Performance of pedagogy students at Enade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Silva, Lucas Souza, Junior, Antonio Germano Magalhães
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219
Resumo: The study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance.
id UFSM-7_c4c11e64b252c286f62b775901bcabfc
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67219
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Performance of pedagogy students at EnadeDesempenho dos estudantes de pedagogia no EnadePedagogoFormação de professoresEnsino SuperiorThe study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance.O estudo teve como objetivo identificar as experiências formativas relacionadas ao desempenho dos estudantes de Pedagogia no Exame Nacional de Desempenho de Estudantes - Enade - de 2017. É um estudo descritivo, de abordagem mista. Ao utilizarmos os microdados, extrairmos as respostas de 111.338 estudantes do curso de Pedagogia, sendo 6.996 (6,3%) do sexo masculino e 104.342 (93,7%) do sexo feminino, com idade média entre 32,86 + 9,23. Foram utilizados os microdados do Enade 2017. Foi selecionado o desempenho em componente específico e os itens 13, 14, 15, 17, 18, 22 e 23 do questionário do estudante. Os estudantes que realizaram intercâmbio não institucional, os que cursaram o ensino médio parte no Brasil e parte no exterior, os que cursaram na modalidade profissionalizante técnico e os que leram acima de oito livros obtiveram maior desempenho.Universidade Federal de Santa Maria2022-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6721910.5902/2318133867219Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-112318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219/46547Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros FIlho, Antonio Evanildo CardosoSilva, Lucas SouzaJunior, Antonio Germano Magalhães2022-09-28T16:51:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67219Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2022-09-28T16:51:35Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Performance of pedagogy students at Enade
Desempenho dos estudantes de pedagogia no Enade
title Performance of pedagogy students at Enade
spellingShingle Performance of pedagogy students at Enade
Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso
Pedagogo
Formação de professores
Ensino Superior
title_short Performance of pedagogy students at Enade
title_full Performance of pedagogy students at Enade
title_fullStr Performance of pedagogy students at Enade
title_full_unstemmed Performance of pedagogy students at Enade
title_sort Performance of pedagogy students at Enade
author Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso
author_facet Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso
Silva, Lucas Souza
Junior, Antonio Germano Magalhães
author_role author
author2 Silva, Lucas Souza
Junior, Antonio Germano Magalhães
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso
Silva, Lucas Souza
Junior, Antonio Germano Magalhães
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogo
Formação de professores
Ensino Superior
topic Pedagogo
Formação de professores
Ensino Superior
description The study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219
10.5902/2318133867219
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219
identifier_str_mv 10.5902/2318133867219
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219/46547
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281068788875264