellingShingle IT & EMOTIONS IN EDUCATION
Iranzo, Rosa Maria Gil
IT
emotions
education
technology
IT
emotions
education
technology
TI
emociones
educación
tecnología
TI
emiciones
educacíon
tecnología
TI
emoções
educação
tecnologia
TI
emoções
educação
tecnologia
title_short IT & EMOTIONS IN EDUCATION
title_full IT & EMOTIONS IN EDUCATION
title_fullStr IT & EMOTIONS IN EDUCATION
title_full_unstemmed IT & EMOTIONS IN EDUCATION
title_sort IT & EMOTIONS IN EDUCATION
author Iranzo, Rosa Maria Gil
author_facet Iranzo, Rosa Maria Gil
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Iranzo, Rosa Maria Gil
dc.subject.por.fl_str_mv IT
emotions
education
technology
IT
emotions
education
technology
TI
emociones
educación
tecnología
TI
emiciones
educacíon
tecnología
TI
emoções
educação
tecnologia
TI
emoções
educação
tecnologia
topic IT
emotions
education
technology
IT
emotions
education
technology
TI
emociones
educación
tecnología
TI
emiciones
educacíon
tecnología
TI
emoções
educação
tecnologia
TI
emoções
educação
tecnologia
description We are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13073
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13564
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13580
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13596
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13127
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13140
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
application/epub+zip
application/octet-stream
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434
Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174754157789184