Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Voltani, Julio Cesar
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Monografias Ambientais
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720
Resumo: The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship.
id UFSM-3_f86fe6523a7630729eaa5bdbd9431643
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4720
network_acronym_str UFSM-3
network_name_str Revista Monografias Ambientais
repository_id_str
spelling Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicasEducação ambientalParâmetros Curriculares Nacionais (PCN)Tema transversal ou tema interdisciplinarLei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship.O presente artigo pretende analisar os caminhos da Educação Ambiental (EA) no Ensino nas Escolas Públicas. Contribuir com os estudos relacionados ao tratamento de questões ambientais nas escolas. Mostrar que a Educação Ambiental nos Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) é um dos temas transversais deve estar presente em todas as disciplinas, devido a sua importante relevância no mundo atual deveria ser tratada com uma disciplina única nas escolas. Levando ao educando todas as formações e informações sobre Educação Ambiental. A proposta educativa deste artigo, é a formação de jovens e adultos com capacidadede compreender um mundo em constante transformação.Onde o projeto político-pedagógicoda Educação Ambiental pode ser descrito como a formação do individuo capaz de “ler” e “interpretar”de forma criticaas relações, os conflitos e os problemas presentes no seu ambiente e no nosso planeta. A analise crítica das questões ambientais e a necessidade de compreensão do lugar ocupado pelo individuo são os pontos de partida para exerce uma consciênciade cidadania ambiental.Universidade Federal de Santa Maria2012-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/472010.5902/223613084720Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-13402236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720/2982Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessVoltani, Julio Cesar2021-05-07T12:40:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4720Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:38Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
title Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
spellingShingle Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
Voltani, Julio Cesar
Educação ambiental
Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN)
Tema transversal ou tema interdisciplinar
Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96
title_short Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
title_full Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
title_fullStr Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
title_full_unstemmed Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
title_sort Panorama da educaçao ambiental nas escolas públicas
author Voltani, Julio Cesar
author_facet Voltani, Julio Cesar
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Voltani, Julio Cesar
dc.subject.por.fl_str_mv Educação ambiental
Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN)
Tema transversal ou tema interdisciplinar
Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96
topic Educação ambiental
Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN)
Tema transversal ou tema interdisciplinar
Lei De Diretrizes e Bases(LDB) 9394/96
description The article analyzes the ways of teaching environmental education in schools. Helping with thestudies related to the treatment of environmental issues in schools. Show that the EnvironmentalEducation in National Curriculum Parameters (PCN) is cross-cutting themes should be present in allsubjects, due to its important relevance in today’s world should be treated with a single disciplinein schools. Taking all the training and educating about environmental education.The educational approach of this article is the formation of young and adults with ability tounderstand a changing world. Where the project political and pedagogical teaching environmentaleducation can be described as the formation of the subject can “read” and “interpret” a criticalrelationships, conflicts and problems in your environment and our planet.The critical analysis of environmental issues and the need for understanding the place occupied bythe subject are the starting points for exercising an awareness of environmental citizenship.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-03-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720
10.5902/223613084720
url http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720
identifier_str_mv 10.5902/223613084720
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/4720/2982
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340
Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 6, N. 6, MAR., 2012; 1322-1340
2236-1308
2236-1308
reponame:Revista Monografias Ambientais
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Monografias Ambientais
collection Revista Monografias Ambientais
repository.name.fl_str_mv Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||remoa.ufsm@gmail.com
_version_ 1814256513272774656