Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838 |
Resumo: | This paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education. |
id |
UFSC-2_eb04d6426ad8cf1160273c717f3313d0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/89838 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David KirkPedagogía crítica, salud y pandemia: una lectura con David KirkPedagogia crítica, saúde e pandemia: uma leitura com David KirkPhysical educationCritical pedagogyEducación físicaPedagogía críticaEducação físicaPedagogia CríticaPandemiaThis paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education.Este artículo discute el papel de la pedagogía crítica en un contexto caracterizado por la precariedad social, radicalizada por la pandemia del coronavirus. Problematiza este objetivo a partir de los recientes escritos de David Kirk, importante representante de la pedagogía crítica en la literatura anglófona de la Educación Física. Este artigo discute o papel da pedagogia crítica num contexto caracterizado pela precariedade social, radicalizada pela pandemia do coronavírus. Problematiza este objetivo a luz dos recentes escritos de David Kirk, importante representante da pedagogia crítica na literatura anglófona da Educação Física. Universidade Federal de Santa Catarina2022-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/8983810.5007/2175-8042.2022.e89838Motrivivência; v. 34 n. 65 (2022)2175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838/51160Quintão de Almeida, Felipeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-27T18:56:47Zoai:periodicos.ufsc.br:article/89838Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-06-27T18:56:47Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk Pedagogía crítica, salud y pandemia: una lectura con David Kirk Pedagogia crítica, saúde e pandemia: uma leitura com David Kirk |
title |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
spellingShingle |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk Quintão de Almeida, Felipe Physical education Critical pedagogy Educación física Pedagogía crítica Educação física Pedagogia Crítica Pandemia |
title_short |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
title_full |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
title_fullStr |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
title_full_unstemmed |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
title_sort |
Critical pedagogy, health and pandemic: a reading with David Kirk |
author |
Quintão de Almeida, Felipe |
author_facet |
Quintão de Almeida, Felipe |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Quintão de Almeida, Felipe |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical education Critical pedagogy Educación física Pedagogía crítica Educação física Pedagogia Crítica Pandemia |
topic |
Physical education Critical pedagogy Educación física Pedagogía crítica Educação física Pedagogia Crítica Pandemia |
description |
This paper discusses the objective of critical pedagogy in the context characterized by social precarity, radicalized in the coronavirus pandemic situation. Problematize this task from the writings of David Kirk, one important representant of critical pedagogy in the anglophone literature of Physical Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838 10.5007/2175-8042.2022.e89838 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2022.e89838 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/89838/51160 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 34 n. 65 (2022) 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434865923391488 |