As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNIFESP
Texto Completo: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654
Resumo: The Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops In
id UFSP_1f4a9237e632e9651fcc9c9e02527955
oai_identifier_str oai:repositorio.unifesp.br/:11600/52654
network_acronym_str UFSP
network_name_str Repositório Institucional da UNIFESP
repository_id_str 3465
spelling As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação InclusivaInclusive EducationCollaborative ResearchSpecial NeedsTeacher EducationEducação InclusivaNecessidades Educacionais EspecíficasFormação De ProfessoresPesquisa Crítica De ColaboraçãoThe Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops InEsta Pesquisa Tem Por Objetivo Analisar E Compreender Como As Concepções De Vygotsky, A Partir Dos Estudos Em Defectologia, Podem Contribuir Para A Formação De Professores, Visando À Reconstrução De Uma Prática Pedagógica Inclusiva, Que Garanta O Acesso E Permanência Dos Alunos Com Necessidades Educacionais Específicas No Ensino Regular. A Formação De Professores É Um Assunto Muito Importante No Contexto Da Inclusão (Ferreira, 2014), Pois, Com Os Conhecimentos Sobre O Ensino De Alunos Com Necessidades Educacionais Específicas E Com A Formação Teórico-Prática Sobre O Fazer Docente, O Professor Pode Ressignificar A Sua Prática Pedagógica Para Atender À Diversidade Do Seu Alunado (Pietro, 2006). Em Relação Às Contribuições Da Teoria Sociohistórico-Cultural De Vygotsky Para A Educação, Destacam-Se Os Estudos Em Defectologia, Que Deve Ser Entendida Como Ciência Que, Pelo Menos Na Concepção Vygotskyana, Tem Como Base O Pressuposto De Que "A Criança Cujo Desenvolvimento Está Complicado Por Um Defeito Não É SimplesmeDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP]Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]2020-03-25T12:10:19Z2020-03-25T12:10:19Z2018-09-28info:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion180 p.application/pdfhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=66579292018-0596.pdfhttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-02T17:38:40Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/52654Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-02T17:38:40Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false
dc.title.none.fl_str_mv As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
title As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
spellingShingle As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]
Inclusive Education
Collaborative Research
Special Needs
Teacher Education
Educação Inclusiva
Necessidades Educacionais Específicas
Formação De Professores
Pesquisa Crítica De Colaboração
title_short As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
title_full As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
title_fullStr As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
title_full_unstemmed As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
title_sort As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
author Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]
author_facet Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP]
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusive Education
Collaborative Research
Special Needs
Teacher Education
Educação Inclusiva
Necessidades Educacionais Específicas
Formação De Professores
Pesquisa Crítica De Colaboração
topic Inclusive Education
Collaborative Research
Special Needs
Teacher Education
Educação Inclusiva
Necessidades Educacionais Específicas
Formação De Professores
Pesquisa Crítica De Colaboração
description The Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops In
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-28
2020-03-25T12:10:19Z
2020-03-25T12:10:19Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929
2018-0596.pdf
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654
url https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654
identifier_str_mv 2018-0596.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 180 p.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UNIFESP
instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron:UNIFESP
instname_str Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron_str UNIFESP
institution UNIFESP
reponame_str Repositório Institucional da UNIFESP
collection Repositório Institucional da UNIFESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
repository.mail.fl_str_mv biblioteca.csp@unifesp.br
_version_ 1814268459231477760