TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, José Damião Trindade
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Nogueira, Clerislene da Rocha Morais
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669
Resumo: This work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory.
id UFT-7_cedee5bc8514554db8a9697fdf46e744
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4669
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.FORMACIÓN DOCENTE: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanzaFORMAÇÃO DOCENTE: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensinoEaDEaDThis work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory.Este trabajo titulado: Formación Docente: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanza. Se tuvo como objetivo, analizar la formación de profesores y el uso de las tecnologías como herramientas interactivas en el proceso de enseñanza y aprendizaje de los alumnos. La investigación se constituyó en un objeto de estudio, con el objetivo de abordar la formación, la enseñanza y el uso de las tecnologías. Siendo así, buscó basamento teórico en los autores: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); (2003); García (1999); Libneo (2003); Lévy (1998); Mercado (1999); Marin (2000); (2009); entre otros. En el transcurso de la investigación se buscó desarrollar análisis cualitativo y documental. En cuanto al resultado de la investigación, los resultados fueron satisfactorios. Este trabalho intitulado: Formação Docente: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensino. Teve como objetivo, analisar a formação de professores e uso das tecnologias como ferramentas interativas no processo de ensino e aprendizagem dos alunos. A pesquisa constituiu-se num objeto de estudo, visando abordar a formação, o ensino e uso das tecnologias. Sendo assim, buscou embasamento teórico nos autores: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libâneo (2003); Lévy (1998); Mercado (1999); Marin (2000); Rocha (2009); entre outros. No decorrer da pesquisa buscou-se desenvolver análise qualitativa e documental. Quanto ao resultado da pesquisa, os resultados foram satisfatórios.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/466910.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-5962447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669/16334Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, José Damião TrindadeNogueira, Clerislene da Rocha Morais2020-01-21T19:28:26Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4669Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2020-01-21T19:28:26Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
FORMACIÓN DOCENTE: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanza
FORMAÇÃO DOCENTE: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensino
title TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
spellingShingle TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
Rocha, José Damião Trindade
EaD
EaD
title_short TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
title_full TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
title_fullStr TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
title_full_unstemmed TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
title_sort TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
author Rocha, José Damião Trindade
author_facet Rocha, José Damião Trindade
Nogueira, Clerislene da Rocha Morais
author_role author
author2 Nogueira, Clerislene da Rocha Morais
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, José Damião Trindade
Nogueira, Clerislene da Rocha Morais
dc.subject.por.fl_str_mv EaD
EaD
topic EaD
EaD
description This work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669/16334
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596
Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596
Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596
Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313246977949696