The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24 |
Resumo: | The relation between trailer and film create a logic of texts from the reconfiguring of the original narrative in filmic texts that are appropriate to many of the communication channels that are used in those big Hollywood launching campaigns. In this scenario, a new form of seriality is established using resources common to fictional series, such as the construction of suspense not only to guarantee the interest of the spectator on the wait of the next episode, but to make him follow the development of the movie product, from its early production moments, up to its commercialization in secondary markets |
id |
UFSCAR-2_548a46cad684c5907daae807ab779fa1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinemaO trailer, o filme e a serialidade no modelo dos blockbusters do cinema hollywoodiano contemporâneoTrailerSerialidadeNarrativa.The relation between trailer and film create a logic of texts from the reconfiguring of the original narrative in filmic texts that are appropriate to many of the communication channels that are used in those big Hollywood launching campaigns. In this scenario, a new form of seriality is established using resources common to fictional series, such as the construction of suspense not only to guarantee the interest of the spectator on the wait of the next episode, but to make him follow the development of the movie product, from its early production moments, up to its commercialization in secondary marketsA relação entre trailer e filme, dentro do atual modelo de produção e comercialização da indústria do cinema americano, perpassa o simples binômio “peça de divulgação x produto divulgado”, para criar uma nova lógica de intertextualidades a partir da reconfiguração da narrativa original, em diversos paratextos fílmicos que se adéquam aos muitos canais de comunicação utilizados nas campanhas de lançamento dos grandes filmes hollywoodianos. Nesse cenário, que começa a se consolidar a partir das três últimas décadas do século XX, uma lógica de serialidade é estabelecida entre os diversos elementos produzidos com essa finalidade, que inclui as vezes também, nos casos de grande sucesso de bilheteria, as próprias sequencias dos filmes originais e que, no conjunto, se utilizam de vários recursos característicos das séries ficcionais, tais como a construção do suspense e o uso de ganchos, agora não apenas para garantir a manutenção do interesse do espectador a espera do próximo episódio, mas sim para fazê-lo acompanhar todo o desenvolvimento do produto filme, desde os seus primeiros momentos de produção até sua comercialização em mercados secundários, como o de games, licenciamento, parques temáticos e outros.UFSCar2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24Revista GEMInIS; v. 1 n. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-316Revista GEMInIS; Vol. 1 No. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-316Revista GEMInIS; Vol. 1 Núm. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-3162179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24/22Carneiro dos Santos, Márcioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:12:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:12:44Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema O trailer, o filme e a serialidade no modelo dos blockbusters do cinema hollywoodiano contemporâneo |
title |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
spellingShingle |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema Carneiro dos Santos, Márcio Trailer Serialidade Narrativa. |
title_short |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
title_full |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
title_fullStr |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
title_full_unstemmed |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
title_sort |
The trailer, the film and the seriality in the model of the blockbusters of the contemporary hollywood cinema |
author |
Carneiro dos Santos, Márcio |
author_facet |
Carneiro dos Santos, Márcio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carneiro dos Santos, Márcio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trailer Serialidade Narrativa. |
topic |
Trailer Serialidade Narrativa. |
description |
The relation between trailer and film create a logic of texts from the reconfiguring of the original narrative in filmic texts that are appropriate to many of the communication channels that are used in those big Hollywood launching campaigns. In this scenario, a new form of seriality is established using resources common to fictional series, such as the construction of suspense not only to guarantee the interest of the spectator on the wait of the next episode, but to make him follow the development of the movie product, from its early production moments, up to its commercialization in secondary markets |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/24/22 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 1 n. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-316 Revista GEMInIS; Vol. 1 No. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-316 Revista GEMInIS; Vol. 1 Núm. 1 (2010): Ficção Audiovisual Seriada; 299-316 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434637093699584 |