The world of work as articulating element of the contents of physical education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Perles Jardim, Nayara Fernanda
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Pizani, Juliana, Teixeira, Fabiane Castilho, Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p150
Resumo: The descriptive research aimed to understand in the context of school physical education in high school, their focus on articulating element body culture and world of work provided in the Curriculum Guidelines of the state of Paraná (DCEs). To this end, we applied questionnaires for physical education teachers and high school students of five schools in Maringá-PR. The data indicated that the articulating element body culture and the world of work lacks the necessary focus as required by the DCEs. We conclude that the subject is of significant importance, deserving to be contemplated in the context of school physical education. 
id UFSC-2_40d3b5898310c54680412916da79adf8
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/32206
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling The world of work as articulating element of the contents of physical educationEl mundo del trabajo como elemento articulador de los contenidos de la educación física escolarO mundo do trabalho como elemento articulador dos conteúdos da educação física escolarThe descriptive research aimed to understand in the context of school physical education in high school, their focus on articulating element body culture and world of work provided in the Curriculum Guidelines of the state of Paraná (DCEs). To this end, we applied questionnaires for physical education teachers and high school students of five schools in Maringá-PR. The data indicated that the articulating element body culture and the world of work lacks the necessary focus as required by the DCEs. We conclude that the subject is of significant importance, deserving to be contemplated in the context of school physical education. La investigación del tipo descriptiva tuvo como objetivo comprender, en el contexto de la Educación Física escolar en el bachillerato, el enfoque dato al elemento articulador cultura corporal y mundo del trabajo, previsto en las Directrices  Curriculares de la provincia de Paraná (DCEs). Para tanto, fueron aplicados cuestionarios para profesores de Educación Física y alumnos del bachillerato de cinco escuelas de Maringá-PR. Los datos indicaron que el elemento articulador cultura corporal y el mundo del trabajo, previsto en las DCEs; concluyéndose  que la temática es de significativa importancia, mereciendo ser contemplada en el contexto de la Educación Física escolar. A pesquisa do tipo descritiva teve como objetivo compreender, no contexto da educação física escolar no ensino médio, o enfoque dado ao elemento articulador cultura corporal e mundo do trabalho, previsto nas Diretrizes Curriculares do estado do Paraná (DCEs). Para tanto, foram aplicados questionários para professores de educação física e alunos do ensino médio de cinco escolas de Maringá-PR. Os dados indicaram que o elemento articulador cultura corporal e mundo do trabalho não apresenta o enfoque necessário conforme previsto nas DCEs. Conclui-se que a temática é de significativa importância, merecendo ser contemplada no contexto da educação física escolar.Universidade Federal de Santa Catarina2014-11-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p15010.5007/2175-8042.2014v26n43p150Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 150-1632175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p150/28116Perles Jardim, Nayara FernandaPizani, JulianaTeixeira, Fabiane CastilhoBarbosa-Rinaldi, Ieda Parrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T16:46:43Zoai:periodicos.ufsc.br:article/32206Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T16:46:43Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv The world of work as articulating element of the contents of physical education
El mundo del trabajo como elemento articulador de los contenidos de la educación física escolar
O mundo do trabalho como elemento articulador dos conteúdos da educação física escolar
title The world of work as articulating element of the contents of physical education
spellingShingle The world of work as articulating element of the contents of physical education
Perles Jardim, Nayara Fernanda
title_short The world of work as articulating element of the contents of physical education
title_full The world of work as articulating element of the contents of physical education
title_fullStr The world of work as articulating element of the contents of physical education
title_full_unstemmed The world of work as articulating element of the contents of physical education
title_sort The world of work as articulating element of the contents of physical education
author Perles Jardim, Nayara Fernanda
author_facet Perles Jardim, Nayara Fernanda
Pizani, Juliana
Teixeira, Fabiane Castilho
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author_role author
author2 Pizani, Juliana
Teixeira, Fabiane Castilho
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Perles Jardim, Nayara Fernanda
Pizani, Juliana
Teixeira, Fabiane Castilho
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
description The descriptive research aimed to understand in the context of school physical education in high school, their focus on articulating element body culture and world of work provided in the Curriculum Guidelines of the state of Paraná (DCEs). To this end, we applied questionnaires for physical education teachers and high school students of five schools in Maringá-PR. The data indicated that the articulating element body culture and the world of work lacks the necessary focus as required by the DCEs. We conclude that the subject is of significant importance, deserving to be contemplated in the context of school physical education. 
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p150
10.5007/2175-8042.2014v26n43p150
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p150
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2014v26n43p150
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n43p150/28116
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 26 n. 43 (2014): 10 anos de Diretrizes Curriculares para a formação de professores; 150-163
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434858520444928