As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654 |
Resumo: | The Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops In |
id |
UFSP_1f4a9237e632e9651fcc9c9e02527955 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unifesp.br/:11600/52654 |
network_acronym_str |
UFSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository_id_str |
3465 |
spelling |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação InclusivaInclusive EducationCollaborative ResearchSpecial NeedsTeacher EducationEducação InclusivaNecessidades Educacionais EspecíficasFormação De ProfessoresPesquisa Crítica De ColaboraçãoThe Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops InEsta Pesquisa Tem Por Objetivo Analisar E Compreender Como As Concepções De Vygotsky, A Partir Dos Estudos Em Defectologia, Podem Contribuir Para A Formação De Professores, Visando À Reconstrução De Uma Prática Pedagógica Inclusiva, Que Garanta O Acesso E Permanência Dos Alunos Com Necessidades Educacionais Específicas No Ensino Regular. A Formação De Professores É Um Assunto Muito Importante No Contexto Da Inclusão (Ferreira, 2014), Pois, Com Os Conhecimentos Sobre O Ensino De Alunos Com Necessidades Educacionais Específicas E Com A Formação Teórico-Prática Sobre O Fazer Docente, O Professor Pode Ressignificar A Sua Prática Pedagógica Para Atender À Diversidade Do Seu Alunado (Pietro, 2006). Em Relação Às Contribuições Da Teoria Sociohistórico-Cultural De Vygotsky Para A Educação, Destacam-Se Os Estudos Em Defectologia, Que Deve Ser Entendida Como Ciência Que, Pelo Menos Na Concepção Vygotskyana, Tem Como Base O Pressuposto De Que "A Criança Cujo Desenvolvimento Está Complicado Por Um Defeito Não É SimplesmeDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP]Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP]2020-03-25T12:10:19Z2020-03-25T12:10:19Z2018-09-28info:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion180 p.application/pdfhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=66579292018-0596.pdfhttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-02T17:38:40Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/52654Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-02T17:38:40Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
title |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
spellingShingle |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP] Inclusive Education Collaborative Research Special Needs Teacher Education Educação Inclusiva Necessidades Educacionais Específicas Formação De Professores Pesquisa Crítica De Colaboração |
title_short |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
title_full |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
title_fullStr |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
title_full_unstemmed |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
title_sort |
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva |
author |
Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP] |
author_facet |
Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP] Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Eliane Pereira Domingues Da [UNIFESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusive Education Collaborative Research Special Needs Teacher Education Educação Inclusiva Necessidades Educacionais Específicas Formação De Professores Pesquisa Crítica De Colaboração |
topic |
Inclusive Education Collaborative Research Special Needs Teacher Education Educação Inclusiva Necessidades Educacionais Específicas Formação De Professores Pesquisa Crítica De Colaboração |
description |
The Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can Ensure The Access And The Permanence Of Students With Special Needs In Regular Schools. Teacher Education Is A Key Subject In The Context Of Inclusion (Ferreira, 2014), Provided That With The Knowledge About Students With Special Needs And The Theoretical And Practical Education On The Educational Performance, The Teacher Can Reframe The Pedagogical Practice To Meet The Needs Of Such Students (Pietro, 2006). Regarding The Contributions Of Vygotsky"S Socialhistorical-Cultural Theory To Education, We Emphasize The Studies In Defectology, Which Must Be Understood As The Science That, At Least In Vygotsky"S Conception, Is Based On The Premise That "The Child Whose Development Is Complicated By A Disability Is Not Simply Less Developed Than Its So Called `Normal" Peers, But Otherwise Develops In |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-28 2020-03-25T12:10:19Z 2020-03-25T12:10:19Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
doctoralThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929 2018-0596.pdf https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654 |
url |
https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6657929 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52654 |
identifier_str_mv |
2018-0596.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
180 p. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNIFESP instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) instacron:UNIFESP |
instname_str |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
instacron_str |
UNIFESP |
institution |
UNIFESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
collection |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca.csp@unifesp.br |
_version_ |
1814268459231477760 |