Educational resources in the module of statistics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rigão, Maria Helena
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Iop, Maria Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
Texto Completo: https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/8159
Resumo: This research aimed to promote and expand the presence of information and communication technologies in the educational dimension of Statistics teaching, favoring integration, interactivity and collaboration among those involved in the educational process and trainer UFSM. The subjects involved were: Introduction to Probability and Statistics and Applied Statistics Quality. As a result, it became clear that the use of ICT resources in educational activities proposed, promoted the autonomy and technological fluency of students, as well as collaboration and interaction between them. It was concluded that the integration between ICT and other resources, traditionally used in the discipline of Statistics, as success factor contributed to the training of students
id UFSM-15_c51f3524f46de40f95b84a4d66919a20
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8159
network_acronym_str UFSM-15
network_name_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository_id_str
spelling Educational resources in the module of statisticsRecursos educacionais na disciplina de estatísticaRecursos EducacionaisEstatísticaTecnologias da Informação e Comunicação.Educational resourcesStatisticsInformation and communication technologiesThis research aimed to promote and expand the presence of information and communication technologies in the educational dimension of Statistics teaching, favoring integration, interactivity and collaboration among those involved in the educational process and trainer UFSM. The subjects involved were: Introduction to Probability and Statistics and Applied Statistics Quality. As a result, it became clear that the use of ICT resources in educational activities proposed, promoted the autonomy and technological fluency of students, as well as collaboration and interaction between them. It was concluded that the integration between ICT and other resources, traditionally used in the discipline of Statistics, as success factor contributed to the training of studentsEste trabalho teve como objetivo promover e ampliar a presença das tecnologias de comunicação e informação na dimensão educacional do ensino de Estatística, a fim de favorecer a integração, interatividade e colaboração entre os envolvidos no processo educativo e formador da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM. As disciplinas envolvidas foram: Introdução à Probabilidade e Estatística, Turma 13 e Estatística Aplicada a Qualidade, Turma 10. Como resultado, evidenciou-se que o uso dos recursos de tecnologias da informação e comunicação (TIC), nas atividades educacionais propostas, promoveu a autonomia e fluência tecnológica dos estudantes, bem como a colaboração e interação entre eles. Concluiu-se que a integração entre os recursos de TIC e outros, já tradicionalmente utilizados na disciplina de Estatística, contribuíram como fator de sucesso para a formação dos estudantes.Universidade Federal de Santa Maria2013-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/815910.5902/223611708159Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2540-2546Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2540-25462236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/8159/pdfhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRigão, Maria HelenaIop, Maria Cristina2022-09-26T12:03:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8159Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-26T12:03:37Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational resources in the module of statistics
Recursos educacionais na disciplina de estatística
title Educational resources in the module of statistics
spellingShingle Educational resources in the module of statistics
Rigão, Maria Helena
Recursos Educacionais
Estatística
Tecnologias da Informação e Comunicação.
Educational resources
Statistics
Information and communication technologies
title_short Educational resources in the module of statistics
title_full Educational resources in the module of statistics
title_fullStr Educational resources in the module of statistics
title_full_unstemmed Educational resources in the module of statistics
title_sort Educational resources in the module of statistics
author Rigão, Maria Helena
author_facet Rigão, Maria Helena
Iop, Maria Cristina
author_role author
author2 Iop, Maria Cristina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rigão, Maria Helena
Iop, Maria Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Recursos Educacionais
Estatística
Tecnologias da Informação e Comunicação.
Educational resources
Statistics
Information and communication technologies
topic Recursos Educacionais
Estatística
Tecnologias da Informação e Comunicação.
Educational resources
Statistics
Information and communication technologies
description This research aimed to promote and expand the presence of information and communication technologies in the educational dimension of Statistics teaching, favoring integration, interactivity and collaboration among those involved in the educational process and trainer UFSM. The subjects involved were: Introduction to Probability and Statistics and Applied Statistics Quality. As a result, it became clear that the use of ICT resources in educational activities proposed, promoted the autonomy and technological fluency of students, as well as collaboration and interaction between them. It was concluded that the integration between ICT and other resources, traditionally used in the discipline of Statistics, as success factor contributed to the training of students
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/8159
10.5902/223611708159
url https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/8159
identifier_str_mv 10.5902/223611708159
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/8159/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2540-2546
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2540-2546
2236-1170
2236-1170
reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
collection Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950573684916224