Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Quintão de Almeida, Felipe
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838
Resumo: This paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education.
id UFSC-2_eb04d6426ad8cf1160273c717f3313d0
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/89838
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David KirkPedagogía crítica, salud y pandemia: una lectura con David KirkPedagogia crítica, saúde e pandemia: uma leitura com David KirkPhysical educationCritical pedagogyEducación físicaPedagogía críticaEducação físicaPedagogia CríticaPandemiaThis paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education.Este artículo discute el papel de la pedagogía crítica en un contexto caracterizado por la precariedad social, radicalizada por la pandemia del coronavirus. Problematiza este objetivo a partir de los recientes escritos de David Kirk, importante representante de la pedagogía crítica en la literatura anglófona de la Educación Física.  Este artigo discute o papel da pedagogia crítica num contexto caracterizado pela precariedade social, radicalizada pela pandemia do coronavírus. Problematiza este objetivo a luz dos recentes escritos de David Kirk, importante representante da pedagogia crítica na literatura anglófona da Educação Física.  Universidade Federal de Santa Catarina2022-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/8983810.5007/2175-8042.2022.e89838Motrivivência; v. 34 n. 65 (2022)2175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838/51160Quintão de Almeida, Felipeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-27T18:56:47Zoai:periodicos.ufsc.br:article/89838Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-06-27T18:56:47Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
Pedagogía crítica, salud y pandemia: una lectura con David Kirk
Pedagogia crítica, saúde e pandemia: uma leitura com David Kirk
title Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
spellingShingle Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
Quintão de Almeida, Felipe
Physical education
Critical pedagogy
Educación física
Pedagogía crítica
Educação física
Pedagogia Crítica
Pandemia
title_short Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
title_full Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
title_fullStr Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
title_full_unstemmed Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
title_sort Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
author Quintão de Almeida, Felipe
author_facet Quintão de Almeida, Felipe
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Quintão de Almeida, Felipe
dc.subject.por.fl_str_mv Physical education
Critical pedagogy
Educación física
Pedagogía crítica
Educação física
Pedagogia Crítica
Pandemia
topic Physical education
Critical pedagogy
Educación física
Pedagogía crítica
Educação física
Pedagogia Crítica
Pandemia
description This paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838
10.5007/2175-8042.2022.e89838
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2022.e89838
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838/51160
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 34 n. 65 (2022)
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434865923391488