THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787 |
Resumo: | The digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem. |
id |
UFT-7_0a5b510ece9674eb584cef12f700aa86 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10787 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social mediaLA NUEVA ERA DE LA COMUNICACIÓN: publicidad em el contexto de las redes socialesTHE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social mediaecossistema digitalmídias sociaisinternetpublicidadePublicidade DigitalThe digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem.El desarrollo digital provocó que el mercado publicitario brasileño experimentara intensas transformaciones y llevó a profesionales y agencias a trabajar para reinventarse, todos los días, en la búsqueda de las mejores alternativas y oportunidades en el escenario mediático actual. El objetivo general de este artículo es contextualizar cómo se inserta la publicidad en el contexto de las redes sociales digitales. Los objetivos específicos fueron los siguientes: reflexionar sobre las lógicas y prácticas que caracterizan la publicidad y la publicidad en el contexto de los medios digitales y enfatizar los impactos de esta comunicación en el ecosistema actual.O desenvolvimento digital fez com que o mercado publicitário brasileiro passasse por intensas transformações e levou profissionais e agências a trabalhar no sentido de se reinventar, a cada dia, na busca pelas melhores alternativas e oportunidades no cenário de mídia atual. O objetivo geral do presente artigo é contextualizar como a publicidade e propaganda está inserida no contexto das mídias sociais digitais. Já os objetivos específicos foram os seguintes: refletir acerca das lógicas e práticas que caracterizam a publicidade e propaganda no contexto das mídias digitais e enfatizar os impactos dessa comunicação no ecossistema vigente.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1078710.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14enObservatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enObservatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enRevista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18225https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18226PublicidadeCopyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessGhisleni, Taís SteffenelloRodrigues Pereira, Vitória KarinaFrainer Knoll, Graziela2022-03-04T12:58:13Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10787Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:58:13Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media LA NUEVA ERA DE LA COMUNICACIÓN: publicidad em el contexto de las redes sociales THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
title |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
spellingShingle |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media Ghisleni, Taís Steffenello ecossistema digital mídias sociais internet publicidade Publicidade Digital |
title_short |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
title_full |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
title_fullStr |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
title_full_unstemmed |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
title_sort |
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media |
author |
Ghisleni, Taís Steffenello |
author_facet |
Ghisleni, Taís Steffenello Rodrigues Pereira, Vitória Karina Frainer Knoll, Graziela |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues Pereira, Vitória Karina Frainer Knoll, Graziela |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ghisleni, Taís Steffenello Rodrigues Pereira, Vitória Karina Frainer Knoll, Graziela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ecossistema digital mídias sociais internet publicidade Publicidade Digital |
topic |
ecossistema digital mídias sociais internet publicidade Publicidade Digital |
description |
The digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14en |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14en |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18225 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18226 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Publicidade |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en Observatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en Revista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313250306129920 |