Physical Education in High School or to Understand the Ice Age

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Molina Neto, Vicente
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Fonseca, Denise Grosso da, Silva, Lisandra Oliveira e, Lopes, Rodrigo Alberto, Wittizorecki, Elisandro Schultz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87
Resumo: In this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want.
id UFSC-2_ddf8b3af2008cc7e6631abcf305502f9
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/50344
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Physical Education in High School or to Understand the Ice AgeLa Educación Física en la Educación Secundaria o para comprender la Edad del HieloA Educação Física no Ensino Médio ou para entender a Era do GeloIn this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want.En este ensayo se  discute la coyuntura que lleva a las recientes reestructuraciones en la Educación Secundaria brasileña, así como las tensiones que históricamente han estado en juego en las disputas por los fines de esta etapa de la escolarización y sus implicaciones para la educación física. Concluimos apuntando argumentos para reflexionar sobre la Educación Física que tenemos y la que deseamos.Neste ensaio buscamos discutir a conjuntura que leva às recentes reestruturações no Ensino Médio brasileiro, assim como as tensões que historicamente estiveram em jogo nas disputas pelas finalidades desta etapa da escolarização e suas implicações para a Educação Física. Concluímos encaminhando argumentos para pensarmos a Educação Física que temos e a que queremos.Universidade Federal de Santa Catarina2017-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p8710.5007/2175-8042.2017v29n52p87Motrivivência; v. 29 n. 52 (2017): Educação Física no Ensino Médio; 87-1052175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87/35033Copyright (c) 2017 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMolina Neto, VicenteFonseca, Denise Grosso daSilva, Lisandra Oliveira eLopes, Rodrigo AlbertoWittizorecki, Elisandro Schultz2018-03-26T15:52:40Zoai:periodicos.ufsc.br:article/50344Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-03-26T15:52:40Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
La Educación Física en la Educación Secundaria o para comprender la Edad del Hielo
A Educação Física no Ensino Médio ou para entender a Era do Gelo
title Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
spellingShingle Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
Molina Neto, Vicente
title_short Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
title_full Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
title_fullStr Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
title_full_unstemmed Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
title_sort Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
author Molina Neto, Vicente
author_facet Molina Neto, Vicente
Fonseca, Denise Grosso da
Silva, Lisandra Oliveira e
Lopes, Rodrigo Alberto
Wittizorecki, Elisandro Schultz
author_role author
author2 Fonseca, Denise Grosso da
Silva, Lisandra Oliveira e
Lopes, Rodrigo Alberto
Wittizorecki, Elisandro Schultz
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Molina Neto, Vicente
Fonseca, Denise Grosso da
Silva, Lisandra Oliveira e
Lopes, Rodrigo Alberto
Wittizorecki, Elisandro Schultz
description In this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87
10.5007/2175-8042.2017v29n52p87
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2017v29n52p87
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87/35033
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 29 n. 52 (2017): Educação Física no Ensino Médio; 87-105
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434861590675456