TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669 |
Resumo: | This work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory. |
id |
UFT-7_cedee5bc8514554db8a9697fdf46e744 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4669 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process.FORMACIÓN DOCENTE: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanzaFORMAÇÃO DOCENTE: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensinoEaDEaDThis work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory.Este trabajo titulado: Formación Docente: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanza. Se tuvo como objetivo, analizar la formación de profesores y el uso de las tecnologías como herramientas interactivas en el proceso de enseñanza y aprendizaje de los alumnos. La investigación se constituyó en un objeto de estudio, con el objetivo de abordar la formación, la enseñanza y el uso de las tecnologías. Siendo así, buscó basamento teórico en los autores: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); (2003); García (1999); Libneo (2003); Lévy (1998); Mercado (1999); Marin (2000); (2009); entre otros. En el transcurso de la investigación se buscó desarrollar análisis cualitativo y documental. En cuanto al resultado de la investigación, los resultados fueron satisfactorios. Este trabalho intitulado: Formação Docente: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensino. Teve como objetivo, analisar a formação de professores e uso das tecnologias como ferramentas interativas no processo de ensino e aprendizagem dos alunos. A pesquisa constituiu-se num objeto de estudo, visando abordar a formação, o ensino e uso das tecnologias. Sendo assim, buscou embasamento teórico nos autores: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libâneo (2003); Lévy (1998); Mercado (1999); Marin (2000); Rocha (2009); entre outros. No decorrer da pesquisa buscou-se desenvolver análise qualitativa e documental. Quanto ao resultado da pesquisa, os resultados foram satisfatórios.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/466910.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-5962447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669/16334Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, José Damião TrindadeNogueira, Clerislene da Rocha Morais2020-01-21T19:28:26Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4669Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2020-01-21T19:28:26Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. FORMACIÓN DOCENTE: uso de las tecnologías como herramientas de interactividad en el proceso de enseñanza FORMAÇÃO DOCENTE: uso das tecnologias como ferramentas de interatividade no processo de ensino |
title |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
spellingShingle |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. Rocha, José Damião Trindade EaD EaD |
title_short |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
title_full |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
title_fullStr |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
title_full_unstemmed |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
title_sort |
TEACHER TRAINING: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. |
author |
Rocha, José Damião Trindade |
author_facet |
Rocha, José Damião Trindade Nogueira, Clerislene da Rocha Morais |
author_role |
author |
author2 |
Nogueira, Clerislene da Rocha Morais |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, José Damião Trindade Nogueira, Clerislene da Rocha Morais |
dc.subject.por.fl_str_mv |
EaD EaD |
topic |
EaD EaD |
description |
This work entitled: Teacher Training: use of technologies as tools of interactivity in the teaching process. It aimed to analyze teacher training and use of technologies as interactive tools in the teaching and learning process of students. The research was an object of study, aiming to approach the training, the teaching and the use of the technologies. Therefore, it sought theoretical basis in the authors: Anastasiou (2003); Fagundes (1997); Ferreira (2003); Garcia (1999); Libanean (2003); Lévy (1998); Market (1999); Marin (2000); Rocha (2009); among others. In the course of the research, we sought to develop qualitative and documentary analysis. As for the result of the research, the results were satisfactory. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p578 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4669/16334 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596 Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 578-596 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313246977949696 |