SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Valdecira Aparecida
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Valdete da Silva Bolsoni, Maria, de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia, Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice, Briones Salaza, Leopoldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317
Resumo: Analysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools.
id UFSCAR-2_ff836063f4b792fd034c8ee8abcaefe1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/317
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACYGESTOR ESCOLAR E AS TECNOLOGIAS MÓVEIS NA ALFABETIZAÇÃOTecnologia. Alfabetização. Gestor. AprendizagemTechnologyLiteracyManagerLearningAnalysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools.Análise de experiência a partir da prática vivenciada, envolvendo o empenho do gestor escolar no uso das tecnologias móveis na alfabetização, em uma escola pública, no município de Colorado do Oeste-Rondônia e pesquisa bibliográfica tendo como aportes teóricos: Branco(2017), Leite (2011), Moreira (1986), Porto (2015), Saviani(2007) Silva(2007), entre outros, justifica-se pelo fato de que a redefinição das estratégias e abordagens formativas e de ensino tomou-se necessária a dois níveis distintos: ambiente de ensino e aprendizagem; concepção das ferramentas de aprendizagem de base tecnológica.UFSCar2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudo de mídiasapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-762179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317/pdfCopyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Valdecira AparecidaValdete da Silva Bolsoni, Mariade Cássia da Silva Balbinot, ValdicéiaAdriana Schmitz dos Santos, CleoniceBriones Salaza, Leopoldo2020-08-10T20:10:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/317Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:24Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
GESTOR ESCOLAR E AS TECNOLOGIAS MÓVEIS NA ALFABETIZAÇÃO
title SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
spellingShingle SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
Moreira, Valdecira Aparecida
Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem
Technology
Literacy
Manager
Learning
title_short SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
title_full SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
title_fullStr SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
title_full_unstemmed SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
title_sort SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
author Moreira, Valdecira Aparecida
author_facet Moreira, Valdecira Aparecida
Valdete da Silva Bolsoni, Maria
de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia
Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice
Briones Salaza, Leopoldo
author_role author
author2 Valdete da Silva Bolsoni, Maria
de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia
Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice
Briones Salaza, Leopoldo
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Valdecira Aparecida
Valdete da Silva Bolsoni, Maria
de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia
Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice
Briones Salaza, Leopoldo
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem
Technology
Literacy
Manager
Learning
topic Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem
Technology
Literacy
Manager
Learning
description Analysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Estudo de mídias
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76
Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76
Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434638081458176