The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Piccolo Becker, Eriques
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Valau Keller, Raiara, Sawitzki, Rosalvo Luís
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Kinesis (Santa Maria. Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514
Resumo: This article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field.
id UFSM-16_7577e168ca5781114ef26746ebac870c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26514
network_acronym_str UFSM-16
network_name_str Revista Kinesis (Santa Maria. Online)
repository_id_str
spelling The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachersLas contribuciones e implicaciones del PIBID en la formación continua en servicio de profesores(as) supervisores(as)As contribuições e implicações do PIBID na formação continuada em serviço de professores(as) supervisores(as)Continued formationTeacher practicePIBIDFormación continuaPráctica pedagógica docentePIBIDFormação continuadaPrática pedagógica docentePIBIDThis article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field.En este trabajo se ha hecho un análisis de las contribuciones e implicaciones del subproyecto PIBID Educación Física en la Formación Continua (FC) en servicio de profesores supervisores (PS). Como metodología hemos utilizado observaciones que fueron registradas semanalmente en reuniones de este subproyecto. Como resultados percibimos la importancia de la participación de los PS en el PIBID, pues ha se llega a muchas contribuciones en conocimientos y valores que enriquecen ese proceso formativo, del mismo modo que discutiendo con los demás sujetos involucrados en al subproyecto posibilidades para mejorar la práctica pedagógica docente. Concluimos que la FC en servicio es una alternativa que puede contribuir para mejor comprender la práctica pedagógica y el campo de actividad docente.Este trabalho analisa as contribuições e implicações do subprojeto PIBID Educação Física na Formação Continuada (FC) em serviço de Professores Supervisores (PS). Como metodologia, foi utilizada observações manifestadas semanalmente em reuniões desse subprojeto. Como resultados, percebemos a importância da participação dos PS no PIBID, pois ela traz muitas contribuições em conhecimentos e valores que enriquecem esse processo formativo, discutindo com os demais envolvidos no subprojeto possibilidades para melhorar a prática pedagógica docente. Concluímos que a FC em serviço é uma alternativa que pode contribuir para melhor compreender a prática pedagógica e o campo de atividade docente.Universidade Federal de Santa Maria2017-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/2651410.5902/2316546426514Kinesis; Vol. 35 No. 2 (2017)Kinesis; Vol. 35 Núm. 2 (2017)Kinesis; v. 35 n. 2 (2017)2316-54640102-8308reponame:Revista Kinesis (Santa Maria. Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514/pdfCopyright (c) 2017 Kinesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessPiccolo Becker, EriquesValau Keller, RaiaraSawitzki, Rosalvo Luís2019-09-24T14:41:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26514Revistahttp://periodicos.ufsm.br/index.php/kinesis/PUBhttp://periodicos.ufsm.br/index.php/kinesis/oaikinesisrevista@ufsm.br || kinesisrevista@hotmail.com2316-54640102-8308opendoar:2019-09-24T14:41:52Revista Kinesis (Santa Maria. Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
Las contribuciones e implicaciones del PIBID en la formación continua en servicio de profesores(as) supervisores(as)
As contribuições e implicações do PIBID na formação continuada em serviço de professores(as) supervisores(as)
title The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
spellingShingle The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
Piccolo Becker, Eriques
Continued formation
Teacher practice
PIBID
Formación continua
Práctica pedagógica docente
PIBID
Formação continuada
Prática pedagógica docente
PIBID
title_short The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
title_full The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
title_fullStr The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
title_full_unstemmed The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
title_sort The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
author Piccolo Becker, Eriques
author_facet Piccolo Becker, Eriques
Valau Keller, Raiara
Sawitzki, Rosalvo Luís
author_role author
author2 Valau Keller, Raiara
Sawitzki, Rosalvo Luís
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Piccolo Becker, Eriques
Valau Keller, Raiara
Sawitzki, Rosalvo Luís
dc.subject.por.fl_str_mv Continued formation
Teacher practice
PIBID
Formación continua
Práctica pedagógica docente
PIBID
Formação continuada
Prática pedagógica docente
PIBID
topic Continued formation
Teacher practice
PIBID
Formación continua
Práctica pedagógica docente
PIBID
Formação continuada
Prática pedagógica docente
PIBID
description This article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514
10.5902/2316546426514
url http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514
identifier_str_mv 10.5902/2316546426514
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Kinesis
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Kinesis
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Kinesis; Vol. 35 No. 2 (2017)
Kinesis; Vol. 35 Núm. 2 (2017)
Kinesis; v. 35 n. 2 (2017)
2316-5464
0102-8308
reponame:Revista Kinesis (Santa Maria. Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Kinesis (Santa Maria. Online)
collection Revista Kinesis (Santa Maria. Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Kinesis (Santa Maria. Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv kinesisrevista@ufsm.br || kinesisrevista@hotmail.com
_version_ 1799944084101529600