Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Diniz, Irlla Karla dos Santos
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Darido, Suraya Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131
Resumo:  The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. 
id UFSC-2_8954a20de35ace6276eb18246b0549eb
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/30109
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a BlogDanzas folcloricas en el currículo de Educación Física en São Paulo: construcción de un blogAs danças folclóricas no currículo de Educação Física do estado de São Paulo: a elaboração de um blog The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. El objetivo de este estudio fue analizar el proceso de la construcción de un blog vuelto hacia la enseñanza de los bailes folclóricos, a partir de lo que fue propuesto por el currículo de la Educación Física de la provincia de San Pablo para el séptimo año de la enseñanza fundamental. Para tal objetivo fue desarrollado una investistigación cualitativa y un análisis documental en el cuaderno del profesor del currículo, lo que subsidio la producción del blog. Los resultados apuntaron el blog como una plataforma dinámica que puede constituirse en una extensión de los conocimientos, viabilizando posibilidades de interacción por medio de múltiples lenguajes reunidas en un único ambiente virtual. O objetivo deste estudo foi analisar o processo de construção de um blog voltado para o ensino das danças folclóricas, a partir do que foi proposto pelo currículo de Educação Física do Estado de São Paulo para o sétimo ano do ensino fundamental. Para tanto, foi desenvolvida uma pesquisa qualitativa e uma análise documental no caderno do professor do currículo, o que subsidiou a produção do blog. Os resultados apontaram o blog como uma plataforma dinâmica que pode se constituir em uma extensão dos conhecimentos, viabilizando possibilidades de interação por meio de múltiplas linguagens reunidas em um único ambiente virtual.Universidade Federal de Santa Catarina2014-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p13110.5007/2175-8042.2014v26n42p131Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 131-1452175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131/27271Diniz, Irlla Karla dos SantosDarido, Suraya Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T15:55:17Zoai:periodicos.ufsc.br:article/30109Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T15:55:17Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
Danzas folcloricas en el currículo de Educación Física en São Paulo: construcción de un blog
As danças folclóricas no currículo de Educação Física do estado de São Paulo: a elaboração de um blog
title Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
spellingShingle Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
Diniz, Irlla Karla dos Santos
title_short Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
title_full Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
title_fullStr Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
title_full_unstemmed Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
title_sort Folk dances in the Physical Education curriculum of the state os São Paulo: The elaboration of a Blog
author Diniz, Irlla Karla dos Santos
author_facet Diniz, Irlla Karla dos Santos
Darido, Suraya Cristina
author_role author
author2 Darido, Suraya Cristina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Diniz, Irlla Karla dos Santos
Darido, Suraya Cristina
description  The aim of this study was to propose the use of ICT through an educational blog on learning the dances covered in the physical education curriculum of the state of São Paulo. The results showed this tool as a dynamic and interactive platform that may constitute a bank of knowledge aids in the work of the teacher in relation to this content. 
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131
10.5007/2175-8042.2014v26n42p131
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2014v26n42p131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p131/27271
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 131-145
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434858468016128