Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419 |
Resumo: | The study analyzes how two teachers establish a relationship between reading and writing rights and/or skills, assessment management through planned intermediation in learning, and the progress of children in the literacy cycle/Cours Préparatoire - CP/Cycle2 -, over the course of the year. The theoretical foundation exposes the management of teaching and assessment for teaching-learning and literacy. The methodology is qualitative and describes the organization of pedagogical work in Brazil and France; and we use content analysis. The result indicated that teaching management is based on building a professional pattern; and that the assessment management through planned intermediation happens when the teacher ponders about practice and recreates it to meet the heterogeneity of learning. |
id |
UFSM-7_2ace1663b340cf16dff975295dce7684 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/75419 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learningA gestão da avaliação pela intermediação planejada nas aprendizagens das crianças na alfabetizaçãoLiteracyTeachingAssessmentAlfabetizaçãoEnsinoAvaliaçãoThe study analyzes how two teachers establish a relationship between reading and writing rights and/or skills, assessment management through planned intermediation in learning, and the progress of children in the literacy cycle/Cours Préparatoire - CP/Cycle2 -, over the course of the year. The theoretical foundation exposes the management of teaching and assessment for teaching-learning and literacy. The methodology is qualitative and describes the organization of pedagogical work in Brazil and France; and we use content analysis. The result indicated that teaching management is based on building a professional pattern; and that the assessment management through planned intermediation happens when the teacher ponders about practice and recreates it to meet the heterogeneity of learning.Neste texto, analisa-se como duas professoras estabelecem relação entre os direitos ou competências sobre leitura e escrita, a gestão da avaliação pela intermediação planejada nas aprendizagens e o avanço das crianças no ciclo de alfabetização/CoursPréparatoire - CP/Cycle2 -, ao longo do ano. A fundamentação teórica expõe a gestão do ensino e da avaliação para a alfabetização e letramento. A metodologia é qualitativa e retrata a organização do trabalho pedagógico no Brasil e na França. Para a análise, foi utilizada a análise de conteúdo. O resultado indicou que a gestão do ensino está pautada na construção do estilo profissional e que à gestão da avaliação, pela intermediação planejada, acontece quando o docente reflete a prática e a refaz para atender à heterogeneidade das aprendizagens.Universidade Federal de Santa Maria2023-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/7541910.5902/2318133875419Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e754189Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e7541892318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporenghttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419/61166http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419/61167Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Renata Araújo Jatobá deSilva, Magna do Carmo2023-11-07T17:03:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/75419Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2023-11-07T17:03:29Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning A gestão da avaliação pela intermediação planejada nas aprendizagens das crianças na alfabetização |
title |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
spellingShingle |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning Oliveira, Renata Araújo Jatobá de Literacy Teaching Assessment Alfabetização Ensino Avaliação |
title_short |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
title_full |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
title_fullStr |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
title_full_unstemmed |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
title_sort |
Assessment management through planned intermediation in children's literacy learning |
author |
Oliveira, Renata Araújo Jatobá de |
author_facet |
Oliveira, Renata Araújo Jatobá de Silva, Magna do Carmo |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Magna do Carmo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Renata Araújo Jatobá de Silva, Magna do Carmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literacy Teaching Assessment Alfabetização Ensino Avaliação |
topic |
Literacy Teaching Assessment Alfabetização Ensino Avaliação |
description |
The study analyzes how two teachers establish a relationship between reading and writing rights and/or skills, assessment management through planned intermediation in learning, and the progress of children in the literacy cycle/Cours Préparatoire - CP/Cycle2 -, over the course of the year. The theoretical foundation exposes the management of teaching and assessment for teaching-learning and literacy. The methodology is qualitative and describes the organization of pedagogical work in Brazil and France; and we use content analysis. The result indicated that teaching management is based on building a professional pattern; and that the assessment management through planned intermediation happens when the teacher ponders about practice and recreates it to meet the heterogeneity of learning. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419 10.5902/2318133875419 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133875419 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419/61166 http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/75419/61167 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e754189 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e754189 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281069296386048 |