The (in)equality of knowledge inside the school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Naira da Costa Muylaert
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803
Resumo: This work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability.
id UFSM-7_001f3e4595db114079fc5d36dfd809bd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/66803
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling The (in)equality of knowledge inside the schoolA (des)igualdade de conhecimento intraescolarEquality of knowledgeschool effectivenessliteracylarge-scale evaluation.Igualdade de conhecimentoeficácia escolaralfabetizaçãoavaliação em larga escalaThis work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability.Neste texto apresenta-se resultado de trabalho que teve como objetivo investigar a (re)produção de desigualdades de aprendizagem no interior de uma escola pública do Estado do Espírito Santo. Com base numa abordagem metodológica quanti-quali, o estudo investigou a variação das médias de desempenho em Língua Portuguesa no Paebes-Alfa das turmas da escola Tulipa. Identificou-se que, dentre as quatros turmas, uma ficou com desempenho significativamente menor que as outras três, revelando desigualdades de conhecimento intraescolar. Esse desempenho inferior pode ser explicado por algumas características observadas na turma como, por exemplo, o não cumprimento do currículo planejado, a alocação de uma professora com pouca experiência e com vínculo empregatício instável e a concentração de alunos com algum tipo de deficiência.Universidade Federal de Santa Maria2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6680310.5902/2318133866803Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-17Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-172318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Naira da Costa Muylaert2021-12-07T13:02:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/66803Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:11Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv The (in)equality of knowledge inside the school
A (des)igualdade de conhecimento intraescolar
title The (in)equality of knowledge inside the school
spellingShingle The (in)equality of knowledge inside the school
Lima, Naira da Costa Muylaert
Equality of knowledge
school effectiveness
literacy
large-scale evaluation.
Igualdade de conhecimento
eficácia escolar
alfabetização
avaliação em larga escala
title_short The (in)equality of knowledge inside the school
title_full The (in)equality of knowledge inside the school
title_fullStr The (in)equality of knowledge inside the school
title_full_unstemmed The (in)equality of knowledge inside the school
title_sort The (in)equality of knowledge inside the school
author Lima, Naira da Costa Muylaert
author_facet Lima, Naira da Costa Muylaert
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Naira da Costa Muylaert
dc.subject.por.fl_str_mv Equality of knowledge
school effectiveness
literacy
large-scale evaluation.
Igualdade de conhecimento
eficácia escolar
alfabetização
avaliação em larga escala
topic Equality of knowledge
school effectiveness
literacy
large-scale evaluation.
Igualdade de conhecimento
eficácia escolar
alfabetização
avaliação em larga escala
description This work aims to investigate the (re)production of learning inequalities within a public school in the State of Espírito Santo. Based on a quanti-quali approach, the study investigated the performance variation in Portuguese in the Paebes-Alfa of the Tulipa school classes and identified that, among the four classes, one performed significantly lower than the other three, revealing the inequality of knowledge. This performance can be explained by some characteristics observed in this class, such as non-compliance with the planned curriculum, the allocation of a teacher with little experience and unstable employment relationship, and the concentration of students with some type of disability.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803
10.5902/2318133866803
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803
identifier_str_mv 10.5902/2318133866803
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/66803/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-17
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e66803, p. 1-17
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281068784680960