Indicadores de desempenho como direcionadores de valor
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552003000100003 http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/1671 |
Resumo: | This work determines the extend to which analysts use strategic performance measures in addition to traditional financial measures and in what intensity their use in a developing economy is influenced not only by the capacity to predict the value contained in information divulged by companies, but also by its ease of acquisition. The result of the survey was similar to the values obtained in the United States, referring to the predominance of traditional financial indicators, observing a trend for dependence on these indicators alone to change. The results obtained in the analyst's view of strategic measures recommended by the balanced scorecard related to product quality, customer satisfaction and human resource management were not as high as expected. On the other hand corporate governance and process efficiency demonstrated a superior performance, which was not the case of social responsibility categories, which were among those with the worst performance. A communication gap between companies and investors was found and should be overcome by the dialogue between investment analysts and companies with the disclosure of non-financial measures. |
id |
UFSP_17a52c2ebfe1e1609e1c7020c1df3d7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unifesp.br/:11600/1671 |
network_acronym_str |
UFSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository_id_str |
3465 |
spelling |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valorvalue creationperformance measuresvalue driverscriação de valormensuração de desempenhodirecionadores de valorThis work determines the extend to which analysts use strategic performance measures in addition to traditional financial measures and in what intensity their use in a developing economy is influenced not only by the capacity to predict the value contained in information divulged by companies, but also by its ease of acquisition. The result of the survey was similar to the values obtained in the United States, referring to the predominance of traditional financial indicators, observing a trend for dependence on these indicators alone to change. The results obtained in the analyst's view of strategic measures recommended by the balanced scorecard related to product quality, customer satisfaction and human resource management were not as high as expected. On the other hand corporate governance and process efficiency demonstrated a superior performance, which was not the case of social responsibility categories, which were among those with the worst performance. A communication gap between companies and investors was found and should be overcome by the dialogue between investment analysts and companies with the disclosure of non-financial measures.Este trabalho evidencia quais as medidas estratégicas mais usadas junto à comunidade dos analistas financeiros, além das medidas tradicionais, tendo como base a sua capacidade de prever valor e a sua facilidade de obtenção. Os resultados revelam a existência de importantes hiatos de comunicação entre a empresa e os analistas e eles não reconhecem como as medidas contidas nos instrumentos de planejamento estratégico voltadas para recursos humanos, satisfação do consumidor e qualidade dos produtos, podem agregar valor. Medidas tradicionais e financeiras têm uso predominante por sua facilidade de obtenção. A capacidade de prever valor será encontrada nas medidas de governança e de eficiência de processos, aí predominando medidas não-financeiras; mas o seu acesso é limitado pelos custos de obtenção e pela falta de políticas de divulgação.Universidade Presbiteriana Mackenzie Administração de EmpresasUniversidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em Administração de EmpresasUniversidade Presbiteriana Mackenzie Programa de Pós-Graduação em Administração de EmpresasUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP) MedicinaUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP) Escola Paulista de Medicina Curso de MestradoUniversidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em EconomiaEscola Paulista de Medicina da Universidade Federal de São PauloSciELOAssociação Nacional dos Programas de Pós-graduação em AdministraçãoUniversidade Presbiteriana Mackenzie Administração de EmpresasUniversidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em Administração de EmpresasUniversidade Presbiteriana Mackenzie Programa de Pós-Graduação em Administração de EmpresasUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Universidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em EconomiaPace, Eduardo Sérgio UlrichBasso, Leonardo Fernando CruzSilva, Marcos Alessandro Da [UNIFESP]2015-06-14T13:29:57Z2015-06-14T13:29:57Z2003-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion37-65application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552003000100003Revista de Administração Contemporânea. Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Administração, v. 7, n. 1, p. 37-65, 2003.10.1590/S1415-65552003000100003S1415-65552003000100003.pdf1415-6555S1415-65552003000100003http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/1671porRevista de Administração Contemporâneainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-07-28T01:44:07Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/1671Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-07-28T01:44:07Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
title |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
spellingShingle |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor Pace, Eduardo Sérgio Ulrich value creation performance measures value drivers criação de valor mensuração de desempenho direcionadores de valor |
title_short |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
title_full |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
title_fullStr |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
title_full_unstemmed |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
title_sort |
Indicadores de desempenho como direcionadores de valor |
author |
Pace, Eduardo Sérgio Ulrich |
author_facet |
Pace, Eduardo Sérgio Ulrich Basso, Leonardo Fernando Cruz Silva, Marcos Alessandro Da [UNIFESP] |
author_role |
author |
author2 |
Basso, Leonardo Fernando Cruz Silva, Marcos Alessandro Da [UNIFESP] |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie Administração de Empresas Universidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em Administração de Empresas Universidade Presbiteriana Mackenzie Programa de Pós-Graduação em Administração de Empresas Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) Universidade Presbiteriana Mackenzie Curso de Graduação em Economia |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pace, Eduardo Sérgio Ulrich Basso, Leonardo Fernando Cruz Silva, Marcos Alessandro Da [UNIFESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
value creation performance measures value drivers criação de valor mensuração de desempenho direcionadores de valor |
topic |
value creation performance measures value drivers criação de valor mensuração de desempenho direcionadores de valor |
description |
This work determines the extend to which analysts use strategic performance measures in addition to traditional financial measures and in what intensity their use in a developing economy is influenced not only by the capacity to predict the value contained in information divulged by companies, but also by its ease of acquisition. The result of the survey was similar to the values obtained in the United States, referring to the predominance of traditional financial indicators, observing a trend for dependence on these indicators alone to change. The results obtained in the analyst's view of strategic measures recommended by the balanced scorecard related to product quality, customer satisfaction and human resource management were not as high as expected. On the other hand corporate governance and process efficiency demonstrated a superior performance, which was not the case of social responsibility categories, which were among those with the worst performance. A communication gap between companies and investors was found and should be overcome by the dialogue between investment analysts and companies with the disclosure of non-financial measures. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-03-01 2015-06-14T13:29:57Z 2015-06-14T13:29:57Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552003000100003 Revista de Administração Contemporânea. Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Administração, v. 7, n. 1, p. 37-65, 2003. 10.1590/S1415-65552003000100003 S1415-65552003000100003.pdf 1415-6555 S1415-65552003000100003 http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/1671 |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552003000100003 http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/1671 |
identifier_str_mv |
Revista de Administração Contemporânea. Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Administração, v. 7, n. 1, p. 37-65, 2003. 10.1590/S1415-65552003000100003 S1415-65552003000100003.pdf 1415-6555 S1415-65552003000100003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista de Administração Contemporânea |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
37-65 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Administração |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Programas de Pós-graduação em Administração |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNIFESP instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) instacron:UNIFESP |
instname_str |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
instacron_str |
UNIFESP |
institution |
UNIFESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
collection |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca.csp@unifesp.br |
_version_ |
1814268295140868096 |