Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação do Campo |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967 |
Resumo: | Efeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales. |
id |
UFT-5_839f74042ef4c907fd353a42a110f7b6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7967 |
network_acronym_str |
UFT-5 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
repository_id_str |
|
spelling |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University StudentsEffects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University StudentsEffects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University StudentsEffects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University StudentsEffects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University StudentsStratégies d'apprentissageCognitionMéta-cognitionStratégies socio-émotionnellesLernstrategienKognitionMeta-Kognitionozio-emotionale StrategienEstrategias de AprendizajeCogniciónMeta-cogniciónEstrategias socioemocionalesEfeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales.Efeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales.En el campo de la psicología cognitiva, el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un interés creciente. Este extenso trabajo sobre la aplicación de un módulo llamado "Aprender a aprender" se aplica a las estrategias de aprendizaje de los estudiantes en el segundo ciclo de la Universidad Nacional de Amazonas en Perú. los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La mayor constitución de un grupo de veinticinco estudiantes universitarios (n = 120). El efecto del módulo "Aprender a aprender" no es una mejora significativa (p> 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este sello distintivo.Efeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales.Efeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales.Universidade Federal do Tocantins2020-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado pelos pares"application/pdftext/htmlhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/796710.20873/uft.rbec.e7967Brazilian Journal of Rural Education; Bd. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e79672525-4863reponame:Revista Brasileira de Educação do Campoinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTenghttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967/17178https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967/17179Copyright (c) 2020 William Gil Castro Paniagua, Abdias Chavez Epiquen, Dulio Oseda Gagoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastro Paniagua, William GilChavez Epiquen, Abdias Oseda Gago, Dulio2020-08-10T16:14:02Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7967Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campoPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/oaigustavo.araujo@uft.edu.br||rbec@uft.edu.br||gustavo.araujo@uft.edu.br|| rbec@uft.edu.br2525-48632525-4863opendoar:2020-08-10T16:14:02Revista Brasileira de Educação do Campo - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
title |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
spellingShingle |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students Castro Paniagua, William Gil Stratégies d'apprentissage Cognition Méta-cognition Stratégies socio-émotionnelles Lernstrategien Kognition Meta-Kognition ozio-emotionale Strategien Estrategias de Aprendizaje Cognición Meta-cognición Estrategias socioemocionales |
title_short |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
title_full |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
title_fullStr |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
title_full_unstemmed |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
title_sort |
Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students |
author |
Castro Paniagua, William Gil |
author_facet |
Castro Paniagua, William Gil Chavez Epiquen, Abdias Oseda Gago, Dulio |
author_role |
author |
author2 |
Chavez Epiquen, Abdias Oseda Gago, Dulio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro Paniagua, William Gil Chavez Epiquen, Abdias Oseda Gago, Dulio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Stratégies d'apprentissage Cognition Méta-cognition Stratégies socio-émotionnelles Lernstrategien Kognition Meta-Kognition ozio-emotionale Strategien Estrategias de Aprendizaje Cognición Meta-cognición Estrategias socioemocionales |
topic |
Stratégies d'apprentissage Cognition Méta-cognition Stratégies socio-émotionnelles Lernstrategien Kognition Meta-Kognition ozio-emotionale Strategien Estrategias de Aprendizaje Cognición Meta-cognición Estrategias socioemocionales |
description |
Efeitos da Cognição, Meta-Cognição e Estratégias Sócio-Afetivas em Estudantes Universitários No campo da psicologia cognitiva, o estudo das estratégias de aprendizagem e ensino despertaram um interesse crescente. Este trabalho mostra o efeito da aplicação de um módulo chamado "aprender a aprender" aplicado a estratégias de aprendizagem em estudantes do segundo ciclo da Universidade Nacional da Amazônia do Peru. A abordagem quantitativa foi utilizada, o desenho foi quase-experimental e o instrumento um questionário de auto-relato. A amostra foi um grupo de cento e vinte e três estudantes universitários (n=120). O efeito do módulo aprende a aprender não apresenta uma melhoria significativa (p>0,05) nas estratégias de aprendizagem. A maturação e a motivação interna foram fatores que poderiam explicar este achado. Palavras-chave: Estratégias de Aprendizagem, Cognição, Metacognição, Estratégias Socioemocionais. Effects of Cognition, Meta-Cognition and Social Affective Strategies through application of the module "Learning to Learn" in University Students ABSTRACT. In the field of cognitive psychology, the study of learning and teaching strategies has aroused a growing interest. This work shows the effect of the application of a module called “learning to learn” applied to learn strategies in students of the second term of the National University of the Amazonia from Peru. The quantitative approach was used, the design was quasi-experimental and the instrument a self-reporting questionnaire. The sample was a group of one hundred twenty-three university students (n=120). The effect of the module learns to learn does not present a significant improvement (p>0.05) in the learning strategies. Maturation and internal motivation were factors that could explain this finding. Keywords: Learning Strategies, Cognitive, Metacognitive, Social Affective Strategies. Efectos de las estrategias cognitivas, meta cognitivas y socio afectivas en estudiantes universitarios RESUMEN. En el campo de la psicología cognitiva el estudio de las estrategias de enseñanza y aprendizaje ha despertado un creciente interés. Este trabajo muestra el efecto de la aplicación de un módulo llamado: “Aprender a Aprender” aplicado en las estrategias de aprendizaje en los estudiantes del segundo ciclo de la Universidad Nacional del Amazonas en Perú. El método utilizado fue cuantitativo, el diseño cuasi experimental y los instrumentos aplicados fueron cuestionarios. La muestra constituyó de un grupo de ciento veinte estudiantes universitarios (n=120). El efecto del módulo “Aprender a Aprender” no representó una mejora significativa (p > 0.05) en las estrategias de aprendizaje. La maduración y la motivación interna son factores que podrían explicar este hallazgo. Palabras clave: Estrategias de Aprendizaje, Cognición, Meta-cognición, Estrategias socioemocionales. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado pelos pares" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967 10.20873/uft.rbec.e7967 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.rbec.e7967 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967/17178 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7967/17179 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 William Gil Castro Paniagua, Abdias Chavez Epiquen, Dulio Oseda Gago info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 William Gil Castro Paniagua, Abdias Chavez Epiquen, Dulio Oseda Gago |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Rural Education; Bd. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967 Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967 Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967 Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967 Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7967 2525-4863 reponame:Revista Brasileira de Educação do Campo instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
collection |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação do Campo - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gustavo.araujo@uft.edu.br||rbec@uft.edu.br||gustavo.araujo@uft.edu.br|| rbec@uft.edu.br |
_version_ |
1798319758380105728 |