Performance of pedagogy students at Enade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219 |
Resumo: | The study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance. |
id |
UFSM-7_c4c11e64b252c286f62b775901bcabfc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67219 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Performance of pedagogy students at EnadeDesempenho dos estudantes de pedagogia no EnadePedagogoFormação de professoresEnsino SuperiorThe study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance.O estudo teve como objetivo identificar as experiências formativas relacionadas ao desempenho dos estudantes de Pedagogia no Exame Nacional de Desempenho de Estudantes - Enade - de 2017. É um estudo descritivo, de abordagem mista. Ao utilizarmos os microdados, extrairmos as respostas de 111.338 estudantes do curso de Pedagogia, sendo 6.996 (6,3%) do sexo masculino e 104.342 (93,7%) do sexo feminino, com idade média entre 32,86 + 9,23. Foram utilizados os microdados do Enade 2017. Foi selecionado o desempenho em componente específico e os itens 13, 14, 15, 17, 18, 22 e 23 do questionário do estudante. Os estudantes que realizaram intercâmbio não institucional, os que cursaram o ensino médio parte no Brasil e parte no exterior, os que cursaram na modalidade profissionalizante técnico e os que leram acima de oito livros obtiveram maior desempenho.Universidade Federal de Santa Maria2022-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6721910.5902/2318133867219Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-112318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219/46547Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros FIlho, Antonio Evanildo CardosoSilva, Lucas SouzaJunior, Antonio Germano Magalhães2022-09-28T16:51:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67219Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2022-09-28T16:51:35Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Performance of pedagogy students at Enade Desempenho dos estudantes de pedagogia no Enade |
title |
Performance of pedagogy students at Enade |
spellingShingle |
Performance of pedagogy students at Enade Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso Pedagogo Formação de professores Ensino Superior |
title_short |
Performance of pedagogy students at Enade |
title_full |
Performance of pedagogy students at Enade |
title_fullStr |
Performance of pedagogy students at Enade |
title_full_unstemmed |
Performance of pedagogy students at Enade |
title_sort |
Performance of pedagogy students at Enade |
author |
Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso |
author_facet |
Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso Silva, Lucas Souza Junior, Antonio Germano Magalhães |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Lucas Souza Junior, Antonio Germano Magalhães |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medeiros FIlho, Antonio Evanildo Cardoso Silva, Lucas Souza Junior, Antonio Germano Magalhães |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogo Formação de professores Ensino Superior |
topic |
Pedagogo Formação de professores Ensino Superior |
description |
The study aimed to identify how formative experiences are related to the performance of Pedagogy students in the National Student Performance Examination - Enade - 2017. This is a descriptive study with a mixed approach. Using microdata, we extracted the responses of 111,338, Pedagogy students, 6,996 (6.3%) males and 104,342 (93.7%) females, mean age 32.86 + 9.23. microdata from Enade 2017. Performance in the Specific component and items 13, 14, 15, 17, 18, 22 and 23 of the student questionnaire were selected. Students who did a non-institutional exchange program, those who attended high school partly in Brazil and partly abroad, those who took the vocational technical course and those who read more than eight books had better performance. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219 10.5902/2318133867219 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133867219 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67219/46547 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e67219, p. 1-11 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068788875264 |