Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474 |
Resumo: | This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises. |
id |
UFSM-4_4636a20499745f3f653d1e9fc4d7dab2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48474 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practicesComunicación de la ciudad turística en Facebook: movimiento de residentes e prácticas del Ayuntamiento de SalvadorComunicação da cidade turística no Facebook: movimento de residentes e práticas da Prefeitura Municipal de Salvadortourist communicationsociodigital systemBahia cultural elementscrisis management.comunicación turísticasistema sociodigitaldiferentes “baianidades”gestión de crisis.comunicação turísticasistema sociodigitaldiferentes baianidadesgestão de crises.This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises.Se proponen reflexiones sobre la comunicación turística realizada en Facebook por el Ayuntamiento de Salvador y por los residentes. El método es dialéctico crítico, utiliza una revisión de literatura, entrevista a gestores públicos y monitorea fanpages gubernamentales y distritos turísticos. Se identifican diferentes “baianidades” en la red y posibilidades para construir sistemas sociodigitales. Estos cooperan para potenciar la comunicación turística y gestionar las crisis culturales.Propõem-se reflexões sobre a comunicação turística realizada no Facebook pela Prefeitura do Salvador e por residentes. O método é crítico-dialético, utilizando de revisão de literatura, entrevista a gestores públicos e monitoramento das fanpages governamental e de bairros turísticos. Identificam-se diferentes baianidades na rede e possibilidades de construções de sistemas sociodigitais turísticos. Estes cooperam para potencializar a comunicação e gestões de crises da cultura.Universidade Federal de Santa Maria2021-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionmétodo crítico-dialético, com revisão de literatura, entrevistas semi-estruturada e pesquisa empíricaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4847410.5902/2316882X48474Cadernos de Comunicação; v. 25 n. 1 (2021)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Moabe Breno FerreiraAlves, Maria Lúcia Bastos2021-08-12T19:21:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48474Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-08-12T19:21:52Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices Comunicación de la ciudad turística en Facebook: movimiento de residentes e prácticas del Ayuntamiento de Salvador Comunicação da cidade turística no Facebook: movimento de residentes e práticas da Prefeitura Municipal de Salvador |
title |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
spellingShingle |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices Costa, Moabe Breno Ferreira tourist communication sociodigital system Bahia cultural elements crisis management. comunicación turística sistema sociodigital diferentes “baianidades” gestión de crisis. comunicação turística sistema sociodigital diferentes baianidades gestão de crises. |
title_short |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
title_full |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
title_fullStr |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
title_full_unstemmed |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
title_sort |
Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices |
author |
Costa, Moabe Breno Ferreira |
author_facet |
Costa, Moabe Breno Ferreira Alves, Maria Lúcia Bastos |
author_role |
author |
author2 |
Alves, Maria Lúcia Bastos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Moabe Breno Ferreira Alves, Maria Lúcia Bastos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
tourist communication sociodigital system Bahia cultural elements crisis management. comunicación turística sistema sociodigital diferentes “baianidades” gestión de crisis. comunicação turística sistema sociodigital diferentes baianidades gestão de crises. |
topic |
tourist communication sociodigital system Bahia cultural elements crisis management. comunicación turística sistema sociodigital diferentes “baianidades” gestión de crisis. comunicação turística sistema sociodigital diferentes baianidades gestão de crises. |
description |
This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion método crítico-dialético, com revisão de literatura, entrevistas semi-estruturada e pesquisa empírica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474 10.5902/2316882X48474 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X48474 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 25 n. 1 (2021) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000153387008 |