IT & EMOTIONS IN EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365 |
Resumo: | We are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard. |
id |
UFT-8_3c9081b4651ff662dbdb5b127e0ed184 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4365 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
IT & EMOTIONS IN EDUCATIONTI, EMOCIONES EM LA EDUCACIÓNTI, EMOÇÕES NA EDUCAÇÃOITemotionseducationtechnologyITemotionseducationtechnologyTIemocioneseducacióntecnologíaTIemicioneseducacíontecnologíaTIemoçõeseducaçãotecnologiaTIemoçõeseducaçãotecnologiaWe are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard.Nos hayamos en una tesitura educativa donde las clases magistrales no se soportan como la única forma de enseñanza-aprendizaje. En las últimas décadas ha experimentado una revolución no solamente en cuanto a metodologías de aprendizaje sino también a la inclusión de las nuevas tecnologías. Numerosas aplicaciones que van desde Entornos Virtuales de Aprendizaje o hasta dispositivos de ‘feedback’ tales como botones que devuelven respuestas simples a preguntas en clase, sin olvidar todas las aplicaciones gamificadas para aumentar la motivación de los alumnos en dicho proceso. No obstante, la calidad de la interacción mejora y la dirección principal es devolver al usuario una experiencia personalizada donde el sistema sea capaz de reaccionar antes las emociones del usuario. Este artículo pretende ser una revisión en este sentido.Estamos em um campo educacional onde as aulas de mestrado não são suportadas como a única forma de ensino-aprendizagem. Nas últimas décadas, experimentou uma revolução não só em termos de metodologias de aprendizagem, mas também na inclusão de novas tecnologias. Numerosas aplicações que vão desde ambientes de aprendizagem virtuais ou mesmo dispositivos de feedback, como botões que retornam respostas simples a perguntas em aula, sem esquecer todas as aplicações gamificadas para aumentar a motivação dos alunos nesse processo. No entanto, a qualidade da interação melhora e a direção principal é dar ao usuário uma experiência personalizada onde o sistema pode reagir antes das emoções do usuário. Este artigo pretende ser uma revisão a este respeito.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/octet-streamapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/436510.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-4342447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13073https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13564https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13580https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13596https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13127https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13140Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessIranzo, Rosa Maria Gil2022-03-04T13:11:59Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4365Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:59Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION TI, EMOCIONES EM LA EDUCACIÓN TI, EMOÇÕES NA EDUCAÇÃO |
title |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
spellingShingle |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION Iranzo, Rosa Maria Gil IT emotions education technology IT emotions education technology TI emociones educación tecnología TI emiciones educacíon tecnología TI emoções educação tecnologia TI emoções educação tecnologia |
title_short |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
title_full |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
title_fullStr |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
title_full_unstemmed |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
title_sort |
IT & EMOTIONS IN EDUCATION |
author |
Iranzo, Rosa Maria Gil |
author_facet |
Iranzo, Rosa Maria Gil |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Iranzo, Rosa Maria Gil |
dc.subject.por.fl_str_mv |
IT emotions education technology IT emotions education technology TI emociones educación tecnología TI emiciones educacíon tecnología TI emoções educação tecnologia TI emoções educação tecnologia |
topic |
IT emotions education technology IT emotions education technology TI emociones educación tecnología TI emiciones educacíon tecnología TI emoções educação tecnologia TI emoções educação tecnologia |
description |
We are in an educational field where master classes are not supported as the only form of teaching-learning. In recent decades it has experienced a revolution not only in terms of learning methodologies but also the inclusion of new technologies. Numerous applications ranging from Virtual Learning Environments or even feedback devices such as buttons that return simple answers to questions in class, not forgetting all the gamified applications to increase the motivation of the students in that process. However, the quality of the interaction improves and the main direction is to give the user a personalized experience where the system is able to react before the user's emotions. This article aims to be a review in this regard. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p421 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13073 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13564 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13580 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13596 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13127 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4365/13140 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/octet-stream application/epub+zip application/octet-stream |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434 Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 421-434 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174754157789184 |