Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451 |
Resumo: | Objective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning. |
id |
UFSM-12_02f16e5b4f9d5779826f0020e38196c5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/84451 |
network_acronym_str |
UFSM-12 |
network_name_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository_id_str |
|
spelling |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its useDebriefing virtual: un análisis de la percepción de los estudiantes de enfermería sobre su utilizaciónDebriefing virtual: uma análise da percepção dos estudantes de enfermagem sobre sua utilizaçãoSimulation ExerciseEducation, NursingSimulation TrainingStudents, NursingNursingEjercicio de SimulaciónEducación en EnfermeríaEntrenamiento SimuladoEstudiantes de EnfermeríaEnfermeríaExercício de SimulaçãoEducação em EnfermagemTreinamento por SimulaçãoEstudantes de enfermagemEnfermagemObjective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning.Objetivo: evaluar el debriefing virtual, realizado con estudiantes de enfermería que participaron como observadores en un escenario de simulación, grabado, sobre descenso del nivel de conciencia por hipoglucemia. Método: estudio con delineamiento transversal descriptivo en la fase cuantitativa, y exploratorio-descriptivo en la fase cualitativa entre 2020 y 2021, con 60 estudiantes de graduación en enfermería que asistieron a un escenario grabado y, después, experimentaron un debriefing virtual. Se aplicaron dos instrumentos de evaluación del debriefing, y en el enfoque cualitativo se utilizó el análisis del Iramuteq. Resultados: en la Escala de Evaluación del Debriefing Asociada a la Simulación, la media general de evaluación fue 4,25, mostrando que los participantes tuvieron una percepción positiva. En la Escala de Experiencia con Debriefing, la evaluación general fue 4,38 sugiriendo que fue una estrategia útil. Conclusión: los estudiantes señalaron el debriefing virtual como una estrategia positiva para el aprendizaje.Objetivo: avaliar o debriefing virtual, realizado com estudantes de enfermagem que participaram como observadores em um cenário de simulação, gravado, sobre rebaixamento do nível de consciência por hipoglicemia. Método: estudo com delineamento transversal descritivo na fase quantitativa, e exploratório-descritivo na fase qualitativa entre 2020 e 2021, com 60 estudantes de graduação em enfermagem que assistiram a um cenário gravado e vivenciaram um debriefing virtual. Foram aplicados dois instrumentos de avaliação do debriefing, e na abordagem qualitativa utilizou-se análise pelo Iramuteq. Resultados: na Escala de Avaliação do Debriefing Associada à Simulação, a média geral de avaliação foi 4,25, mostrando que os participantes tiveram uma percepção positiva. Na Escala de Experiência com o Debriefing, a avaliação geral foi 4,38 sugerindo que foi uma estratégia útil. Conclusão: os estudantes apontaram o debriefing virtual como uma estratégia positiva para o aprendizado.Universidade Federal de Santa Maria2023-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8445110.5902/2179769284451Revista de Enfermagem da UFSM; v. 13 (2023): Artigos do volume 13; e452179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporenghttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62607http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62608http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62609http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62610Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSMhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBucco, MarciaBoostel, RadamésCarvalho, Ana Elizabeth Lopes deSilva, Pablo CordeiroVilarinho, Jéssica de Oliveira VelosoFélix, Jorge Vinícius Cestari2023-12-29T14:43:41Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/84451Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2023-12-29T14:43:41Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use Debriefing virtual: un análisis de la percepción de los estudiantes de enfermería sobre su utilización Debriefing virtual: uma análise da percepção dos estudantes de enfermagem sobre sua utilização |
title |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
spellingShingle |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use Bucco, Marcia Simulation Exercise Education, Nursing Simulation Training Students, Nursing Nursing Ejercicio de Simulación Educación en Enfermería Entrenamiento Simulado Estudiantes de Enfermería Enfermería Exercício de Simulação Educação em Enfermagem Treinamento por Simulação Estudantes de enfermagem Enfermagem |
title_short |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
title_full |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
title_fullStr |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
title_full_unstemmed |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
title_sort |
Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use |
author |
Bucco, Marcia |
author_facet |
Bucco, Marcia Boostel, Radamés Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de Silva, Pablo Cordeiro Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso Félix, Jorge Vinícius Cestari |
author_role |
author |
author2 |
Boostel, Radamés Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de Silva, Pablo Cordeiro Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso Félix, Jorge Vinícius Cestari |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bucco, Marcia Boostel, Radamés Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de Silva, Pablo Cordeiro Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso Félix, Jorge Vinícius Cestari |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Simulation Exercise Education, Nursing Simulation Training Students, Nursing Nursing Ejercicio de Simulación Educación en Enfermería Entrenamiento Simulado Estudiantes de Enfermería Enfermería Exercício de Simulação Educação em Enfermagem Treinamento por Simulação Estudantes de enfermagem Enfermagem |
topic |
Simulation Exercise Education, Nursing Simulation Training Students, Nursing Nursing Ejercicio de Simulación Educación en Enfermería Entrenamiento Simulado Estudiantes de Enfermería Enfermería Exercício de Simulação Educação em Enfermagem Treinamento por Simulação Estudantes de enfermagem Enfermagem |
description |
Objective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451 10.5902/2179769284451 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451 |
identifier_str_mv |
10.5902/2179769284451 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62607 http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62608 http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62609 http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62610 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSM http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSM http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da UFSM; v. 13 (2023): Artigos do volume 13; e45 2179-7692 reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
collection |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com |
_version_ |
1799944045654441984 |