Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Moabe Breno Ferreira
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Alves, Maria Lúcia Bastos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474
Resumo: This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises.
id UFSM-4_4636a20499745f3f653d1e9fc4d7dab2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48474
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practicesComunicación de la ciudad turística en Facebook: movimiento de residentes e prácticas del Ayuntamiento de SalvadorComunicação da cidade turística no Facebook: movimento de residentes e práticas da Prefeitura Municipal de Salvadortourist communicationsociodigital systemBahia cultural elementscrisis management.comunicación turísticasistema sociodigitaldiferentes “baianidades”gestión de crisis.comunicação turísticasistema sociodigitaldiferentes baianidadesgestão de crises.This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises.Se proponen reflexiones sobre la comunicación turística realizada en Facebook por el Ayuntamiento de Salvador y por los residentes. El método es dialéctico crítico, utiliza una revisión de literatura, entrevista a gestores públicos y monitorea fanpages gubernamentales y distritos turísticos. Se identifican diferentes “baianidades” en la red y posibilidades para construir sistemas sociodigitales. Estos cooperan para potenciar la comunicación turística y gestionar las crisis culturales.Propõem-se reflexões sobre a comunicação turística realizada no Facebook pela Prefeitura do Salvador e por residentes. O método é crítico-dialético, utilizando de revisão de literatura, entrevista a gestores públicos e monitoramento das fanpages governamental e de bairros turísticos. Identificam-se diferentes baianidades na rede e possibilidades de construções de sistemas sociodigitais turísticos. Estes cooperam para potencializar a comunicação e gestões de crises da cultura.Universidade Federal de Santa Maria2021-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionmétodo crítico-dialético, com revisão de literatura, entrevistas semi-estruturada e pesquisa empíricaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4847410.5902/2316882X48474Cadernos de Comunicação; v. 25 n. 1 (2021)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Moabe Breno FerreiraAlves, Maria Lúcia Bastos2021-08-12T19:21:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48474Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-08-12T19:21:52Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
Comunicación de la ciudad turística en Facebook: movimiento de residentes e prácticas del Ayuntamiento de Salvador
Comunicação da cidade turística no Facebook: movimento de residentes e práticas da Prefeitura Municipal de Salvador
title Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
spellingShingle Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
Costa, Moabe Breno Ferreira
tourist communication
sociodigital system
Bahia cultural elements
crisis management.
comunicación turística
sistema sociodigital
diferentes “baianidades”
gestión de crisis.
comunicação turística
sistema sociodigital
diferentes baianidades
gestão de crises.
title_short Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
title_full Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
title_fullStr Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
title_full_unstemmed Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
title_sort Communication of the tourist city on Facebook: movement of residents and Salvador City Hall practices
author Costa, Moabe Breno Ferreira
author_facet Costa, Moabe Breno Ferreira
Alves, Maria Lúcia Bastos
author_role author
author2 Alves, Maria Lúcia Bastos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Moabe Breno Ferreira
Alves, Maria Lúcia Bastos
dc.subject.por.fl_str_mv tourist communication
sociodigital system
Bahia cultural elements
crisis management.
comunicación turística
sistema sociodigital
diferentes “baianidades”
gestión de crisis.
comunicação turística
sistema sociodigital
diferentes baianidades
gestão de crises.
topic tourist communication
sociodigital system
Bahia cultural elements
crisis management.
comunicación turística
sistema sociodigital
diferentes “baianidades”
gestión de crisis.
comunicação turística
sistema sociodigital
diferentes baianidades
gestão de crises.
description This Project proposes a reflection on the tourist communication carried out on Facebook by the Salvador City Hall and residents. The method is critical-dialectic, using literature review, interviewing public managers and monitoring governmental fanpages and tourist districts. Different elements of Bahia culture are identified in the network and possibilities of building tourist sociodigital systems. These cooperate to enhance communication and to manage cultural crises.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
método crítico-dialético, com revisão de literatura, entrevistas semi-estruturada e pesquisa empírica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474
10.5902/2316882X48474
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474
identifier_str_mv 10.5902/2316882X48474
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/48474/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 25 n. 1 (2021)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000153387008