Literacy evaluation
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/620 |
Resumo: | The paper discusses how a wrong definition and partial understanding of the skills involved in teaching to read and write can lead to the development of assessments which do not allow correct inferences about the reading and writing competencies acquired by students. In particular, the confusion between reading and understanding precludes the correct interpretation of test results. The author suggests that the definition and competencies shared by the international academic community might be more adequate to assess beginning reading and writing skills. |
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Literacy evaluationAvaluacion en la alfabetizacionAvaliação em alfabetizaçãoAlfabetizacion; Competencias de la alfabetizacion; Diferencia entre lectura y comprension; Evaluacion de la alfabetizacionAlfabetização; Competencias da alfabetização; Diferenca entre leitura e compreensao; Avaliação da alfabetizaçãoLiteracy; Literacy skills; Differences between reading and understanding; Literacy evaluationThe paper discusses how a wrong definition and partial understanding of the skills involved in teaching to read and write can lead to the development of assessments which do not allow correct inferences about the reading and writing competencies acquired by students. In particular, the confusion between reading and understanding precludes the correct interpretation of test results. The author suggests that the definition and competencies shared by the international academic community might be more adequate to assess beginning reading and writing skills.Este artículo analiza las competencias de la alfabetizacion con base a los recientes descubrimientos de la Ciencia Cognitiva de la Lectura. De modo particular demuestra la necesidad de basar las matrices de la evaluacion en conceptos claros y solidos que diferencian las diferentes competencias, especialmente la diferencia entre leer y comprender. El artículo tambien analiza la propuesta para la evaluacion de la alfabetizacion en la 2º curso de la enseñanza fundamental formulada por CEALE/UFMG y muestra su fragilidad para evaluar, de forma independiente, las competencias de lectura y comprension.O presente artigo analisa as competencias da alfabetização com base nas recentes descobertas da Ciencia Cognitiva da Leitura. De modo particular demonstra a necessidade de basear as matrizes de avaliação em conceitos claros e solidos que diferenciam as diferentes competencias, especialmente a diferenca entre ler e compreender. O artigo tambem analisa a proposta para avaliação da alfabetização na 2a. serie do ensino fundamental formulada pelo CEALE/UFMG e mostra sua fragilidade para avaliar, de forma independente, as competencias de leitura e compreensao.Fundação CesgranrioOliveira, Joao Batista Araújo e2005-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/620Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 13, n. 48 (2005): Revista Ensaio - Jul./Set.1809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-14T21:25:35Zoai:ojs.localhost:article/620Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-14T21:25:35Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
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The paper discusses how a wrong definition and partial understanding of the skills involved in teaching to read and write can lead to the development of assessments which do not allow correct inferences about the reading and writing competencies acquired by students. In particular, the confusion between reading and understanding precludes the correct interpretation of test results. The author suggests that the definition and competencies shared by the international academic community might be more adequate to assess beginning reading and writing skills. |
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