Instagram discourse analysis on gender roles attributed to toys
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/37450 |
Resumo: | This article proposes to analyze the discourses about toys in social media, Instagram. The aim is to discuss the strategies of the discourses legitimated in the comments of the post that occur about what is for girls and what is for boys from the case of Theo Sholles Lima. To this end, the French Line Discourse Analysis was used as methodology, which allows the analysis of discourse on three levels: subject, meaning and ideology. |
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Instagram discourse analysis on gender roles attributed to toysAnálisis de los discursos en el Instagram sobre los papeles de género atribuidos a los juguetesAnálise dos discursos no Instagram sobre os papéis de gênero atribuídos aos brinquedosDiscourse AnalysisStereotypesGenreChildhood and ToysAnálisis del discursoestereotiposgéneroInfancia y JuguetesAnálise do DiscursoEstereótiposGêneroInfância e BrinquedosThis article proposes to analyze the discourses about toys in social media, Instagram. The aim is to discuss the strategies of the discourses legitimated in the comments of the post that occur about what is for girls and what is for boys from the case of Theo Sholles Lima. To this end, the French Line Discourse Analysis was used as methodology, which allows the analysis of discourse on three levels: subject, meaning and ideology.Este artículo propone analizar los discursos sobre juguetes en las redes sociales, Instagram, con el objetivo de discutir las estrategias de los discursos legitimados en los comentarios de la publicación sobre lo que es para niñas y para niños del caso de Theo Sholles Lima. Para ello, se utilizó el Análisis del Discurso de la Línea Francesa como metodología, que permite analizar el discurso en tres niveles: sujeto, significado e ideología.Este artigo propõe analisar os discursos sobre os brinquedos na mídia social, Instagram. O intuito é discutir as estratégias dos discursos legitimados nas conversações que ocorrem sobre o que é para meninas e o que é para meninos a partir do caso de Theo Sholles Lima. Para tal, foi empregada como metodologia a Análise de Discurso de Linha Francesa que permite analisar o discurso em três níveis: sujeito, sentido e ideologia. Universidade Federal de Santa Maria2020-08-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa histórica e revisão de literaturaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/3745010.5902/2316882X37450Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 1 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/37450/pdf_1Copyright (c) 2020 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Marislei da SilveiraSilva, Micael Machado da2020-12-09T20:32:07Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37450Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2020-12-09T20:32:07Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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This article proposes to analyze the discourses about toys in social media, Instagram. The aim is to discuss the strategies of the discourses legitimated in the comments of the post that occur about what is for girls and what is for boys from the case of Theo Sholles Lima. To this end, the French Line Discourse Analysis was used as methodology, which allows the analysis of discourse on three levels: subject, meaning and ideology. |
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