High skills/giftedness: between terms and languages
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Especial (UFSM) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056 |
Resumo: | The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students. |
id |
UFSM-9_8ee7f23630ee8117448a84e6cd106fd9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3056 |
network_acronym_str |
UFSM-9 |
network_name_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository_id_str |
|
spelling |
High skills/giftedness: between terms and languagesAltas habilidades/superdotação: entre termos e linguagensHigh ability/giftednessTerminologyName.The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students.A área das altas habilidades/superdotação apresenta algumas questões polêmicas, entre elas o uso de nomenclaturas ou termos que a defina. Este artigo objetiva o estudo sobre a utilização da terminologia na área de altas habilidades/superdotação por diversos autores brasileiros. Para tanto, foram pesquisados os artigos publicados na Revista Educação Especial, de Santa Maria, RS, edições de 2001 a 2010. As metodologias aditadas para a execução da pesquisa são a bilbliográfica e a documental. Os resultados encontrados indicam que o uso terminológico tanto nos títulos dos artigos como nas palavras-chave variam entre os autores, como também se observa que a linguagem utilizada na área de altas habilidades/superdotação pode causar conflitos no atendimento educacional a esse grupo de educandos. Palavras-chave: Altas habilidades/superdotação; Terminologia; Nomenclatura.Universidade Federal de Santa Maria2011-12-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/305610.5902/1984686X3056Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-4821984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056/2828Rangni, Rosemeire de AraújoResende da Costa, Maria Piedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-05-09T18:16:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3056Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2014-05-09T18:16:56Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
High skills/giftedness: between terms and languages Altas habilidades/superdotação: entre termos e linguagens |
title |
High skills/giftedness: between terms and languages |
spellingShingle |
High skills/giftedness: between terms and languages Rangni, Rosemeire de Araújo High ability/giftedness Terminology Name. |
title_short |
High skills/giftedness: between terms and languages |
title_full |
High skills/giftedness: between terms and languages |
title_fullStr |
High skills/giftedness: between terms and languages |
title_full_unstemmed |
High skills/giftedness: between terms and languages |
title_sort |
High skills/giftedness: between terms and languages |
author |
Rangni, Rosemeire de Araújo |
author_facet |
Rangni, Rosemeire de Araújo Resende da Costa, Maria Piedade |
author_role |
author |
author2 |
Resende da Costa, Maria Piedade |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rangni, Rosemeire de Araújo Resende da Costa, Maria Piedade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
High ability/giftedness Terminology Name. |
topic |
High ability/giftedness Terminology Name. |
description |
The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056 10.5902/1984686X3056 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056 |
identifier_str_mv |
10.5902/1984686X3056 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056/2828 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482 Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482 Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482 1984-686X reponame:Revista Educação Especial (UFSM) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
collection |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com |
_version_ |
1799944198308233216 |