“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4031 |
Resumo: | Objective: to report our experience of the workshops "Orality and Strategic Communication" developed with the students of undergraduate Nursingcourse at Federal University of São João Del Rei. Addressing to the importance of promoting a better academic performance of students regarding skills of oral communication according Portuguese grammar rules. Methods: it is an experience report conducted by the students of the Tutorial Education Program. Results: workshops were used in the filming which allowed a selfassessment by the student participant and the monitoring of their learning. Conclusion: the workshop facilitated the rescue of students content grammatically and improvement of strategic communication. It also allowed the students gain knowledge about mental health, which is used as transverse axis connecting all the content of the workshops, aiming to maintain a connection between the professional practice in nursing and mental illness |
id |
UFSM-12_028fb8c3a3c268190e3e023746d3e45a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4031 |
network_acronym_str |
UFSM-12 |
network_name_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository_id_str |
|
spelling |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication“De la locura a la ciencia" talleres de oralidad y comunicación estratégica“Da loucura a ciência” oficinas de oralidade e comunicação estratégicaNursingEducationCommunicationEnfermeríaEducaciónComunicaciónEnfermagemEducaçãoComunicaçãoObjective: to report our experience of the workshops "Orality and Strategic Communication" developed with the students of undergraduate Nursingcourse at Federal University of São João Del Rei. Addressing to the importance of promoting a better academic performance of students regarding skills of oral communication according Portuguese grammar rules. Methods: it is an experience report conducted by the students of the Tutorial Education Program. Results: workshops were used in the filming which allowed a selfassessment by the student participant and the monitoring of their learning. Conclusion: the workshop facilitated the rescue of students content grammatically and improvement of strategic communication. It also allowed the students gain knowledge about mental health, which is used as transverse axis connecting all the content of the workshops, aiming to maintain a connection between the professional practice in nursing and mental illnessObjetivo: presentar la experiencia de los talleres de “Oralidad y Comunicación Estratégica”, desarrollados con los estudiantes de enfermería en la Universidad Federal de São João Del Rei. Frente a la importancia de promover un mejor rendimiento académico de los estudiantes en las habilidades de comunicación oral en conformidad con las reglas de la gramática del idioma portugués. Métodos: se trata de un relato de experiencia llevada a cabo por los estudiantes del Programa de Educación Tutorial. Resultados: en los talleres utilizaron rodajes que permitió una auto-evaluación por parte del estudiante participante y el seguimiento de su aprendizaje. Conclusión: El taller facilitó el rescate de los estudiantes el contenido gramatical y la mejora de la comunicación estratégica. También permitió a los estudiantes adquirir conocimientos sobre la salud mental, que se utilizó como eje transversal de conexión de todo el contenido de los talleres, con el objetivo de mantener una conexión entre la práctica profesional en enfermería y la enfermedad mental.Objetivo: relatar a experiência das oficinas de “Oralidade e Comunicação Estratégica” desenvolvidas com os alunos do curso de graduação em enfermagem na Universidade Federal de São João Del Rei, abordando a importância de se promover o melhor desempenho acadêmico destes alunos nas habilidades da comunicação oral em consonância com as normas gramaticais da língua portuguesa. Métodos: trata-se de um relato de experiência realizado pelas alunas bolsistas do Programa de Educação Tutorial. Resultados: nas oficinas foram utilizadas filmagens às quais permitiram uma autoavaliação pelo aluno participante e o acompanhamento do seu aprendizado. Considerações finais: as oficinas facilitaram aos alunos o resgate do conteúdo gramatical e o aperfeiçoamento da comunicação estratégica. Também permitiram aos acadêmicos obterem conhecimentos sobre a saúde mental, sendo este utilizado como eixo transversal, interligando todos os conteúdos das oficinas, com intuito de manter uma conexão entre a prática profissional em Enfermagem e as doenças mentais.Universidade Federal de Santa Maria2012-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/403110.5902/217976924031Revista de Enfermagem da UFSM; v. 2 n. 3 (2012); 577 - 5832179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4031/pdfNunes, Fernanda Daniela DornelasResende, Karolyne AraújoPedroso, SânyaFerreira, Taciana CaldasMachado, Richardson Mirandainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:26:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4031Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:26:26Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication “De la locura a la ciencia" talleres de oralidad y comunicación estratégica “Da loucura a ciência” oficinas de oralidade e comunicação estratégica |
title |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
spellingShingle |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication Nunes, Fernanda Daniela Dornelas Nursing Education Communication Enfermería Educación Comunicación Enfermagem Educação Comunicação |
title_short |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
title_full |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
title_fullStr |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
title_full_unstemmed |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
title_sort |
“From madness to science" workshops for Oral and Strategic Communication |
author |
Nunes, Fernanda Daniela Dornelas |
author_facet |
Nunes, Fernanda Daniela Dornelas Resende, Karolyne Araújo Pedroso, Sânya Ferreira, Taciana Caldas Machado, Richardson Miranda |
author_role |
author |
author2 |
Resende, Karolyne Araújo Pedroso, Sânya Ferreira, Taciana Caldas Machado, Richardson Miranda |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nunes, Fernanda Daniela Dornelas Resende, Karolyne Araújo Pedroso, Sânya Ferreira, Taciana Caldas Machado, Richardson Miranda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Education Communication Enfermería Educación Comunicación Enfermagem Educação Comunicação |
topic |
Nursing Education Communication Enfermería Educación Comunicación Enfermagem Educação Comunicação |
description |
Objective: to report our experience of the workshops "Orality and Strategic Communication" developed with the students of undergraduate Nursingcourse at Federal University of São João Del Rei. Addressing to the importance of promoting a better academic performance of students regarding skills of oral communication according Portuguese grammar rules. Methods: it is an experience report conducted by the students of the Tutorial Education Program. Results: workshops were used in the filming which allowed a selfassessment by the student participant and the monitoring of their learning. Conclusion: the workshop facilitated the rescue of students content grammatically and improvement of strategic communication. It also allowed the students gain knowledge about mental health, which is used as transverse axis connecting all the content of the workshops, aiming to maintain a connection between the professional practice in nursing and mental illness |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4031 10.5902/217976924031 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4031 |
identifier_str_mv |
10.5902/217976924031 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/4031/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da UFSM; v. 2 n. 3 (2012); 577 - 583 2179-7692 reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
collection |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com |
_version_ |
1799944041211625472 |