Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131 |
Resumo: | The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. |
id |
UFSC-2_8954a20de35ace6276eb18246b0549eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/30109 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a BlogDanzas folcloricas en el currículo de Educación Física en São Paulo: construcción de un blogAs danças folclóricas no currículo de Educação Física do estado de São Paulo: a elaboração de um blog The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. El objetivo de este estudio fue analizar el proceso de la construcción de un blog vuelto hacia la enseñanza de los bailes folclóricos, a partir de lo que fue propuesto por el currículo de la Educación Física de la provincia de San Pablo para el séptimo año de la enseñanza fundamental. Para tal objetivo fue desarrollado una investistigación cualitativa y un análisis documental en el cuaderno del profesor del currículo, lo que subsidio la producción del blog. Los resultados apuntaron el blog como una plataforma dinámica que puede constituirse en una extensión de los conocimientos, viabilizando posibilidades de interacción por medio de múltiples lenguajes reunidas en un único ambiente virtual. O objetivo deste estudo foi analisar o processo de construção de um blog voltado para o ensino das danças folclóricas, a partir do que foi proposto pelo currículo de Educação Física do Estado de São Paulo para o sétimo ano do ensino fundamental. Para tanto, foi desenvolvida uma pesquisa qualitativa e uma análise documental no caderno do professor do currículo, o que subsidiou a produção do blog. Os resultados apontaram o blog como uma plataforma dinâmica que pode se constituir em uma extensão dos conhecimentos, viabilizando possibilidades de interação por meio de múltiplas linguagens reunidas em um único ambiente virtual.Universidade Federal de Santa Catarina2014-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p13110.5007/2175-8042.2014v26n42p131Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 131-1452175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131/27271Diniz, Irlla Karla dos SantosDarido, Suraya Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T15:55:17Zoai:periodicos.ufsc.br:article/30109Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T15:55:17Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog Danzas folcloricas en el currículo de Educación Física en São Paulo: construcción de un blog As danças folclóricas no currículo de Educação Física do estado de São Paulo: a elaboração de um blog |
title |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
spellingShingle |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog Diniz, Irlla Karla dos Santos |
title_short |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
title_full |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
title_fullStr |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
title_full_unstemmed |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
title_sort |
Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog |
author |
Diniz, Irlla Karla dos Santos |
author_facet |
Diniz, Irlla Karla dos Santos Darido, Suraya Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Darido, Suraya Cristina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Diniz, Irlla Karla dos Santos Darido, Suraya Cristina |
description |
The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131 10.5007/2175-8042.2014v26n42p131 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2014v26n42p131 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131/27271 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 131-145 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434858468016128 |