SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317 |
Resumo: | Analysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools. |
id |
UFSCAR-2_ff836063f4b792fd034c8ee8abcaefe1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/317 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACYGESTOR ESCOLAR E AS TECNOLOGIAS MÓVEIS NA ALFABETIZAÇÃOTecnologia. Alfabetização. Gestor. AprendizagemTechnologyLiteracyManagerLearningAnalysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools.Análise de experiência a partir da prática vivenciada, envolvendo o empenho do gestor escolar no uso das tecnologias móveis na alfabetização, em uma escola pública, no município de Colorado do Oeste-Rondônia e pesquisa bibliográfica tendo como aportes teóricos: Branco(2017), Leite (2011), Moreira (1986), Porto (2015), Saviani(2007) Silva(2007), entre outros, justifica-se pelo fato de que a redefinição das estratégias e abordagens formativas e de ensino tomou-se necessária a dois níveis distintos: ambiente de ensino e aprendizagem; concepção das ferramentas de aprendizagem de base tecnológica.UFSCar2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudo de mídiasapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-762179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317/pdfCopyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Valdecira AparecidaValdete da Silva Bolsoni, Mariade Cássia da Silva Balbinot, ValdicéiaAdriana Schmitz dos Santos, CleoniceBriones Salaza, Leopoldo2020-08-10T20:10:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/317Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:24Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY GESTOR ESCOLAR E AS TECNOLOGIAS MÓVEIS NA ALFABETIZAÇÃO |
title |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
spellingShingle |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY Moreira, Valdecira Aparecida Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem Technology Literacy Manager Learning |
title_short |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
title_full |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
title_fullStr |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
title_full_unstemmed |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
title_sort |
SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY |
author |
Moreira, Valdecira Aparecida |
author_facet |
Moreira, Valdecira Aparecida Valdete da Silva Bolsoni, Maria de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice Briones Salaza, Leopoldo |
author_role |
author |
author2 |
Valdete da Silva Bolsoni, Maria de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice Briones Salaza, Leopoldo |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Valdecira Aparecida Valdete da Silva Bolsoni, Maria de Cássia da Silva Balbinot, Valdicéia Adriana Schmitz dos Santos, Cleonice Briones Salaza, Leopoldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem Technology Literacy Manager Learning |
topic |
Tecnologia. Alfabetização. Gestor. Aprendizagem Technology Literacy Manager Learning |
description |
Analysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Estudo de mídias |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/317/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Valdecira Aparecida Moreira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76 Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76 Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 68-76 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638081458176 |