EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458 |
Resumo: | This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions. |
id |
UFT-8_ffc70a51d5187fda50dc3b91bcc43715 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6458 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in ClassroomsORFANIDAD EMOCIONAL: Un patrimonio reflejado en las aulasORFANDADE EMOCIONAL: uma herança refletida nas salas de aulaMídias Escola Alunos Professores DesenvolvimentoEducação e Mídias digitaisThis article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions. Este artigo trata de questões relacionadas às necessidades de desenvolvimento dos aspectos emocionais, motores e cognitivos de um indivíduo, que as mídias digitais embora sejam úteis e necessárias para a formação digital do aluno, não podem ser usadas de forma que substitua o contato pessoal, familiar, entendendo que os problemas de ordem afetivas são refletidas em sala de aula, percebidos pelos professores e devem ser desenvolvidas práticas pedagógicas que visem conscientizar tanto pais quanto as instituições educacionais. PALAVRAS-CHAVE: Mídias; escola; alunos; professores; desenvolvimento. ABSTRACT This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions. KEYWORDS: Medias. School. Students. Teachers. Developmental. RESUMEN Este artículo aborda cuestiones relacionadas con las necesidades de desarrollo de los aspectos emocionales, motores y cognitivos de un individuo, que los medios digitales, si bien son útiles y necesarios para la educación digital de los estudiantes, no pueden utilizarse de manera que reemplacen el contacto personal. , familiar, entendiendo que los problemas afectivos se reflejan en el aula, son percibidos por los maestros y deben desarrollarse prácticas pedagógicas que tengan como objetivo concienciar tanto a los padres como a las instituciones educativas. PALABRAS CLAVE: Medios de comunicación; escuela estudiantes maestros desarrollo.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/645810.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634Observatory Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Observatoire Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657Revista Observatório ; v. 5 n. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-6572447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v5n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15513https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15604https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15623https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15662https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15671https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15680Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Wesley da SilvaMedina, Patricia2022-03-04T13:05:40Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6458Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:05:40Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms ORFANIDAD EMOCIONAL: Un patrimonio reflejado en las aulas ORFANDADE EMOCIONAL: uma herança refletida nas salas de aula |
title |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
spellingShingle |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms Santos, Wesley da Silva Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento Educação e Mídias digitais |
title_short |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
title_full |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
title_fullStr |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
title_full_unstemmed |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
title_sort |
EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms |
author |
Santos, Wesley da Silva |
author_facet |
Santos, Wesley da Silva Medina, Patricia |
author_role |
author |
author2 |
Medina, Patricia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Wesley da Silva Medina, Patricia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento Educação e Mídias digitais |
topic |
Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento Educação e Mídias digitais |
description |
This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458 10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15513 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15604 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15623 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15662 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15671 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458/15680 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657 Revista Observatório ; v. 5 n. 4 (2019): v. 5 n. 4 (2019): Extensão em Comunicação Jul-Set (2019); 634-657 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174755502063616 |