Physical Education in High School or to Understand the Ice Age
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87 |
Resumo: | In this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want. |
id |
UFSC-2_ddf8b3af2008cc7e6631abcf305502f9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/50344 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Physical Education in High School or to Understand the Ice AgeLa Educación Física en la Educación Secundaria o para comprender la Edad del HieloA Educação Física no Ensino Médio ou para entender a Era do GeloIn this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want.En este ensayo se discute la coyuntura que lleva a las recientes reestructuraciones en la Educación Secundaria brasileña, así como las tensiones que históricamente han estado en juego en las disputas por los fines de esta etapa de la escolarización y sus implicaciones para la educación física. Concluimos apuntando argumentos para reflexionar sobre la Educación Física que tenemos y la que deseamos.Neste ensaio buscamos discutir a conjuntura que leva às recentes reestruturações no Ensino Médio brasileiro, assim como as tensões que historicamente estiveram em jogo nas disputas pelas finalidades desta etapa da escolarização e suas implicações para a Educação Física. Concluímos encaminhando argumentos para pensarmos a Educação Física que temos e a que queremos.Universidade Federal de Santa Catarina2017-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p8710.5007/2175-8042.2017v29n52p87Motrivivência; v. 29 n. 52 (2017): Educação Física no Ensino Médio; 87-1052175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87/35033Copyright (c) 2017 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMolina Neto, VicenteFonseca, Denise Grosso daSilva, Lisandra Oliveira eLopes, Rodrigo AlbertoWittizorecki, Elisandro Schultz2018-03-26T15:52:40Zoai:periodicos.ufsc.br:article/50344Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-03-26T15:52:40Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age La Educación Física en la Educación Secundaria o para comprender la Edad del Hielo A Educação Física no Ensino Médio ou para entender a Era do Gelo |
title |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
spellingShingle |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age Molina Neto, Vicente |
title_short |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
title_full |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
title_fullStr |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
title_full_unstemmed |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
title_sort |
Physical Education in High School or to Understand the Ice Age |
author |
Molina Neto, Vicente |
author_facet |
Molina Neto, Vicente Fonseca, Denise Grosso da Silva, Lisandra Oliveira e Lopes, Rodrigo Alberto Wittizorecki, Elisandro Schultz |
author_role |
author |
author2 |
Fonseca, Denise Grosso da Silva, Lisandra Oliveira e Lopes, Rodrigo Alberto Wittizorecki, Elisandro Schultz |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Molina Neto, Vicente Fonseca, Denise Grosso da Silva, Lisandra Oliveira e Lopes, Rodrigo Alberto Wittizorecki, Elisandro Schultz |
description |
In this essay we seek to discuss the conjuncture that leads to the recent restructurings in Brazilian High School, as well as the tensions that have historically been at play in the disputes for the purposes of this stage of schooling and its implications for Physical Education. We conclude by referring arguments to think about Physical Education that we have and what we want. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-09-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87 10.5007/2175-8042.2017v29n52p87 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2017v29n52p87 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p87/35033 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Motrivivência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Motrivivência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 29 n. 52 (2017): Educação Física no Ensino Médio; 87-105 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434861590675456 |