EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Wesley da Silva
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Medina, Patricia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458
Resumo: This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions.  
id UFT-7_ffc70a51d5187fda50dc3b91bcc43715
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6458
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in ClassroomsORFANIDAD EMOCIONAL: Un patrimonio reflejado en las aulasORFANDADE EMOCIONAL: uma herança refletida nas salas de aulaMídias Escola Alunos Professores DesenvolvimentoEducação e Mídias digitaisThis article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions.  Este artigo trata de questões relacionadas às necessidades de desenvolvimento dos aspectos emocionais, motores e cognitivos de um indivíduo, que as mídias digitais embora sejam úteis e necessárias para a formação digital do aluno, não podem ser usadas de forma que substitua o contato pessoal, familiar, entendendo que os problemas de ordem afetivas são refletidas em sala de aula, percebidos pelos professores e devem ser desenvolvidas práticas pedagógicas que visem conscientizar tanto pais quanto as instituições educacionais.   PALAVRAS-CHAVE: Mídias; escola; alunos; professores; desenvolvimento.     ABSTRACT This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions.   KEYWORDS: Medias. School. Students. Teachers. Developmental.     RESUMEN Este artículo aborda cuestiones relacionadas con las necesidades de desarrollo de los aspectos emocionales, motores y cognitivos de un individuo, que los medios digitales, si bien son útiles y necesarios para la educación digital de los estudiantes, no pueden utilizarse de manera que reemplacen el contacto personal. , familiar, entendiendo que los problemas afectivos se reflejan en el aula, son percibidos por los maestros y deben desarrollarse prácticas pedagógicas que tengan como objetivo concienciar tanto a los padres como a las instituciones educativas.   PALABRAS CLAVE: Medios de comunicación; escuela estudiantes maestros desarrollo.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/645810.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634Observatory Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Observatoire Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Revista Observatório ; v. 5 n. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-6572447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v5n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15513https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15604https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15623https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15662https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15671https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15680Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Wesley da SilvaMedina, Patricia2022-03-04T13:05:40Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6458Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:05:40Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
ORFANIDAD EMOCIONAL: Un patrimonio reflejado en las aulas
ORFANDADE EMOCIONAL: uma herança refletida nas salas de aula
title EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
spellingShingle EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
Santos, Wesley da Silva
Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento
Educação e Mídias digitais
title_short EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
title_full EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
title_fullStr EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
title_full_unstemmed EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
title_sort EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
author Santos, Wesley da Silva
author_facet Santos, Wesley da Silva
Medina, Patricia
author_role author
author2 Medina, Patricia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Wesley da Silva
Medina, Patricia
dc.subject.por.fl_str_mv Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento
Educação e Mídias digitais
topic Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento
Educação e Mídias digitais
description This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions.  
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458
10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15513
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15604
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15623
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15662
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15671
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15680
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657
Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657
Observatoire Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657
Revista Observatório ; v. 5 n. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313248013942784