The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Kinesis (Santa Maria. Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514 |
Resumo: | This article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field. |
id |
UFSM-16_7577e168ca5781114ef26746ebac870c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26514 |
network_acronym_str |
UFSM-16 |
network_name_str |
Revista Kinesis (Santa Maria. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachersLas contribuciones e implicaciones del PIBID en la formación continua en servicio de profesores(as) supervisores(as)As contribuições e implicações do PIBID na formação continuada em serviço de professores(as) supervisores(as)Continued formationTeacher practicePIBIDFormación continuaPráctica pedagógica docentePIBIDFormação continuadaPrática pedagógica docentePIBIDThis article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field.En este trabajo se ha hecho un análisis de las contribuciones e implicaciones del subproyecto PIBID Educación Física en la Formación Continua (FC) en servicio de profesores supervisores (PS). Como metodología hemos utilizado observaciones que fueron registradas semanalmente en reuniones de este subproyecto. Como resultados percibimos la importancia de la participación de los PS en el PIBID, pues ha se llega a muchas contribuciones en conocimientos y valores que enriquecen ese proceso formativo, del mismo modo que discutiendo con los demás sujetos involucrados en al subproyecto posibilidades para mejorar la práctica pedagógica docente. Concluimos que la FC en servicio es una alternativa que puede contribuir para mejor comprender la práctica pedagógica y el campo de actividad docente.Este trabalho analisa as contribuições e implicações do subprojeto PIBID Educação Física na Formação Continuada (FC) em serviço de Professores Supervisores (PS). Como metodologia, foi utilizada observações manifestadas semanalmente em reuniões desse subprojeto. Como resultados, percebemos a importância da participação dos PS no PIBID, pois ela traz muitas contribuições em conhecimentos e valores que enriquecem esse processo formativo, discutindo com os demais envolvidos no subprojeto possibilidades para melhorar a prática pedagógica docente. Concluímos que a FC em serviço é uma alternativa que pode contribuir para melhor compreender a prática pedagógica e o campo de atividade docente.Universidade Federal de Santa Maria2017-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/2651410.5902/2316546426514Kinesis; Vol. 35 No. 2 (2017)Kinesis; Vol. 35 Núm. 2 (2017)Kinesis; v. 35 n. 2 (2017)2316-54640102-8308reponame:Revista Kinesis (Santa Maria. Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514/pdfCopyright (c) 2017 Kinesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessPiccolo Becker, EriquesValau Keller, RaiaraSawitzki, Rosalvo Luís2019-09-24T14:41:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26514Revistahttp://periodicos.ufsm.br/index.php/kinesis/PUBhttp://periodicos.ufsm.br/index.php/kinesis/oaikinesisrevista@ufsm.br || kinesisrevista@hotmail.com2316-54640102-8308opendoar:2019-09-24T14:41:52Revista Kinesis (Santa Maria. Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers Las contribuciones e implicaciones del PIBID en la formación continua en servicio de profesores(as) supervisores(as) As contribuições e implicações do PIBID na formação continuada em serviço de professores(as) supervisores(as) |
title |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
spellingShingle |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers Piccolo Becker, Eriques Continued formation Teacher practice PIBID Formación continua Práctica pedagógica docente PIBID Formação continuada Prática pedagógica docente PIBID |
title_short |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
title_full |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
title_fullStr |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
title_full_unstemmed |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
title_sort |
The contributions and implications of PIBID continued training in-sevice of supervisor teachers |
author |
Piccolo Becker, Eriques |
author_facet |
Piccolo Becker, Eriques Valau Keller, Raiara Sawitzki, Rosalvo Luís |
author_role |
author |
author2 |
Valau Keller, Raiara Sawitzki, Rosalvo Luís |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Piccolo Becker, Eriques Valau Keller, Raiara Sawitzki, Rosalvo Luís |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Continued formation Teacher practice PIBID Formación continua Práctica pedagógica docente PIBID Formação continuada Prática pedagógica docente PIBID |
topic |
Continued formation Teacher practice PIBID Formación continua Práctica pedagógica docente PIBID Formação continuada Prática pedagógica docente PIBID |
description |
This article analyzed the contributions and implications of subproject PIBID Physical Education at Continued Training (CT) in-service of Supervisor Teachers (ST). As methodology, we used observations, which happened weekly in reunions of this project. The results showed the importance of ST participation in PIBID discussing possibilities to improve the teacher practice with others involved in subproject, because this came a lot of contributions in knowledge’s and values that improve this training process. We concluded the CT in-service is an alternative can contribute to better comprehend the teacher practice and the teacher activity field. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514 10.5902/2316546426514 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316546426514 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/kinesis/article/view/26514/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Kinesis info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Kinesis |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Kinesis; Vol. 35 No. 2 (2017) Kinesis; Vol. 35 Núm. 2 (2017) Kinesis; v. 35 n. 2 (2017) 2316-5464 0102-8308 reponame:Revista Kinesis (Santa Maria. Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Kinesis (Santa Maria. Online) |
collection |
Revista Kinesis (Santa Maria. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Kinesis (Santa Maria. Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
kinesisrevista@ufsm.br || kinesisrevista@hotmail.com |
_version_ |
1799944084101529600 |