PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação do Campo |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024 |
Resumo: | O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. |
id |
UFT-5_fdd3ee52d7ce3d939378cf8e1053a8c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7024 |
network_acronym_str |
UFT-5 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
repository_id_str |
|
spelling |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countrysidePRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countrysidePRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countrysidePRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countrysidePRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countrysideO PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. Universidade Federal do Tocantins2019-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado pelos pares"application/pdftext/htmlhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/702410.20873/uft.rbec.v4e7024Brazilian Journal of Rural Education; Bd. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e70242525-4863reponame:Revista Brasileira de Educação do Campoinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTenghttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024/16067https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024/16068Copyright (c) 2019 Revista Brasileira de Educação do Campoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Fabíola AndradeBezerra da Silva, Severino2020-12-28T21:54:23Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7024Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campoPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/oaigustavo.araujo@uft.edu.br||rbec@uft.edu.br||gustavo.araujo@uft.edu.br|| rbec@uft.edu.br2525-48632525-4863opendoar:2020-12-28T21:54:23Revista Brasileira de Educação do Campo - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
title |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
spellingShingle |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside Pereira, Fabíola Andrade |
title_short |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
title_full |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
title_fullStr |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
title_full_unstemmed |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
title_sort |
PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside |
author |
Pereira, Fabíola Andrade |
author_facet |
Pereira, Fabíola Andrade Bezerra da Silva, Severino |
author_role |
author |
author2 |
Bezerra da Silva, Severino |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Fabíola Andrade Bezerra da Silva, Severino |
description |
O PRONERA numa perspectiva paradigmática: a experiência da Educação de Jovens e Adultos do Campo O texto que ora apresentamos resulta de uma releitura de um estudo conduzido por nós em meados de 2006, quando numa relação entre orientanda e orientador conduzíamos nossas reflexões acerca da Educação do Campo e da Educação de Jovens e Adultos circunscrita no PRONERA – Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária, que há mais de 20 anos vem se desenvolvendo em diversos estados da federação. O Programa está fundamentado nos pressupostos políticos pedagógicos freirianos e no acúmulo de experiências educativas dos movimentos sociais organizados. Nesse sentido, a abordagem de nossa investigação buscou também refletir acerca da interface com a avaliação de uma política pública, na medida em que procurou verificar sua efetividade enquanto uma referência para a educação do campo em âmbito nacional e para o fortalecimento da educação pública brasileira. Palavras-chave: Educação de Jovens e Adultos, Educação do Campo, PRONERA, Paradigma. PRONERA in a paradigmatic perspective: The experience of Youth and Adult Education in the countryside ABSTRACT. This article consists a re-reading of a study conducted in mid-2006. The goal was to establish relationship between advisory student and advisor professor. We conducted our reflections on Rural Education and Youth and Adult Education circumscribed in the PRONERA - National Program of Education in Agrarian Reform, which for more than 20 years has been developed in several states of Brazil. The Program is based on the Freirean pedagogical political presuppositions and on the accumulation of educational experiences of organized social movements. In this sense, the approach of our research also sought to reflect on the interface with the evaluation of a public policy, inasmuch as it sought to verify its effectiveness as a reference for rural education at the national level and for the strengthening of Brazilian public education. Keywords: Paradigm, PRONERA, Rural Education, Youth and Adult Education. O PRONERA en una perspectiva paradigmática: la experiencia de la Educación de Jóvenes y Adultos rurales RESUMEN: El texto presentado aquí es el resultado de una relectura de un estudio realizado por nosotros a mediados de 2006, cuando en una relación entre asesor y asesor realizamos nuestras reflexiones sobre la educación de campo y la educación de jóvenes y adultos circunscrita en el PRONERA - Programa Nacional La educación en la reforma agraria, que se ha desarrollado durante más de 20 años en varios estados de la federación. El programa se basa en los supuestos políticos pedagógicos de Freire y en la acumulación de experiencias educativas de movimientos sociales organizados. En este sentido, el enfoque de nuestra investigación también buscó reflexionar sobre la interfaz con la evaluación de una política pública, ya que buscaba verificar su efectividad como referencia para la educación de campo a nivel nacional y para el fortalecimiento de la educación pública brasileña. Palabras clave: Educación de Jóvenes y Adultos, Educación Rural, PRONERA, Paradigma. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado pelos pares" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024 10.20873/uft.rbec.v4e7024 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.rbec.v4e7024 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024/16067 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/7024/16068 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Brasileira de Educação do Campo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Brasileira de Educação do Campo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Rural Education; Bd. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024 Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024 Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024 Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024 Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 4 (2019): Publicação Contínua / Continuous Publication; e7024 2525-4863 reponame:Revista Brasileira de Educação do Campo instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
collection |
Revista Brasileira de Educação do Campo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação do Campo - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gustavo.araujo@uft.edu.br||rbec@uft.edu.br||gustavo.araujo@uft.edu.br|| rbec@uft.edu.br |
_version_ |
1798319757688045568 |