Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/10081 |
Resumo: | Aim: to understand the perceptions of nurse professors about the importance of healthcare experience regarding to the exercise of teaching. Method: The study is characterized as a descriptive exploratory study with a qualitative approach. In evaluating the data we used content analysis. Survey participants were seven university professors prior teaching practice had experience in assisting. Results: The study shows that the experience in the field of health care practice, contribute to the development of content, especially as regards to the intersection between theory and practice, Conclusion: The experience in assisting contributes with regard to education, to relate theory and practice, however, this is not evident in other activities such research an extension. |
id |
UFSM-12_860223e3d105ec1d9c138c37f2521714 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10081 |
network_acronym_str |
UFSM-12 |
network_name_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository_id_str |
|
spelling |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching workPercepciones de profesores enfermeros sobre la intersección del trabajo asistencial y docentePercepções de professores enfermeiros sobre a intersecção do trabalho assistencial e docenteNursingEducation nursingFacultynursingNursing faculty practiceNursing researchEnfermeríaEducación en enfermeríaDocentes de enfermeríaPráctica del docente de enfermeríaInvestigación en enfermeríaEnfermagemEducação em enfermagemDocentes de enfermagemPrática do docente de enfermagemPesquisa em enfermagemSaúdeAim: to understand the perceptions of nurse professors about the importance of healthcare experience regarding to the exercise of teaching. Method: The study is characterized as a descriptive exploratory study with a qualitative approach. In evaluating the data we used content analysis. Survey participants were seven university professors prior teaching practice had experience in assisting. Results: The study shows that the experience in the field of health care practice, contribute to the development of content, especially as regards to the intersection between theory and practice, Conclusion: The experience in assisting contributes with regard to education, to relate theory and practice, however, this is not evident in other activities such research an extension.Objetivo: conocer las percepciones de los profesores enfermeros sobre la importancia de la experiencia asistencial en relación al ejercicio de la docencia. Método: La investigación se caracteriza como estudio exploratorio descriptivo con enfoque cualitativo. En la evaluación de los datos, se utilizó el análisis de contenido. Los participantes de la investigación fueron siete profesores universitarios que antes de la práctica docente habían tenido experiencia en la asistencia. Resultados: El estudio muestra que las experiencias en el campo de la práctica asistencial contribuyen al desarrollo de los contenidos, especialmente en lo que se refiere a la intersección entre teoría y práctica. Conclusión: La experiencia en la asistencia contribuye, con respecto a la enseñanza, a relacionar teoría y práctica, sin embargo, esto no se demuestra en otras actividades como investigación o extensión.Objetivo: conhecer as percepções de professores enfermeiros sobre a importância da experiência assistencial em relação ao exercício do trabalho docente. Método: a pesquisa caracteriza-se como um estudo exploratório-descritivo, com abordagem qualitativa. Na apreciação dos dados, utilizou-se a análise de conteúdo. Os participantes da pesquisa foram sete professores universitários que, anteriormente à prática docente haviam tido experiência na assistência. Resultados: o estudo mostra que as experiências no campo da prática assistencial contribuem para o desenvolvimento de conteúdos, sobretudo no que se refere à intersecção entre teoria e prática. Conclusão: a experiência na assistência contribui, no que se refere ao ensino, em relacionar teoria e prática, contudo, isso não se evidencia em outras atividades como pesquisa e extensão.Universidade Federal de Santa Maria2014-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/1008110.5902/2179769210081Revista de Enfermagem da UFSM; v. 4 n. 2 (2014); 313 - 3222179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/10081/pdfSilva, Luiz Anildo AnacletoArboit, Éder LuísMüller, Luís AntônioPrestes, MoniqueDalmolin, Indiara SartoriSassi, Marcelo Machadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:04:54Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10081Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:04:54Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work Percepciones de profesores enfermeros sobre la intersección del trabajo asistencial y docente Percepções de professores enfermeiros sobre a intersecção do trabalho assistencial e docente |
title |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
spellingShingle |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work Silva, Luiz Anildo Anacleto Nursing Education nursing Faculty nursing Nursing faculty practice Nursing research Enfermería Educación en enfermería Docentes de enfermería Práctica del docente de enfermería Investigación en enfermería Enfermagem Educação em enfermagem Docentes de enfermagem Prática do docente de enfermagem Pesquisa em enfermagem Saúde |
title_short |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
title_full |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
title_fullStr |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
title_full_unstemmed |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
title_sort |
Perceptions of nurse professors about the intersection of assistantial and teaching work |
author |
Silva, Luiz Anildo Anacleto |
author_facet |
Silva, Luiz Anildo Anacleto Arboit, Éder Luís Müller, Luís Antônio Prestes, Monique Dalmolin, Indiara Sartori Sassi, Marcelo Machado |
author_role |
author |
author2 |
Arboit, Éder Luís Müller, Luís Antônio Prestes, Monique Dalmolin, Indiara Sartori Sassi, Marcelo Machado |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Luiz Anildo Anacleto Arboit, Éder Luís Müller, Luís Antônio Prestes, Monique Dalmolin, Indiara Sartori Sassi, Marcelo Machado |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Education nursing Faculty nursing Nursing faculty practice Nursing research Enfermería Educación en enfermería Docentes de enfermería Práctica del docente de enfermería Investigación en enfermería Enfermagem Educação em enfermagem Docentes de enfermagem Prática do docente de enfermagem Pesquisa em enfermagem Saúde |
topic |
Nursing Education nursing Faculty nursing Nursing faculty practice Nursing research Enfermería Educación en enfermería Docentes de enfermería Práctica del docente de enfermería Investigación en enfermería Enfermagem Educação em enfermagem Docentes de enfermagem Prática do docente de enfermagem Pesquisa em enfermagem Saúde |
description |
Aim: to understand the perceptions of nurse professors about the importance of healthcare experience regarding to the exercise of teaching. Method: The study is characterized as a descriptive exploratory study with a qualitative approach. In evaluating the data we used content analysis. Survey participants were seven university professors prior teaching practice had experience in assisting. Results: The study shows that the experience in the field of health care practice, contribute to the development of content, especially as regards to the intersection between theory and practice, Conclusion: The experience in assisting contributes with regard to education, to relate theory and practice, however, this is not evident in other activities such research an extension. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/10081 10.5902/2179769210081 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/10081 |
identifier_str_mv |
10.5902/2179769210081 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/10081/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da UFSM; v. 4 n. 2 (2014); 313 - 322 2179-7692 reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
collection |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com |
_version_ |
1799944042150100992 |