High skills/giftedness: between terms and languages

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rangni, Rosemeire de Araújo
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Resende da Costa, Maria Piedade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Especial (UFSM)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056
Resumo: The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students.
id UFSM-9_8ee7f23630ee8117448a84e6cd106fd9
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3056
network_acronym_str UFSM-9
network_name_str Revista Educação Especial (UFSM)
repository_id_str
spelling High skills/giftedness: between terms and languagesAltas habilidades/superdotação: entre termos e linguagensHigh ability/giftednessTerminologyName.The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students.A área das altas habilidades/superdotação apresenta algumas questões polêmicas, entre elas o uso de nomenclaturas ou termos que a defina. Este artigo objetiva o estudo sobre a utilização da terminologia na área de altas habilidades/superdotação por diversos autores brasileiros. Para tanto, foram pesquisados os artigos publicados na Revista Educação Especial, de Santa Maria, RS, edições de 2001 a 2010. As metodologias aditadas para a execução da pesquisa são a bilbliográfica e a documental. Os resultados encontrados indicam que o uso terminológico tanto nos títulos dos artigos como nas palavras-chave variam entre os autores, como também se observa que a linguagem utilizada na área de altas habilidades/superdotação pode causar conflitos no atendimento educacional a esse grupo de educandos. Palavras-chave: Altas habilidades/superdotação; Terminologia; Nomenclatura.Universidade Federal de Santa Maria2011-12-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/305610.5902/1984686X3056Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-4821984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056/2828Rangni, Rosemeire de AraújoResende da Costa, Maria Piedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-05-09T18:16:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3056Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2014-05-09T18:16:56Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv High skills/giftedness: between terms and languages
Altas habilidades/superdotação: entre termos e linguagens
title High skills/giftedness: between terms and languages
spellingShingle High skills/giftedness: between terms and languages
Rangni, Rosemeire de Araújo
High ability/giftedness
Terminology
Name.
title_short High skills/giftedness: between terms and languages
title_full High skills/giftedness: between terms and languages
title_fullStr High skills/giftedness: between terms and languages
title_full_unstemmed High skills/giftedness: between terms and languages
title_sort High skills/giftedness: between terms and languages
author Rangni, Rosemeire de Araújo
author_facet Rangni, Rosemeire de Araújo
Resende da Costa, Maria Piedade
author_role author
author2 Resende da Costa, Maria Piedade
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rangni, Rosemeire de Araújo
Resende da Costa, Maria Piedade
dc.subject.por.fl_str_mv High ability/giftedness
Terminology
Name.
topic High ability/giftedness
Terminology
Name.
description The field of high skills/giftedness presents some polemic questions, among them, the use of names or terms that define it. This paper has aimed the use of terminology in the area of high skills/giftedness for diverse Brazilian authors. For this, it was researched the published papers on Revista Educação Especial, of Santa Maria, RS, editions 2001 to 2010. The terminologies used to perform the research are the bibliographical and the documental. The results found indicate the terminological use in the titles of the papers as in the key words vary among authors as well as it is observed that languages used in the field of high skills/giftedness can cause conflicts in the educational service to that group of students.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056
10.5902/1984686X3056
url http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056
identifier_str_mv 10.5902/1984686X3056
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3056/2828
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482
Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482
Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 41, set./dez. 2011; 467-482
1984-686X
reponame:Revista Educação Especial (UFSM)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Educação Especial (UFSM)
collection Revista Educação Especial (UFSM)
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com
_version_ 1799944198308233216