The (in)equality of knowledge inside the school
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803 |
Resumo: | This work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability. |
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The (in)equality of knowledge inside the schoolA (des)igualdade de conhecimento intraescolarEquality of knowledgeschool effectivenessliteracylarge-scale evaluation.Igualdade de conhecimentoeficácia escolaralfabetizaçãoavaliação em larga escalaThis work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability.Neste texto apresenta-se resultado de trabalho que teve como objetivo investigar a (re)produção de desigualdades de aprendizagem no interior de uma escola pública do Estado do Espírito Santo. Com base numa abordagem metodológica quanti-quali, o estudo investigou a variação das médias de desempenho em Língua Portuguesa no Paebes-Alfa das turmas da escola Tulipa. Identificou-se que, dentre as quatros turmas, uma ficou com desempenho significativamente menor que as outras três, revelando desigualdades de conhecimento intraescolar. Esse desempenho inferior pode ser explicado por algumas características observadas na turma como, por exemplo, o não cumprimento do currículo planejado, a alocação de uma professora com pouca experiência e com vínculo empregatício instável e a concentração de alunos com algum tipo de deficiência.Universidade Federal de Santa Maria2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6680310.5902/2318133866803Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-17Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-172318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Naira da Costa Muylaert2021-12-07T13:02:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/66803Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:11Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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This work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability. |
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