Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Monografias Ambientais |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720 |
Resumo: | The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship. |
id |
UFSM-3_f86fe6523a7630729eaa5bdbd9431643 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4720 |
network_acronym_str |
UFSM-3 |
network_name_str |
Revista Monografias Ambientais |
repository_id_str |
|
spelling |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicasEducação ambientalParâmetros Curriculares Nacionais (PCN)Tema transversal ou tema interdisciplinarLei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship.O presente artigo pretende analisar os caminhos da Educação Ambiental (EA) no Ensino nas Escolas Públicas. Contribuir com os estudos relacionados ao tratamento de questões ambientais nas escolas. Mostrar que a Educação Ambiental nos Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) é um dos temas transversais deve estar presente em todas as disciplinas, devido a sua importante relevância no mundo atual deveria ser tratada com uma disciplina única nas escolas. Levando ao educando todas as formações e informações sobre Educação Ambiental. A proposta educativa deste artigo, é a formação de jovens e adultos com capacidadede compreender um mundo em constante transformação.Onde o projeto político-pedagógicoda Educação Ambiental pode ser descrito como a formação do individuo capaz de “ler” e “interpretar”de forma criticaas relações, os conflitos e os problemas presentes no seu ambiente e no nosso planeta. A analise crítica das questões ambientais e a necessidade de compreensão do lugar ocupado pelo individuo são os pontos de partida para exerce uma consciênciade cidadania ambiental.Universidade Federal de Santa Maria2012-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/472010.5902/223613084720Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-13402236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720/2982Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessVoltani, Julio Cesar2021-05-07T12:40:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4720Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:38Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
title |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
spellingShingle |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas Voltani, Julio Cesar Educação ambiental Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) Tema transversal ou tema interdisciplinar Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96 |
title_short |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
title_full |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
title_fullStr |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
title_full_unstemmed |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
title_sort |
Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas |
author |
Voltani, Julio Cesar |
author_facet |
Voltani, Julio Cesar |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Voltani, Julio Cesar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação ambiental Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) Tema transversal ou tema interdisciplinar Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96 |
topic |
Educação ambiental Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) Tema transversal ou tema interdisciplinar Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96 |
description |
The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-03-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720 10.5902/223613084720 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720 |
identifier_str_mv |
10.5902/223613084720 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720/2982 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340 Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340 2236-1308 2236-1308 reponame:Revista Monografias Ambientais instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Monografias Ambientais |
collection |
Revista Monografias Ambientais |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||remoa.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1814256513272774656 |